ظرفیت شمیرانات برای ایجاد شهرک ساخت طلا

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات گفت: شمیرانات از مناطق پر ظرفیت برای سرمایه گذاری است و اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات در حال برنامه ریزی است که به جهت پشتیبانی از سازندگان صنعت طلا در این منطقه با همکاری سرمایه گذار و شهرداری با تامین زیر ساخت ها شهرک یا منطقه کارگاهی ساخت طلاو جواهر را در شمیرات ایجاد کند.

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۸ دي
140
ظرفیت شمیرانات برای ایجاد شهرک ساخت طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)، کیومرث امیریان، رئیس اتحادیه طلا ،جواهر، نقره، ساعت و بدلیجات شمیرانات عنوان کرد: اتحادیه برای حمایت از تولید و سازندگان صنعت طلا و جواهر پیشنهادات و بسته حمایتی را برای سازندگان در نظر گرفته است تا صنعت ساخت طلا و جواهر را در منطقه رونق دهد.

وی ادامه داد: اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات تلاش دارد با توجه به گران بودن زمین در منطقه با همکاری شهرداری و سرمایه گذاران فضایی را در منطقه برای ایجاد شهرک  و ساماندهی سازندگان طلا و جواهر تهیه و با توجه به نزدیکی به تهران زمینه فعالیت سازندگان در این منطقه را فراهم کند.

احداث شهرک تخصصی طلاوجواهر تهران به کجا رسید؟!

پیشنهادات حمایتی برای سازندگان طلا در منطقه شمیرانات

امیریان اظهار داشت: خوشبختانه اتحادیه شمیرانات از لحاظ کیفی و هم از لحاظ دانشی به جایگاهی که باید  در کشور رسیده است و از اولین سالی که اتحادیه تشکیل شد بیشتر برند های کشور از همه لحاظ، طلا فروش، جواهر فروش و برند های ساعت در منطقه شمیرات سرمایه گذاری کرده مشتاقان در این صنف و صنعت در منطقه شمیرانات فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه وضعیت بازار شمیرانات از لحاظ کاری مانند بازار تهران است و در یک جایگاه خوبی قرار داشته و رونقی در حد بازار تهران دارد اظهار داشت:  شمیرانات از لحاظ وجود منطقه های گردشگری لواسان، فشم، دربند و ... نسبت به تهران منطقه گردشگری محسوب می شود و بازدید کننده زیادی دارد.

اولین شهرک طلا و جواهر در اصفهان  

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات اظهار داشت: در حال حاضر حدود 930 واحد صنفی طلا، جواهر، نقره، ساعت و بدلیجات زیر نظر اتحادیه فعالیت می کنند که از این تعداد  حدود 350یا 400 واحد طلا فروش هستند ولی با توجه به نزدیکی به شهر تهران تولید کننده ای در شهر وجود ندارد.

امیریان اظهارداشت:‌ خط و مشی اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات  نسبت به تهران فضای دوستانه است و درگیر مسائل حاشیه ای نیست و با توجه به این رویکرد اتحادیه پیش بینی می شود که سازندگان  فعالیت خود را در این منطقه شروع کنند.

ظرفیت شمیرانات برای ایجاد شهرک ساخت طلا

مالیات مهمترین چالش صنف طلا و جواهر

وی در ادامه مهمترین چالش صنف طلا و جواهر را مالیات عنوان کرد و بیان داشت: در صنعت حمایت حرف اول را می زند و اگر مسئولین از لحاظ مالیاتی بسته های حمایتی، تسهیلات و وام را برای رشد و توسعه و به روز شدن این صنعت در نظر بگیرند، تولید کنندگان نیز می توانند صادرات طلا و جواهر را انجام دهند.  

امیریان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات صنف، گمرک و چالش های ورود دستگاه ها است که اگر این مهم رفع شود، سازنندگان با ورود دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز می توانند تولیدات به روزی داشته و با معرفی محصولات خود در بازار رقابت کنند.

وی یکی دیگر از چالش های صنف را سامانه جامع تجارت عنوان کرد و بیان داشت: زیر ساخت های لازم برای اجرای این سامانه فراهم نشده و متاسفانه حتی  با روسای اتحادیه ها نیز در مورد چگونگی اجرای این سامانه صحبتی نشده است و ضروری است برای اجرای این سامانه زیر ساخت آن فراهم شود.

امیریان اذعان داشت: اخیرا کارگروه صنعت طلا و جواهر در اتاق اصناف ایران راه اندازی شده و نزدیک به یک ماه است فعالیت خود را آغاز کرده که امید می رود که این کارگروه برای رفع چالش های صنعت طلا و جواهر  راهکارها و نتایج خوبی  را داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات تصریح کرد:  در حال حاضر بازار از لحاظ کارهای ساخته شده و ویترینی نسبت به گذشته ضعیف است.

شهرک فرآوری طلا در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

90 درصد فروش طلا در فضای مجازی بدون پروانه کسب است

وی در ادامه با بیان اینکه فروش طلای دست دوم از دید اتحادیه به دلیل نداشتن  عیار ، وزن و کمیت و کیفیت مردود است  بیان داشت:‌ 90 درصد افرادی که در فضای مجازی اقدام به فروش طلا و جواهر می کنند  جواز کسب ندارد و  مشتریانی که از فضای مجازی خرید می کنند پس از واریز پول جنسی را تحویل می گیرند که از لحاظ کیفیت با چیزی که در فضای مجازی دیدند یکی نیست و متضرر می شوند.

امیریان اظهار داشت: اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات برای رفع این مشکل به مسئولین فضای مجازی اعلام کرده که حتما با افرادی که بدون پروانه کسب در فضای مجازی فعالیت می کنند برخورد کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات با اشاره به اینکه اتحادیه فقط می تواند به شکایت از واحدهایی رسیدگی کند که دارای  پروانه کسب هستند بیان داشت:‌ با توجه به اینکه فروش طلا و جواهر در فضای مجازی بیشتر در خانه ها و کارگاه های زیر زمینی صورت می گیرد و استعلامی از فعالیت آنها وجود ندارد اتحادیه  نمی تواند تخلفات این افراد را پیگیری کند.

شهرک‌ صنعتی طلای سمنان در مسیر بهره برداری / لزوم احیای اتحادیه کشوری طلا

خرید سکه و طلا بهترین سرمایه گذاری

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار طلا و جواهر و اینکه افزایش قیمت ارزهای خارجی در بازار قیمت طلا را هم دچار نوسان می کند گفت:‌ بهترین سرمایه گذاری از قدیم خرید طلا وسکه بوده است و در طی سالیان گذشته نیز هر فردی که در خرید طلا و جواهر سرمایه گذاری کرده است از بازار عقب نمانده و به سود رسیده است. 

امیریان اظهار داشت: با توجه به اینکه طلا در بازار جهانی در سال جدید افزایش خواهد داشت بهترین سرمایه گذاری خرید طلا است.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

امکان سنجی ایجاد شهرک‌های تخصصی جدید در استان یزد/طلا و جواهر از اولویت‌های برنامه سال جاری

نبود شهرک های تخصصی طلا، بزرگ ترین آسیب به بدنه صنعت طلا

شهرک طلا و جواهر مشهد در انتظار ۱۳۰۰ کارگاه تولیدی

انتهای پیام/