ارتباط با بازارهای جهانی در کمیته طراحان اصفهان

چکیده

مسئول کمیته طراحان اصفهان : انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلای اصفهان سه کمیته زیر مجموعه تحت عنوان کمیته سنگ، کمیته طراحان و کمیته مالیات دارد.

۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد
165
ارتباط با بازارهای جهانی در کمیته طراحان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهان طلا( گلدنیوز)؛ مجتبی غلام زاده، مسئول کمیته طراحان انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طبلوجواهر اصفهان در گفتگو با گلدنیوز بیان داشت:  پایه و اساس کاری که باعث می شود محصولات تولیدی یک واحد تولیدی طلا و جواهر از بقیه واحد های تولیدی تمایز داشته باشد ایده پردازی است که توسط طراحان انجام می شود.

وی افزود: طراحان نسبت به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه ایده پردازی های به روز انجام می دهند، به خصوص در شرایط اقتصادی کنونی که بازار فروش طلا و جواهر به گونه ای شده است که هر کدام از مدل های طلا و جواهر نهایت دو ماه بازار دارند و باید کار جدید به بازار عرضه شود. همین مسائل باعث شده است که کمپانی ها متوجه جایگاه و اهمیت وجود طراحان در مجموعه های تولیدی بشوند. 

هدف از تشکیل کمیته طراحان

مسئول کمیته طراحان اصفهان در ادامه بیان داشت: انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلای اصفهان سه کمیته زیر مجموعه تحت عنوان کمیته سنگ، کمیته طراحان و کمیته مالیات دارد.

یکی از کمیته های فعال انجمن کمیته طراحان است که در سال 97 راه اندازی شد و در حال حاضر  150 عضو طراح دارد که از مجموع آنها  25 نفر دفتر طراحی دارند و بقیه در مجموعه های تولیدی مشغول کار هستند.

اولویت انجمن طراحان  اصفهان دیده شدن طراحان در ایران و سپس در خارج از کشور است.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل کمیته طراحان این بود که طراحان در قالب یک  مجموعه باشند و بتوانیم فعالیت طراحان را  ارتقاء دهیم. در این راستا کلاس های آموزشی با حضور اساتید خوب ایرانی برگزار و به روز رسانی طراحان انجام و در سال 98 هم اولین جشنواره طراحی برگزار شد.

متاسفانه با شیوع کرونا دو سال وقفه در برنامه های کمیته ایجاد شد تا  نمایشگاه 1400 که طراحان یک حضور نسبتا آرامی را  داشتند.

غلام زاده اظهار داشت: در حال حاضر کمیته طراحان در نمایشگاه 1401 بسیار قوی حاضر شده و  و به 20 نفر از طراحان غرفه داده شده است که خودشان کارهای خود را پرزنت کنند و وارد بازار شوند.

تلاش کمیته طراحان برای حضور طراحان ایرانی در نمایشگاه ترکیه  

عضو هیات رئیسه انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلای اصفهان خاطر نشان کرد: هدف ما این است که از سازمان های دولتی کمک بگیریم تا بتوانیم یک فضای شکیل را در نمایشگاه ترکیه داشته باشیم تا ارتباط بین طراحان کشور را به بازار جهانی برقرار کنیم و طراحان بتوانند مشتری بین المللی داشته باشند.

وی در بیان برنامه های حمایتی  انجمن از طراحان با باشاره به اینکه آخرین مسابقه طراحی قبل از کرونا برگزار شده است گفت: کمیته طراحان در حال برنامه ریزی و تدوین مسابقه طراحی به کمک خوشه های طلا است که امید می رود تا پایان سال 1401 برگزار شود.

غلام زاده تصریح کرد: اعضای خوشه های طلا در سال 88 مکاتبه ای با انجمن طراحان ایتالیا داشتند و در این مکاتبات انجمن طراحان ایتالیا پیشنهادات بسیار خوبی داشته است.

پیرو این پیشنهادات انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلای اصفهان در تلاش است تا دوباره این ارتباط برقرار شود تا بتوانیم از شرایط انجمن طراحان ایتالیا برای رشد و تقویت طراحان کشور استفاده کنیم.

طراحان ایرانی حرف اول طراحی طلا و جواهر در دنیا را می زند

مسئول کمیته طراحان اصفهان با تاکید بر اینکه طراحان ایرانی در کل دنیا طراحان بسیار خوبی در طراحی طلا و جواهر  هستند و در ایران نیز طراحان اصفهانی جز طراحان خوب و مقام آور طراحی طلا و جواهر محسوب می شوند  اظهار داشت: بسیاری از طراحان خوب و حرفه ای ما از ایران رفته اند و پل ارتباطی بین طراحان کشور و کمپانی های خارجی شده اند.

انتهای پیام/