نبود سامانه مالیاتی و بلاتکلیفی پیش روی طلا فروشان

چکیده

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر شهرستان دماوند مطرح کرد.

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۳ آذر
169
نبود سامانه مالیاتی و بلاتکلیفی پیش روی طلا فروشان

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر شهرستان دماوند عنوان کرد: با توجه به عدم راه اندازی سامانه مالیاتی طلا فروشان و با اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا فروشان با بلاتکلیفی و سردرگمی مواجه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز ؛ حمید درویش غلامی، عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر شهرستان دماوند گفت: قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده قرار است از 13 دی ماه اجرایی شود و سازمان امور مالیاتی قرار بود سامانه ای را برای این مهم طراحی و صندوق های فروشگاهی تعبیه شود و یک سیستمی برای این کار معرفی شود.

وی افزود:‌ تا کنون با توجه به مراجعه به اداره مالیات هنوز چنین سامانه ای معرفی نشده و مطمئنا با اجرایی شدن قانون جدید مالیات برارزش افزوده از ماه آینده همه طلا فروشان و صنف طلا بلاتکلیف و سردرگم خواهند بود که چه باید بکنند.

درویش غلامی بیان داشت: زیرساخت های لازم و آموزش مورد نیاز برای سیستم جدید مالیاتی متاسفانه هنوز فراهم نیست و نبود این سامانه موجب مشکلاتی برای کسبه خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ در متن قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده  الزم شده است که برای اخذ مالیات طلا از سیستم جدید استفاده شود.

سازمان صمت رسته دست دوم فروشی را قانونی کرده

درویش غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات صنف طلا و جواهر مسئله دست دوم فروشی است گفت:‌ دست دوم فروشی  تا امروز غیر قانونی بوده ولی به تازگی سازمان صنعت، معدن و تجارت با دادن کد آیسیک این رسته را قانونی کرده است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل دریافت  9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از مردم رو به خرید طلای دست دوم آورده اند گفت:‌ دست دوم فروشی چند معظل به دنبال دارد، اول اینکه چرخه تولید دچار مشکل می شود و کارآفرینی و اشتغال زایی از بین می رود و طلای تولید شده در جامعه می چرخد، مسائل بهداشتی و امکان بروز مشکلات پوستی مشکل دوم این پدیده است و پیگیری اصالت عیار طلا و مسروقه نبودن آن سومین معظل طلای دست دوم فروشی است.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر شهرستان دماوند با بیان  اینکه با اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از ماه آینده عدد قابل توجهی از هزینه هایی که مردم برای طلا پرداخت می کردند کم می شود گفت:  این تفاوت قیمت برای مردم خیلی بهتر است و باعث می شود مردم دوباره تمایل به خرید طلای نو پیدا کنند.

مشکلات طلافروشان دماوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شهرستان دماوند و رودهن 30 واحد طلا فروشی فعالیت دارند بیان داشت:‌  یکی دیگر از مشکلات طلا فروشان شهرستان دماوند نزدیکی این شهر به تهران است و اغلب افراد از امکانات تهران استفاده و خرید طلای خود را از بازار تهران انجام می دهند.

درویش غلامی اظهار داشت: تنها افرادی که می خواهند به صورت قسطی خرید کنند از طلا فروشان شهرستان، طلای مورد نظر خود را تهیه می کند و متاسفانه با توجه به تغییرات قیمتی هر روزه طلا و بالا رفتن قیمت دلار و طلای جهانی نسیه فروختن بسیار ریسک بالایی دارد.

انتهای پیام/