دو دست‌‌‌انداز صنعت طلا و جواهر مشهد

چکیده

دبیر کمیسیون سازندگان اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد: قاچاق و صادرات دو دست‌‌‌انداز مهم صنعت طلا و جواهر است؛ اگر کسی در مشهد بخواهد صادراتی داشته باشد باید با طلا و جواهرات‌‌‌اش به تهران برود تا کارش مورد ارزیابی قرار بگیرد، پلمب شود، به فرودگاه مشهد بیاید و دوباره از فرودگاهِ مشهد محصولاتش صادر شود.

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱ تير
180
دو دست‌‌‌انداز صنعت طلا و جواهر مشهد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ دبیر کمیسیون سازندگان اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد، این حوزه را دارای دو چالش مهم دانست و تصریح کرد: قاچاق و صادرات دو دست‌‌‌انداز مهم برای این هنر-صنعت است.

از سال ۹۶ به بعد صادرات نداشته ایم

اسماعیل صمدی افزود: از سال ۹۶ به بعد به خاطر قوانین دست‌وپاگیر گمرک و بانک مرکزی، هیچ صادراتی از ایران به دیگر کشورها نداشته‌‌‌ایم. تا قبل از آن در مشهد شرکتی را داشتیم که هفته‌‌‌ای ۵۰ کیلوگرم صادرات داشت و جزو صادرکنندگان برتر کشور هم بود اما به دلیل این قوانین اشتباه، صادرات ما اکنون به صفر رسیده و از مبادی قانونی، هیچ‌گونه صادراتی نداریم.

دبیر کمیسیون سازندگان اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد تاکید کرد: اگر کسی در مشهد بخواهد صادراتی داشته باشد باید با طلا و جواهرات‌‌‌اش به تهران برود تا کارش مورد ارزیابی قرار بگیرد، پلمب شود، به فرودگاه مشهد بیاید و دوباره از فرودگاهِ مشهد محصولاتش صادر شود.

۲۰ هزار نفر در صنعت طلا، نقره و جواهر مشهد فعالیت دارند

پیش تر رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد، به ایرنا گفته بود گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر از تولید تا عرضه در صنعت طلا، نقره و جواهر این کلانشهر فعالیت دارند. به گفته محمد باقر معبودی نژاد، زیورآلات و مصنوعات طلا و نقره و جواهر مشهد خواهان بسیار در داخل و خارج از کشور دارد.

منبع: دنیای اقتصاد