بی اعتمادی صنف طلا به سامانه جامع تجارت

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اسلامشهر گفت: اعضاء صنف طلا و جواهر با توجه به تجربه تلخی که از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دارند ، اعتمادی به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت ندارند.

۱۴۰۱ يکشنبه ۲ بهمن
143
بی اعتمادی صنف طلا به سامانه جامع تجارت

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز) ؛ سیف الله نجفی ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره، ساعت و بدلیجات اسلامشهر گفت: طبق قانون ضرورت دارد که تمامی فروشندگان اطلاعات فروش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند ولی همکاران استقبال نمی کنند و مقاومت نشان می دهند.

وی افزود:‌ بر اساس ابلاغیه ضوابط خرید و فروش و نگهداری فلزات گران بها، واحدهای صنفی سکه فروش برای شفافیت بیشتر زنجیره تامین و توزیع باید در سامانه جامع تجارت اطلاعات صنفی، تعداد سکه‌ها و ... را ثبت اطلاعات کنند که در این راستا نیز از سوی اتاق ایران برای سکه فروشان آموزش هایی جهت ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت داده شده است و در مرحله آزمایشی است.

عدم اعتماد به اعلام دارایی ها در سامانه جامع تجارت

وی اظهار داشت:‌ در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده علیرغم اینکه قرار بود آزمایشی باشد، ولی مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از طلا فروشان و ویترین داران اخذ شد و فشار زیادی به صنف وارد شد که با اطلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده این مالیات از مردم گرفته می شود. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره، ساعت و بدلیجات اسلامشهر با تاکید بر اینکه افزایش 4 تا 5 برابری مالیات ها عمده مشکل صنف طلا و جواهر است اذعان داشت:‌ عمده مشکل صنف طلا و جواهر میزان مالیات و مالیات بر ارزش افزوده است چرا که با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بسیاری از کسبه طلا فروش در شهر اسلامشهر تعطیل شدند.

تعطیلی 10 درصد از واحدهای صنفی طلا و جواهر اسلامشهر

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 500  واحد طلا، نقره ، ساعت، بدلیجات و لوستر زیر نظر اتحادیه اسلامشهر فعالیت می کنند که  300 واحد در رسته طلا و جواهر است خاطر نشان کرد:‌ با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده حدود 30 واحد طلا فروشی در اسلامشهر تعطیل شد و برخی نیز به سمت رسته فروش سکه  و تعمیرات طلا رفتند که ارزش افزوده ندارند.    

نجفی ادامه داد:‌ برخی از طلا فروشان نیز رو به فروش طلای دست دوم آوردند و اکنون نیز به دلیل بالا رفتن اجرت ها و محاسبه درصدی اجرت ها تمایل به خرید و فروش طلای دست دوم در بازار بسیار وجود دارد  و اتحادیه هم طبق قانون نمی تواند برخوردی کند و تنها به مردم هشدار می دهد که از خرید طلای دست دوم پرهیز کنند.

کاهش توان خرید مردم و رونق فروش کالای دست دوم

وی اظهار داشت:‌ متاسفانه  به دلیل کاهش توان خرید مردم و شرایط قتصادی فعلی جامعه ، فروش کالای دست دوم در همه صنوف باب شده و مردم رو به خرید کالاها  و لوازم خانگی دست دوم آورده اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره، ساعت و بدلیجات اسلامشهر تصریح کرد:‌ متاسفانه  به دلیل شرایط اقتصادی و کاهش درآمد و افزایش تورم و ... در بازار طلا و جواهر اسلامشهر رکورد حاکم  است و هیچ حمایت دولتی و اعطای تسهیلات و وام به  صنف طلا  وجود ندارد.

در این باره بخوانید:

انحلال فعالیت اتحادیه طلا و نقره قرچک مهمترین مشکل صنف

ظرفیت شمیرانات برای ایجاد شهرک ساخت طلا

انتهای پیام/