توسعه تولید و رفع موانع صادرات طلاوجواهر

چکیده

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر ، نقره و سنگ های قیمتی استان تهران با دکتر سیجانی رئیس سازمان صمت استان تهران دیدار کرد.

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۵ شهريور
182
توسعه تولید و رفع موانع صادرات طلاوجواهر

به گزارش گلدنیوز، اسفندیار سیفی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر ، نقره و سنگ های قیمتی استان تهران در دیدار با دکتر سیجانی رئیس سازمان صمت استان تهران در خصوص راهکارهای توسعه تولید و رفع موانع صادرات طلاوجواهر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار مسائلی همچون ساماندهی کارگاه های بدون جواز ، تقویت تولید طلاوجواهر ، شهرک تخصصی طلاوجواهر و... مطرح و بررسی شد.

به گزارش گلدنیوز، در حال حاضر کشور ترکیه سالانه حدود  ۲ هزار تن صادرات رسمی و غیر رسمی طلا و جواهر دارد! علت این توفیق را باید در هماهنگی و همکاری دولت ، اتحادیه ها ، بانک ها و همه اهالی صنعت برای توسعه صادرات جستجو کرد.

از طرف دیگر در ایران حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی در حوزه طلا و جواهر فعالیت دارند ، اما تا کنون فقط برای ۴ هزار و ۵۰۰ بنگاه تولیدی کد استاندارد صادر شده است؟!

به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان تهران، اگر تولید کنندگان ساماندهی شوند و به صورت تخصصی کار کنند هزینه تولید کاهش می یابد و امکان رقابت در بازارهای جهانی فراهم می شود.

انتهای پیام/