انتفاع صنف طلا و جواهر دغدغه گروه میثاق

چکیده

حمید پویا گفت: دغدغه گروه میثاق پیگیری و نمایندگی مصالح و منافع صنفی می باشد و اعضای گروه به هیچ وجه به دنبال مسائل شخصی و منافع خود نیستند.

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۳ مرداد
409
انتفاع صنف طلا و جواهر دغدغه گروه میثاق


به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلد نیوز) حمید پویا در دیدار صمیمانه کاندیداهای منتخب (میثاق) با حامیان بیان داشت: در «گروه میثاق» هیچ مبحث شخصی وجود ندارد و اعضای گروه متعهد شده اند که جز رضای خدا و انتفاع مجموعه صنفی کاری انجام ندهند و امید که از مسیر خارج نشوند و از این جایگاه برای خدمت به مردم استفاده کنند.

وی افزود: در انتخاب کاندیداهای منتخب (میثاق) اولویت بر اساس توانمندی و کارآمدی و پاک دستی افراد بوده است چرا که هر قسمی از مسائل اداری کشور که دچار نقصان شده به دلیل عدم تقوا و پاک دستی بوده است.

پویا اظهار داشت: به کاندیداهای منتخب (میثاق) توصیه شده است که اتحادیه را جایگاه معنوی جهت خدمت به همکاران خود بدانند چرا که خدمت و نام نیک تنها چیزی است که در دنیا ماندنی است و افرادی که به صنف خدمت کردند نامشان همچنان در صنف مانا است.

عدم مطالبه گری در صنف طلا و جواهر

این فعال صنف طلا و جواهر با تاکید بر اهمیت و ضرورت مطالبه گری بیان داشت: در زمان انتخابات دو طرف جریان انتخابات (کاندیداها و اعضای صنفی ) حرف های زیبایی می زنند ولی بعد از انتخابات هر کدام بدون هیچ مطالبه و پیگیری به سراغ کار خود می روند که بخشی از این ایراد هم مربوط به مجموعه صنفی طلا و جواهر است که متاسفانه مطالبه گر نبوده و مسائل به حقه خود را پیگیری نمی کنند.

وی افزود: بر اساس نص صریح قانون جایگاه اتحادیه و هیات مدیره اتحادیه در جایگاه وکیل و موکل قرار دارد و اعضای هیات مدیره اتحادیه باید خود را به عنوان وکیل اعضای صنفی دانسته و در مسیر قانون اعلامی حرکت و پیگیر مطالبات صنف باشند که متاسفانه این مهم توسط برخی دوستان هیات مدیره مورد کم لطفی قرار می گیرد.

پویا اذعان داشت: اعضای صنف طلا و جواهر نیز به عنوان مجموعه صنفی و موکلین باید مطالبه گر مسائل و مشکلات صنف خود باشند و بدون ترس و نگرانی خواسته های صنفی خود را مطالبه کنند.

این بنکدار صنف طلا و جواهر گفت: محوریت و متولی مجموعه های صنفی ، اتحادیه ها هستند که جایگاه حقوقی دارند و از طریق اتحادیه می توان با دوایر دولتی و سیستم حکومتی کشور ارتباط داشت.

به افراد صادق و عملگرا رای دهید

وی در ادامه به اعضای اتحادیه صنف طلا و جواهر توصیه کرد: در انتخابات 25 مرداد ماه نسبت به سرنوشت صنف خود احساس وظیفه داشته باشند و با شکوه شرکت کنند و سابقه افراد و داوطلبان انتخابات را بررسی و کارشناسی کنید و به افرادی که صداقت کاری داشته و عملگرا هستند رای بدهند.
ایشان تصریح کرد: اعضای صنف طلا و جواهرتهران در انتخاب خود بهتر است به یک گروه و مجموعه که یک هدف دارند رای دهند چرا که رای به یک گروه هم هدف و همفکرر ، می تواند راه گشای مسائل صنفی باشد.
پویا اظهار داشت: اگر به یک گروه مشخص و با یک تفکرات خوب، خاص و مثبت رای دهید آن گروه می تواند با پشتوانه رای خوب اعضای صنف در مجموعه صنفی کارساز و کارآمد باشد.

شعارهای واهی برخی کاندیداها

ایشان با بیان اینکه حرف زدن و دادن قول ها در زمان انتخابات راحت است ولی عمل و پیگیری مسائل و مشکلات سخت و مهم است گفت: برخی شعارها و حرف هایی که برخی کاندیداها می زنند صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و قابل اجرا و پیگیری توسط اتحادیه نیست و اتحادیه تا جایی که قوانین اجازه دهد می تواند در برخی امور پیش برود. لذا باید اعضای اتحادیه صنف طلا و جواهر که افراد باهوشی هستند شعارهای واهی را تشخیص دهند.

ضرورت احیا واحد تعاملات در اتحادیه طلا و جواهر

پویا در ادامه با تاکید بر اینکه صنف طلا و جواهر جایگاه مهمی در سیستم اقتصادی کشور دارد گفت: در دوره های گذشته اتحادیه در راستای حمایت و کمک گیری از مجموعه صنفی وکمک گرفتن از اعضای صنف طلا و جواهر «واحد تعاملات» را در اتحادیه طلا و جواهر راه اندازی کردیم ولی متاسفانه مورد بی مهری هیات مدیره های قبلی قرار گرفت که اگر احیاء این واحد در اتحادیه و بین اعضای صنفی انجام شود ، بسیاری از مسائل صنف رفع می شود.

وی خاطر نشان کرد: افراد توانمند زیادی در بخش های مختلف و رسته های صنف طلا و جواهر فعالیت می کنند و اگر « گروه میثاق » بخش « تعاملات » رادر اتحادیه احیا کند و از اعضای صنف و افراد توانمند و حتی افرادی که با ما اختلاف سلیقه دارند دعوت کند، هر کدام از افراد می توانند به اندازه توان خود برای صنف کار کنند و بسیاری از مسائل صنف مرتفع می شود.


گفتنی است؛ انتخابات اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، 25 مردادماه برگزار می شود.

برای آشنایی با گروه میثاق خبر زیر را ببینید:

آشنایی با اهداف و برنامه های گروه میثاق برای اتحادیه تهران