حذف طلا از تسهیل در اعطای اینماد ، بدون اطلاع اتحادیه!

چکیده

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران: تصمیم هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی برای تسهیل اعطای اینماد به واحدهای صنفی و حذف طلاوجواهر از این پروسه بدون اطلاع و هماهنگی با اتحادیه طلاوجواهر بوده است.

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان
153
حذف طلا از تسهیل در اعطای اینماد ، بدون اطلاع اتحادیه!

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا ، هفته گذشته با تصویب هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، اعطای اینماد به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب از 41 اتحادیه‌ فیزیکی بدون نیاز به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی عملیاتی شد. تنها 7 گروه شامل این معافیت نشدند و متاسفانه فروش اینترنتی طلاوجواهر هم جزء این هفت گروه صنفی قرار دارد.

در حال حاضر فعالان فروش آنلاین طلاوجواهر برای دریافت مجوز فروش اینترنتی طلا و دریافت اینماد علاوه بر دریافت پروانه کسب از اتحادیه طلاوجواهر در استان ها باید مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی هم داشته باشند. این درحالی است که وضعیت اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی در هاله ای از ابهام قرار دارد. برخی از احتمال تقسیم شدن این اتحادیه به دو اتحادیه مجزای تولیدی و خدماتی می گویند. برخی هم از احتمال تشکیل اتحادیه کسب وکارهای مجازی برای هر استان به شکل مجزا خبر می دهند.

با توجه به تخصصی بودن و گستردگی صنعت طلاوجواهر بهتر بود که این معافیت شامل کسب وکارهای اینترنتی طلاوجواهر هم میشد و فعالان این صنف با داشتن مجوز فعالیت از اتحادیه های استانی میتوانستند نشان اینماد را هم دریافت کنند.

در همین خصوص گفتگویی با نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران انجام دادیم .

این تصمیم بدون اطلاع اتحادیه طلاوجواهر بوده است

نادر بذرافشان در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی با تایید اتحادیه طلاوجواهر بوده است یا نه ، به گلدنیوز گفت: متاسفانه هیچگونه هماهنگی با اتحادیه تهران نشده است.

بذرافشان ادامه داد: بهتر بود با مشورت تیم تخصصی اتحادیه طلاوجواهر و با استعلام از هیات مدیره اتحادیه این تصمیم گرفته می شد.

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران تاکید کرد: در حال حاظر تبلیغات برای اعضای اتحادیه طلاوجواهر تهران در فضای مجازی آزاد است ولی برای فروش در بستر اینترنت نیازمند مجوز از اتحادیه کسب وکارهای مجازی می باشد.

از فعالیت قانونی در فضای مجازی استقبال می کنیم

بذرافشان در خصوص سابقه رایزنی ها برای فروش اینترنتی طلا گفت: از حدود 5 سال پیش جلسات کارشناسی با اتحادیه کسب و کارهای مجازی انجام شده است . هیات مدیره اتحادیه تهران هیچ مخالفتی با فضای مجازی و فعالیت در این فضا ندارد ، فقط هدف این است که زیرساخت ها فراهم شود تا با فعالیت قانونی و نظارت شده در این فضا، آسیب ها برای مردم به حداقل برسد.

ایشان ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر 70 درصد تخلفات در صنف طلاوجواهر مربوط به فعالیت های غیرقانونی در فضای مجازی می باشد؛ لذا مردم هنگام خرید اینترنتی طلا باید کاملا مراقب باشند تا در دام سودجویان نیفتند.

انتهای پیام/