گزارش ویژه گلدنیوز از هم اندیشی اتحادیه های طلاوجواهر سراسر کشور

چکیده

در هم اندیشی اتحادیه های طلاوجواهر سراسر کشور در خصوص اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ، چه گذشت؟

۱۴۰۰ يکشنبه ۱۲ دي
150
گزارش ویژه گلدنیوز از هم اندیشی اتحادیه های طلاوجواهر سراسر کشور

جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۱۰ در جنب نمایشگاه طلا،جواهر، نقره و گوهرسنگ های مشهد؛ جلسه ای با حضور روسای اتحادیه های طلاوجواهر سراسر کشور در جهت هم اندیشی برای اجرای هماهنگ قانون مالیات بر ارزش افزود از ۱۳ دی ماه، به میزبانی اتحادیه طلاوجواهر مشهد برگزار شد.

به گزارش گلدنیوز، معبودی نژاد رییس اتحادیه طلاوجواهر مشهد که به عنوان میزبان این نشست صحبت میکرد با تشکر از حضور روسا و اعضاء هیات مدیره اتحادیه طلاوجواهر سراسر کشور در جلسه گفت: این نشست نمادی از اتحاد و هماهنگی در صنف طلاوجواهر است. در بحث مالیات بر ارزش افزوده تمامی دوستان و عزیزان صنف طلاوجواهر تلاش کردند تا درنهایت به نتیجه مطلوب رسیدیم.

در ادامه این نشست روسای اتحادیه ها و حاضران در این هم اندیشی دیدگاه های خود را مطرح کردند که در ادامه می توانید بخوانید:

ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر تهران: از ۱۳ دی ماه هیچ فعال صنف طلا، مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا دریافت نکند.

محمدحسین مستغنی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز: مرجعی برای قیمت گذاری اجرت طلا معین شود.

مهدی بهرمانی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز: یکسان سازی فرمول محاسبه مالیات بر ارزش‌ افزوده در فاکتورها

سید حجت شفائی، رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر ایران: سامانه جامع تجارت مخالف تجارت آزاد است.

علی موزرانی، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان: سامانه های متعدد، معضل جدید صنف طلا

شریعت پناهی نائب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر سمنان: باید منافع صنف در اولویت باشد.

شهرام مرصعی، رئیس انجمن طلا و جواهر خراسان رضوی: ضرورت وجود مشاورین حقوقی و انجمن ها در کنار صنف طلا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ ابراهیم محمد ولی در بخش پایانی این نشست در مورد ابلاغیه جدید سازمان امور مالیاتی مبنی بر اخذ مالیات بر ارزش افزوده از آب شده فروشی ها گفت:  این موضوع فراگیر نیست و با توجه به اینکه در دو ساله اخیر، به دلیل اینکه کاسبی خوب نبود، دوستان در رسته آب شده فروشی، آب شده ها را به مردم می فروختند و همین مسئله باعث نامه نگاری سازمان امور مالیاتی شده است. لذا افرادی که در رسته آب شده فروشی، پروانه کسب دارند و فعالیت می کنند شامل مالیات بر ارزش افزوده تا به حال نبوده اند و در آینده هم بعید است که مشمول این نوع مالیات بشوند.

پایان گزارش