ثبت نام در سامانه جامع تجارت، دغدغه صنف طلای کرمان

چکیده

متاسفانه برای ثبت نام در سامانه جامع تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هیچ گونه اطلاع رسانی و آموزش از طرف مجریان سامانه برای واحد های صنفی انجام نشده است.

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ آبان
139
ثبت نام در سامانه جامع تجارت، دغدغه صنف طلای کرمان

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ جواهریان افزود: متاسفانه برای ثبت نام در سامانه جامع تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هیچ گونه اطلاع رسانی و آموزش از طرف مجریان سامانه برای واحد های صنفی انجام نشده است.

جواهریان با تاکید بر ضرورت ارائه مشاوره و آموزش به واحدهای صنفی برای ثبت نام در این سامانه تصریح کرد: متاسفانه زیر ساخت های لازم برای اجرایی شدن این سامانه در کشور و به خصوص در استان کرمان فراهم نشده است.

همه مخالف اجرای سامانه جامع تجارت هستند

وی ادامه داد: هر قانونی که تصویب می شود، باید مجریان در مورد نحوه اجرای قانون اطلاعات  داشته باشند و بتوانند در مورد نحوه اجرای آن اطلاع رسانی دقیقی انجام دهند که متاسفانه در مورد سامانه تجارت هیچ آشنایی و اطلاعاتی وجود ندارد و حتی آموزشی از طریق صدا و سیما هم ارائه نمی شود.

جواهریان با بیان اینکه ضروری است  مسئولین آموزش های لازم را در اختیار اتحادیه ها قرار دهند تا اتحادیه بتواند  اعضای صنفی تحت حمایت خود را در ثبت نام در این سامانه راهنمایی کند تصریح کرد: در شرایط فعلی جامعه همه مخالف اجرای سامانه تجارت هستند ولی آقایون فشار بر اجرا دارند.

نوسانات ارز و رکود بازار دغدغه  امروز صنف

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان  نوسانات قیمت ارز و دلار و تاثیر این نوسانات بر رکود بازار کسب و کار را از دیگر چالش های صنف طلا و جواهر عنوان کرد و بیان داشت: نوسانات ارزی که اغلب دلایل سیاسی دارد بر روی بازار طلا و جواهر تاثیر می گذارد و بازار را کساد می کند.

وی افزود: تورم و نوسان قیمت ارز علاوه بر اینکه بر تولید و فروش طلا تاثیر دارد باعث می شود که یک شبه 15 درصد از سرمایه افراد در شکم گرانی و تورم برود.

جواهریان با بیان اینکه  طلا جز سبد واجبات خرید نیست و وقتی اوضاع اقتصادی خراب باشد، مردم تمایلی به خرید ندارند گفت: ثبات قیمت ارز  باعث می شود بخشی از مشکلات و کسادی بازار رفع و می تواند باعث رونق بازار و تولید شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اجرای قانون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و افزایش قیمت طلا باعث شد تمایل مردم به خرید طلای ساخته شده کاهش یابد و بسیاری از مشاغل و کارگاه های تولید طلا و جواهر تعطیل و از بین بروند.

گرانی طلا عامل از رونق افتادن ساخت زیورآلات کرمانی  

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر  350 واحد طلا فروشی و 80واحد نقره فروشی و 5 کارگاه شناسنامه دار دارای کد استاندارد در استان کرمان فعالیت دارند  تصریح کرد: متاسفانه در استان تنها  یک واحد تولید مصنوعات طلا و جواهر فعالیت دارد و بقیه کارگاه ها به دلیل رکود بازار و تولید طلا به صورت سفارشی ساز کار می کنند.

وی خاطر نشان کرد:‌ در استان کرمان تا قبل از سال 89 و گران شدن قیمت طلا، تولید بند ساعت های کرمانی و گردنبند های سنگ یاقوتی رونق داشت ولی با گران شدن قیمت طلا و سنگین وزن بودن این قسم طلاها، چون مردم استان دیگر قدرت خرید این طلاهای سنتی را نداشند و نسل جدید هم استقبال نمی کند ساخت این طلا ها انجام نمی شود 

در شرایط اقتصادی فعلی و رکود بازار  متاسفانه مالیا ت ها نیز بسیار افزایش یافته و اصناف ناچار به سازش با شرایط هستند و  اتحادیه تلاش دارد با تعامل با مدیران سازمان مالیاتی استان  مشکلات صنف را حل کند.

فیلترینگ ، فروش مجازی طلا را از رونق انداخت

انتهای پیام/