زیرساخت ها برای سامانه جامع تجارت مهیا نیست

چکیده

برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید اتحادیه طلا و جواهر بوشهر در 12 اسفند ماه سالجاری برگزار میشود.

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۸ آبان
175
زیرساخت ها برای سامانه جامع تجارت مهیا نیست

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ سعید مفتخر، رییس اتحادیه طلا و جواهر استان بوشهر گفت:هیئت مدیره اتحادیه ها باید ترکیبی از پیشکسوتان و بزرگان صنف و نیروهای جوان متخصص باشد تا پویایی و تغییر و تحول در زیرساخت ها صنف ایجاد شود.

سعید مفتخر با اشاره به برگزاری انتخابات هیات مدیره جدید اتحادیه طلا و جواهر بوشهر در 12 اسفند ماه سال جاری گفت: استفاده از تجربه پیشکسوتان در کنار جوانان بسیار مهم است و این ترکیب می تواند در رفع مشکلات صنف راهگشا باشد.

مفتخر تصریح کرد: ایده های جدید و تغییر و تحول در مدیریت اتحادیه ها می تواند موجب تغییرات در کسب و کار هم شود.

وی که سابقه 22 سال فعالیت در اتحادیه صنف طلا و جواهر بوشهر و سه دوره ریاست اتحادیه را بر عهده دارد در مورد انتخابات آتی اتحادیه گفت: با توجه به قانون جدید و ممنوعیت عضویت بیش از دو دوره متوالی در انتخابات هیات مدیره صنفی، اصراری بر ماندن ندارم و اعتقاد دارم که به افرادی که می توانند تغییرات و تحول ایجاد کنند باید فرصت فعالیت داده شود. 

به بهانه جوانگرایی تجربه پیشکسوتان نادیده گرفته نشود

مفتخر اظهار داشت:  با توجه به اینکه برای تجربه پیشکسوتان سرمایه گذاری و خرج شده است  و نباید به بهانه جوانگرایی به راحتی از توان و تجربه پیشکسوتان گذشت و سرمایه و تجربه پیشکسوتان نادیده گرفته شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان بوشهر با تاکید بر اینکه اعضای هیات مدیره اتحادیه با توجه به اقتصاد جامعه و پویایی روند بازار می توانند نقش موثری ایفا کنند و در این راستا با دستگاه های اجرایی در صدد رفع مشکلات و مسائل صنفی رایزنی ها انجام دهند.

وی با تاکید بر ضرورت انجام هدف گذاری برای اتحادیه ها و آینده نگری و بازخورد در بازار بیان داشت:‌ اتحادیه های استان ها باید در کنار هم و با تعامل و هم اندیشی از فرصت رکود بازار برای رونق صنف استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش مهم اتحادیه ها در رفع مشکلات صنفی بیان داشت: در حال حاضر اتحادیه طلا و جواهر با توجه به اینکه مهمترین مشکل اتحادیه طلا و جواهر به ادارات و دستگاه های اجرایی مانند مالیات، بیمه و .. برمی گردد این اتحادیه تلاش کرده است که با ایجاد ارتباط و هم اندیشی با مسئولین دستگاه ها و ادارات مشکلات صنفی را پیگیری و رفع نمیاد.

ارتباط تنگاتنگ با ادارات برای رفع مشکلات صنفی

مفتخر ادامه داد: در حال حاضر با حذف مالیت بر ارزش افزوده از اصل طلا و احتساب مالیات بر ارزش افزوده از اجرت و سود طلا ، مهمترین مشکل صنف عدم آگاهی از نحوه محاسبه مالیات و تغییرات ایجاد شده و فاکتور نویسی است که اتحادیه طلا و جواهر بوشهر در این راستا ارتباط تنگاتنگی با اداره مالیات برقرار کرده است تا کارشناسان و مسئولین مالیات آموزش های لازم را در این زمینه به فروشندگان طلا ارائه کنند.

وی یکی دیگر از چالش های صنف طلا و جواهر بوشهر را اجرایی شدن سامانه جامع تجارت عنوان کرد و بیان داشت: زیر ساخت لازم برای اجرای این سامانه فراهم نشده است ولی متاسفانه اصرار بر اجرای این قانون است.

مخالف شفاف سازی نیستیم ولی زیرساخت اجرای سامانه جامع تجارت فراهم نیست

مفتخر تصریح کرد: ما مخالف شفاف سازی نیستیم، ولی برای اجرای قوانین باید ابتدا زیر ساخت آن فراهم شود و سپس اجرایی شود، تا اصناف دچار چالش نشوند و مانند اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده خسارات جبران ناپذیری به صنف بزند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان بوشهر اظهار داشت: ضروری است طراحانی که سامانه جامع تجارت را طراحی کرده اند نشستی با روسای اتحادیه ها داشته باشند و از مشکلاتی که اجرای این سامانه در صورت فراهم  نبودن زیرساخت ها برای صنف رقم می زند آگاه شوند.

مفتخر اظهار داشت: بر اساس قانون ، اختیارات و وظایف اتحادیه ها مشخص است و اتحادیه های طلا و جواهر علاوه بر نظارت و صدور مجوز رسیدگی به تخلفات صنفی را بر عهده دارند که اتحادیه بوشهر در این راستا برای این مطالبه صنف و مردم نیز برنامه هایی خود را به نحو مطلوب انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان بوشهر 100 واحد فروش طلا و جواهر وجود دارد گفت: همه واحد های فعال در استان  دارای مجوز می باشند و با توجه به اینکه تعداد واحدها کم می باشد نظارت بر واحد ها  بیشتر است.

ضرورت ایجاد درگاه های امن و قانونی برای فروش مجازی طلا

مفتخر در ادامه در مورد فروش طلا و جواهر در فضای مجازی  با بیان اینکه در گذشته و با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و اخذ مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا  متاسفانه فروش طلای بدون اجرت و فروش طلای دست دوم  در فضای مجازی رواج بسیاری داشت که با تلاش های اتحادیه و بازرسان و ماموران با واحدهای صنفی که اقدام به فروش طلای دست دوم می کردند برخورد شد.

وی با بیان اینکه طلا کالایی است که حتما باید توسط مشتری رویت شود به همین دلیل مشتریان از خرید طلا از طریق  فضای مجازی کمتر استقبال نمی کنن اذعان داشت: اکنون که فروش همه کالا به سمت مجازی شدن و فروش مجازی رفته است، برای پویایی صنف طلا و جواهر در فضای مجازی  اگر درگاه های قانونی و امن پرداخت، برای فروش طلا ایجاد شود، می تواند انجام شود ولی اگر فروش طلا به شکل سنتی بخواهد انجام شود مخالف اجرای آن هستیم.

انتهای پیام/