فعال کردن کمیسیون ها ، مهمترین برنامه اتحادیه طلا و جواهر شهرستان ری

چکیده

مهمترین برنامه های هیات مدیره جدید اتحادیه طلا، جواهر، نقره و ساعت شهرستان ری

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۱ آبان
353
فعال کردن کمیسیون ها ، مهمترین برنامه اتحادیه طلا و جواهر شهرستان ری

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ لطف الله ستاره، رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و ساعت شهرستان ری در تشریح اهداف و برنامه های هیات مدیره جدید اتحادیه طلا، جواهر، نقره و ساعت شهرستان ری یگفت: با توجه به اینکه صنف طلا فروشان شهرستان ری مشکلات عدیده ای با ادارات امور مالیات، بیمه، شهرداری، اداره کار و ..  دارد اتحادیه برنامه ریزی کرده است طی جلساتی که با اعضای اتحادیه و صنف برگزار می شود مشکلات و چالش ها احصاء شود و در جلسات متعدد با مسئولان سازمان های امور مالیاتی، شهرداری ها و .. در سطح شهرستان مشكلات و امور صنفي مطرح و با هم اندیشی راهکارهای لازم اتخاذ شود تا نظر اعضاء تامین شود. 

احصاء مشکلات واحدهای صنفی با ادارات شهرستان و رایزنی برای رفع آن ها

وی با بیان اینکه برخی از  مشکلات صنف  در تعامل و رایزنی با ادارات قابل‌حل خواهد بود افزود: برای رفع موانع و رونق صنعت طلا در صورتی که مشکلات در سطح مدیران شهرستان حل و فصل نشد، رایزنی برای حل مشکلات در سطح مدیران رده هایی بالاتر تا حل نهایی و رفع آن ها ادامه خواهیم داد.

ستاره در ادامه اظهار داشت: ساماندهی صنف طلا فروشان و جلوگیری از فعالیت واحد های صنفی بدون پروانه کسب کار از اتحادیه صنف از مهمترین برنامه های هیات مدیره جدید است.

فعال کردن کمیسیون ها از اهم فعالیت های  اتحادیه طلا، جواهر، نقره و ساعت شهرستان ری
لطف الله ستاره، رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و ساعت شهرستان ری

فعال کردن کمیسیون های پنجگانه اتحادیه

وی تشکیل و فعال کردن کمیسیون های پنجگانه اتحادیه اعم از کمیسیون حل اختلاف، کمیسیون شکایات، کمیسیون بازرسی، کمیسیون فنی و کمیسیون آموزش را از دیگر اولویت ها و برنامه های اتحادیه طلا و جواهر شهرستان ری عنوان کرد و بیان داشت:  اتحادیه در نظر دارد کمیسیون آموزش را به طور ویژه فعال کند تا  در راستای آموزش، فرهنگ سازی و رفع ابهامات صنفی به ویژه در زمینه مشکلات مالیاتی و به کار مشاور عالی مالیاتی در زمینه تسلیم اظهار نامه های مالیاتی ساللیانه و فصلی همکاران را کمک کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ری 400 واحد صنفی  فعال در زمینه  تولید و ساخت و فروش طلا و جواهر و نقره فعالیت دارند بیان داشت: در حال حاضر یکی از نارضایتی های صنف ما فروش طلا در فضای مجازی است که مقابله با فروش مجازی طلا و جواهر در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است و با پلیس فتا جلساتی برگزار شده تا بتوان جلوی فعالیت و فروش طلا در فضای مجازی گرفته شود.

وی ادامه داد:‌ اتحادیه طلا و جواهر شهرستان ری در گذشته در مکانی مستقر بود که دسترسی اعضای به آن سهل نبود و با توجه به اینکه اتاق اصناف شهرستان ساختمان جدیدی را برای تجمیع اتحادیه ها راه اندازی کرده است، اتحادیه طلا و جواهر شهرستان ری نیز در ساختمان جدید مستقر می شود تا علاوه بر دسترسی اعضا برای برگزاری جلسات و کمیسیون ها فضای مورد نیاز تامین شود.

فعال کردن کمیسیون ها از اهم فعالیت های  اتحادیه طلا، جواهر، نقره و ساعت شهرستان ری
احسان حسینی کیا، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان ری

استفاده از تجربه پیشکسوتان و علم روز جوانان اولویت اتحادیه

احسان حسینی کیا، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان ری نیز ادامه داد:‌ هیات مدیره جدید اتحادیه تلاش دارد به منظور رونق تولید و فروش طلا و جواهر در شهرستان از تجربیات پیشکسوتان صنف در کنار علوم روز جوانان بهر مند و استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه ها و اهداف اتحادیه حمایت از تولید و سازندگان صنف به خصوص در زمینه نقره سازی است بیان داشت: با توجه به اینکه برخی از نقره سازان و اساتید ساخت نقره در شهرستان ری سابقه بیش از 50ساله در این حرفه را دارند و به نوعی در کشور بینظیر هستند ضروری است از تجربیات این پیشکسوتان استفاه کرد.

حسینی کیا ادامه داد: اتحادیه به منظور استفاده از تجربیات ونظرات بیشتر افراد و اعضای اتحادیه در نظر دارد تعداد افراد کمیسیون ها را به 5نفر و 7 نفر افزایش دهد تا از نظرات و آرا افراد بیشتری در زمینه بهبود فعالیت های اتحادیه استفاده کند.

نزدیکی به بازارتهران و خرده فروشی بنکداران معضل صنف طلا و جواهرشهر ری

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات هم اندیشی با اتحادیه تهران و شمیرانات به منظور مرتفع شدن برخی  مشکلات و معظلات کلی صنف، اعم از فروش طلای بدون اجرت و ...  در دستور کار اتحادیه شهرستان ری است اظهار داشت: با توجه به نزدیکی شهرستان ری به بازار تهران یکی از معضلات طلافروشان شهرستان ری، خرده فروشی بنکداران در شهرستان است و با توجه به اینکه عمده فروشان حق خرده فروشی را ندارند یکی از موضوعاتی که با اتحادیه طلا و جواهر تهران به دنبال مرتفع کردن آن هستیم همین مسئله است.

وی اظهار داشت: ساماندهی صنف و جلوگیری از فروش طلای بدون اجرت که  معظل کل صنف طلا و جواهر است، در دستور کار اتحادیه قرار دارد و به همین منظور تعداد پرسنل و بازرسی های اتحادیه افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/