کاغذ بازی ها را بردارید تا صادرات طلا رونق بگیرد

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی، افزایش تولید و توسعه صادرات طلا وجواهر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۸ شهريور
115
کاغذ بازی ها را بردارید تا صادرات طلا رونق بگیرد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در دومین دورهمی فعالان طلا و جواهر بیان داشت: با توجه به گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، متاسفانه کشور هنوز درگیر کاغذ و کاغذ بازی بوده و برای برداشته شدن نگاه ها از بازار نفت و جایگزین شدن صادرات غیر نفتی نیاز به یک حرکت انقلابی  و شهامت ، شجاعت است. 

وی با اشاره به وجود موانع صادراتی در حوزه صادرات طلا و جواهر گفت: برای رفع مشکل تضمین  صادرات می توان صادرکنندگان در ازای خروج و صادرات  مصنوعات و کارساخته شده به همان میزان شمش طلا را در بانک مرکزی به امانت بگذارند و سپس به همان میزان شمش وارد کشور شود تا تولید افزایش یابد.

تقی زادگان ادامه داد: با توجه به اینکه در مشهد 2 هزار کارگاه ساخت نقره وجود دارد در راستای توسعه تجارت زیورآلات نقره در استان خراسان در سال گذشته سقف صادرات زیورآلات نقره همراه مسافر برای اتباع خارجی به 3 کیلو گرم افزایش یافت.

کاغذ بازی ها را بردارید تا صادرات طلا رونق بگیرد
دومین دورهمی فعالان طلاوجواهر با موضوع موانع صادرات

طلا در مشهد به فراموشی سپرده می شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در ادامه با اشاره به اینکه  در دهه اخیر ارقام و میزان تولید مصنوعات طلا و جواهر در مشهد کاهش یافته است گفت: متاسفانه صنعت طلا و جواهر در مشهد به فراموشی سپرده می شود چرا که در سال های 86 تا 90 تعداد سازندگان فعال در مشهر 320 سازنده بود که اکنون تنها 51 سازنده طلا و جواهر در مشهد فعالیت دارند و این برای مشهد به عنوان شهری که سالانه 28 میلیون زایر و مهاجر و مصرف کننده دارد افت است.

انتهای پیام/