انتخابات انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاوجواهر استان تهران

چکیده

اولین دور انتخابات هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاوجواهر تهران با انتخاب 5 نفر به عنوان اعضاء اصلی هیات مدیره برای یک دوره سه ساله، امروز برگزار شد.

۱۴۰۰ سه شنبه ۴ آبان
147
انتخابات انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاوجواهر استان تهران

به گزارش گلدنیوز ؛ اولین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرسین مجمع موسسین انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاوجواهر، نقره و سنگ های قیمتی استان تهران امروز(سه شنبه 4آبان 1400) راس ساعت 10صبح در خانه تشکل های اتاق تهران برگزار شد.

در این نشست 50 نفر از تولید کنندگان طلاوجواهر استان تهران زیر نظر هیات نظارت اتاق تهران، اعضاء هیات مدیره و بازرس انجمن را برای یک دوره سه ساله انتخاب کردند.

به گزارش گلدنیوز،  جناب آقای مسعود یزدانی نایب رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلاوجواهر ، نقره و سکه تهران ، جناب آقای سلمانیان و شربیانی و همچنین خانم دکتر فخاری به نمایندگی از اتحادیه طلاوجواهر تهران مهمانان ویژه این نشست بودند.

همگرایی و تعامل مهمترین هدف از تشکیل انجمن ها

در ابتدای این جلسه  غلامرضا ملکی مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی اتاق تهران در خصوص قوانین و مقررات برگزاری  انتخابات تشکل های زیر نظر اتاق بازرگانی سخن گفتند. ملکی با اعلام اینکه حدود 2سال است که موافقت اصولی برای برگزاری انتخابات هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاوجواهر، نقره و سنگ های قیمتی استان تهران گرفته شده است گفت: متاسفانه شرایط کرونایی کشور باعث به تعویق افتادن این انتخابات شد و به یاری خدا امروز این اتفاق مهم و سرنوشت ساز انجام خواهد شد.

در ادامه ملکی به اعضاء انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان حاضر در جلسه توصیه کرد، افرادی را برای هیات مدیره انتخاب کنند که به دور از مسائل حاشیه ای به دنبال مطالبات اعضاء باشند ، چراکه تعامل و همگرایی مهمترین رویکرد دفتر تشکل های اتاق تهران است.

انجمن ها به مثابه بازوان اجرایی اتحادیه

بعد از سخنان مدیر امور تشکل های اتاق تهران ،  مسعود یزدانی نایب رییس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلاوجواهر ، نقره و سکه تهران به عنوان مهمان ویژه به ایراد سخن پرداختند.

مسعود یزدانی ضمن ابراز خرسندی از توان کمی و کیفی  تولیدکنندگان طلاوجواهر در استان تهران گفت: حضور من و دیگر عزیزان اتحادیه در این جمع نشانه ای از همدلی و برادری درصنف طلاوجواهر است.

یزدانی ادامه داد: این صنعت ، صنعت بزرگی است .انجمن و اتحادیه تفاوتی ندارند، اگر بتوانیم در کنار هم برای پیشبرد اهداف صنفی تلاش کنیم حتما این صنعت می تواند برای کشور اشتغال آفرین باشد. صنف طلاوجواهر یک متولی اصلی دارد که اتحادیه است و انجمن ها و تشکل ها به مثابه بازوان اجرایی اتحادیه تهران عمل میکنند.

در ادامه مسعود یزدانی با اشاره به مشکلات صنعت طلاوجواهر در کشور گفت: یکی از مهمترین مشکلات صنعت طلاوجواهر بحث صادرات است که دولت قول داده برای رشد صادرات به صنعت طلاوجواهر کمک بکند. کشورهای اطراف ما بازار خوبی هستند برای صادرات مصنوعات طلاوجواهر ایران ،چراکه فرهنگ بومی ما به این کشور ها نزدیک است و تمایل آنها برای کار با تجار ایرانی بسیار زیاد است.

 یزدانی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای اعضاء انجمن تولیدکنندگان گفت: باید از هفته وحدت برای صنف خودمان درس بگیریم و بتوانیم یک وحدت خوب بین تمامی تشکل ها ایجاد کنیم. ما دست یاری دراز میکنیم به سوی  تمامی کسانی که در فکر خدمت به صنف طلا وجواهر هستند.

در ادامه نشست گزارشی از مراحل تاسیس و روند کاری برگزاری انتخابات انجمن به اعضاء ارائه شد و با انتخاب رئیس ، ناظرین و منشی مجمع، کار انتخابات هیات مدیره آغاز شد.

به گزارش گلدنیوز، علیرضا حسن احمدی به عنوان رئیس مجمع ، آقایان جنتی و حقیقی به عنوان ناظرین و شاهین میرزایانس به عنوان منشی مجمع انتخاب شده و کار برگزاری انتخابات هیات مدیره را آغاز کردند.

چهار سال طلایی برای صنعت طلا

علیرضا حسین احمدی، تولیدکننده و رئیس مجمع در سخنان خود با اشاره به اقدامات موثری که در اتحادیه طلاوجواهر تهران شده است گفت: حضور آقای محمدولی و جناب آقای یزدانی در اتحادیه تهان باعث شد تا صنف طلاوجواهر شناسنامه دار شود و لذا از تلاش تمامی اعضاء هیات مدیره اتحادیه تهران در سال های گذشته تشکر و قدردانی می کنیم.

احمدی ادامه داد: حاکمیت باید صنف طلاوجواهر را به عنوان یک صنف اشتغال زا و ارزآور برای کشور می شناخت که خوشبختانه این اتفاق افتاده است و در دوسال گذشته صنعت طلاوجواهر جزو اولویت های وزارت صمت محسوب بوده است. احمدی ضمن اشاره به توانمندی های انجمن تولیدکنندگان گفت: انجمنی که در حال انتخاب اعضاء هیات مدیره آن هستیم دارای اهرم های بسیاری است . اول، تولیدکنندگانی با تجربه که تولیداتشان از نظر کمی و کیفی بی نظیر است. دوم تجار باتجربه در داخل و خارج از کشور. سوم اتحادیه صنفی قوی و همسو. چهارم دانشگاه علمی کاربردی که همه اینها در کنار هم می تواند انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان را در ماموریت های اصلی خود موفق کند.

احمدی با اشاره به همسویی وزارتخانه صمت با صنف طلاوجواهر گفت: چهار سال پیش رو بهترین سالهای ما خواهد بود اگر بتوانیم از فرصت ها برای رشد و توسعه صنعت طلاوجواهر استفاده کنیم.

یازده کاندیدا برای هیات مدیره

به گزارش گلدنیوز ، یازده نفر از اعضاء انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای عضویت در هیات مدیره کاندیدا شدند. آقایان اسفندیار سیفی، منصور نامدار زندی، مسعود عطاریان، فرشید امیریان، جابر سعیدی، علی بیگی، مسعود جواهریان ، امین لاله چینی، رضا فتاحی، عبدالنبی مکابر و سرکار خانم نیک فرجام به عنوان کاندید هیات مدیره به بیان برنامه ها و دیدگاه های خود پرداختند و درنهایت با حضوری 50 نفر از اعضاء انجمن رای گیری انجام شد.

اسفندیار سیفی

اسفندیار سیفی صاحب بیشترین رای

به گزارش گلدنیوز بعد از شمارش آراء ماخوزه با حضور تمامی اعضاء، پنج نفر از کاندیدا ها به شرح ذیل به عنوان اعضاء اصلی هیات مدیره به مدت 3سال انتخاب شدند:

  1. اسفندیار سیفی           41 رای

  2. جابر سعیدی              38 رای

  3. منصور نامدار زندی     34 رای

  4. مسعود عطاریان         25 رای

  5. علی بیگی                    25 رای

همچنین آقای مکابر با 23 رای و امین لاله چینی با 12 رای به عنوان اعضاء علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند.

همچنین در پایان این مراسم 4نفر از اعضاء برای بازرسی انجمن کاندید شدند که درنهایت آقای پیمان صدیقی به عنوان بازرس انجمن انتخاب شد .حمیدرضا عارف نیز با رای اعضاء به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

در گزارش های بعدی با اعضاء هیات مدیره انجمن و همچنین آقای اسفندیار سیفی مصاحبه های جداگانه ای خواهیم داشت تا با سوابق علمی و اجرایی این عزیزان بیشتر آشنا شویم.

اخبار اتحادیه طلا در استان های مختلف کشور را از سایت بازار طلا میتوانید دنبال کنید.