اتحادیه کشوری طلا باید احیا شود- کاهش عیار راهکار مناسبی نیست

چکیده

رئیس اتحادیه طلا وجواهر شاهرود: کاهش عیار طلا باعث رفع کسادی بازار به آن شکل که در نظر ما است نمی شود و تنها باعث تقلب بیشتر و وجود طلاهای  تقلبی و عیار پایین در بازار می شود

۱۴۰۱ يکشنبه ۸ خرداد
68
اتحادیه کشوری طلا باید احیا شود- کاهش عیار راهکار مناسبی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهان طلا( گلد نیوز)؛ مسعود بهرامی، رئیس اتحادیه طلا وجواهر شهرستان شاهرود در آستانه انتخابات اتحادیه های طلا و جواهر در گفتگو تلفنی با گلدنیوز بیان داشت: تشکیل دوباره اتحادیه کشوری طلا و جواهر اگر قانونمند باشد و بر اساس قانون نظام صنفی فعالیت کند کار بسیار مفیدی است و بنا به تجربه قبلی می تواند مکانی برای گرد هم آمدن و هم افزایی اعضای اتحادیه ها باشد.

 بهرامی تصریح کرد: با وجود اتحادیه کشوری برخی مشکلات و چالش ها صنف می تواند به صورت قانونمند رفع شود مثلا در موضوع  ممنوعیت فروش طلای بدون اجرت اگر به صورت قانونمند این موضوع توسط یک مرجع بالا مانند اتحادیه کشوری اعلام و ابلاغ شود می تواند نقش بازدارنده داشته باشد و  از فروش طلای بدون اجرت که باعث می شود چرخه تولید بخوابد جلوگیری می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون منع عضویت بیش از یک دوره در هیات مدیره اتحادیه های صنفی یکی از چالش های انتخابات اتحادیه ها است بیان داشت: به نظر من در انتخابات هیات مدیره اتحادیه ها به ترکیب تجربه و جوانی احتیاج داریم و نباید افرادی که تجربه دارند و راهکارها را یادگرفته و با نهاد های دولتی و غیر دولتی ارتباط دارند کنار بروند.

حذف تجربه در انتخابات اتحادیه ها

بهرامی اظهار داشت:  در مورد حذف تجربه در انتخابات اتحادیه ها یک خلا قانونی وجود دارد و برای تعالی صنف ضروری است که به افراد جوان اجازه حضور  در اتحادیه ها داده شود تا از تجربه پیشکسوتان بیاموزند.

رئیس اتحادیه طلا وجواهر شهرستان شاهرود با تاکید براینکه با حذف مالیات بر ارزش افزوده عملا در بازار طلا و جواهر کشور آنگونه که انتظار می رفت اتفاقی نیافتد و رفع کسادی نشد بیان داشت: کاهش عیار طلا نیز باعث رفع کسادی بازار به آن شکل که در نظر ما است نمی شود و  تخلفات ناشی از کاهش عیار مشکلاتی را برای صنف و مردم به وجود می آورد.

کاهش عیار طلا راهکار مناسبی برای افزودن طلا به سبد خانوار نیست

وی با بیان اینکه کسبه صنف طلا و جواهر با کاهش عیار طلا مخالف هستند چون نتیجه نمی دهد و تنها باعث تقلب بیشتر و وجود طلاهای  تقلبی و عیار پایین در بازار می شود بیان داشت: کاهش عیار طلا راه کار مناسبی برای ورود طلا به سبد خرید خانوار نیست.  

ترس از مالیات مانع استقبال از نمایشگاه طلا و جواهر

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه صنف طلا و جواهر مساله مالیات است بیان داشت: علت عدم حضور و عدم استقبال برخی از طلا فروشان و تولید کنندگان صنف طلا در نمایشگاه های تخصصی طلا و جواهر  نیز ترس از مالیات است که اگر این موضوع رفع شود، مشارکت و استقبال برای حضور  در نمایشگاه ها بیشتر می شود.

 رئیس اتحادیه طلا وجواهر شهرستان شاهرود ادامه داد: استقبال کم از نمایشگاه های طلا و جواهر دغدغه ای است که وجود دارد و برای رفع آن و برگزاری بهتر نمایشگاه دولت باید حمایت ها و تسهیلات و امکانات بیشتری در اختیار صنف طلا و جواهر قرار دهد.

بهرامی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر کار بسیار پر زحمتی است و در برگزاری نمایشگاه ها همواره تلاش شده که به بهترین نحو برگزار شود ولی به دلیل محدودیت های ناخواسته نمایشگاه ها به صورت ضعیف برگزار می شوند که برای رفع این محدودیت ها نیاز به مشارکت و حمایت بیشتر دولت در رفع موانع به خصوص موضوع مالیات است.

انتهای پیام/