آماده باش به فروشندگان طلای آب شده

چکیده

نادر بذرافشان : طبق آخرین آمار افرادی که در حوزه سکه برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت به صورت حضوری آموزش‌دیده‌اند تعدادشان به ۷۰۰ نفر می‌رسد. طبق برنامه‌ریزی رسته بعدی که باید آموزش ببینند، رسته طلای آب شده هستند.

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۰ ارديبهشت
121
آماده باش به فروشندگان طلای آب شده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آموزش های لازم برای اجرای سامانه جامع تجارت گفت: آمار تعداد کل اعضای صنف ۳۸۰۰ نفر در رسته‌های مختلف است که در رسته سکه فروشان تعدادشان ۷۰۰ نفر است. ۳۰۰ نفر نیز در رسته طلای آب شده فعالیت دارند که طبق برنامه‌ریزی رسته بعدی که باید آموزش ببینند، رسته طلای آب شده هستند. بذرافشان تاکیدکرد: اتحادیه طلا و جواهر بجز اطلاع رسانی و آموزش در هیچ یک از مراحل اجرایی این قانون نقشی ندارد.

به گزارش گلدنیوز به نقل از روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران ؛ نادر بذرافشان در رابطه با ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت گفت: این قانون  قرار بود از سال ۱۳۹۲ اجرا شود ولی به دلایل مختلف اجرا نشده و با شروع به کار دولت سیزدهم این قانون در صنف طلا و جواهر از ۲۴ مهر ۱۴۰۱ باید اجرا می شد، اما با توجه به اینکه بسترها و فرهنگسازی لازم در این زمینه انجام نشده بود، با پیگیری این اتحادیه در آن زمان اجرای آن تا آموزش همکاران به تعویق افتاد. وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست اجرای این قانون در صنف طلا و جواهر قرار بر ثبت «معاملات سکه» در سامانه جامع تجارت می باشد افزود: در گام نخست اتحادیه طلا و جواهر تهران از آذرماه ۱۴۰۱ تا کنون ۱۲ جلسه آموزشی برای همکاران رسته سکه در اتحادیه طلا و جواهر برگزار کرده که در آن اساتید دفتر فناوری و نوآوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن آموزش ثبت معاملات در این سامانه به ابهامات اعضای صنفی در این رسته پاسخ دادند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: در سال جدید نیز با هماهنگی های به عمل آمده برای تعداد دیگری از همکاران صنفی در رسته سکه که موفق به حضور در جلسات آموزشی نشده بودند یک جلسه در این زمینه برگزار شد. بذرافشان تصریح کرد: اتحادیه فقط جایگاه اطلاع رسانی در این رابطه و آماده سازی بستر مناسب برای آموزش همکاران صنفی را دارد تا در آینده دچار مشکل نشوند و به راحتی بتوانند در این سامانه مبادلات خود را انجام دهند و اتحادیه جز آموزش و اطلاع رسانی در هیچ یک از مراحل اجرای این دستورالعمل از ابلاغ تا اجرا نقشی نداشته است . این مقام صنفی با بیان اینکه اصناف غالبا سنتی هستند و باید گام به گام و با روشهای تبلیغی و آموزشی خاص دستورالعمل ها ابلاغ و اجرا گردد گفت: ما ملزم به رعایت قوانین هستیم و در این میان برای اجرای آن  آموزش نقش مهمی در همکاری اعضای صنفی داشته و آموزش نیز ملزم به زمان است. وی خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که مشکلاتی در صنف در چرخه تولید تا توزیع وجود دارد باعث شده است که کلاس‌ها کمی زمان‌بر شوند؛ اما تلاش ما بر این است تا با حداکثر امکانات و حداقل زمان، آموزش‌ها کامل شود. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: طبق گفته مراجع ذیربط اگر مبادلات در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، کالاهای مبادله شده در حکم خلاف ضوابط دستورالعمل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گروه کالایی فلزات گران‏بها و گوهرسنگ‏ها محسوب شده و برابر قانون برخورد خواهد شد.

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید

آموزش 700 سکه فروش تهرانی

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، پیرامون ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت، گفت: طبق آخرین آمار افرادی که در حوزه سکه برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت به صورت حضوری آموزش‌دیده‌اند تعدادشان به ۷۰۰ نفر می‌رسد. همچنین در سطح کشور فقط اتحادیه تهران است که به‌صورت جدی پیگیر آموزش‌ اعضای صنفی خود است.

بذرافشان ادامه داد: قرار است به‌صورت وسیع‌تر همکاران ما در بخش طلای آب شده و بنکداری نیز آموزش ببینند.

همچنین برنامه‌ریزی‌شده تا به‌صورت فشرده‌تر اطلاع‌رسانی و آموزش در این سامانه به افراد صنف داده شود تا شروع ثبت مبادلات در سامانه هرچه سریع‌تر انجام شود. وی افزود: آمار تعداد کل اعضای صنف ۳۸۰۰ نفر در رسته‌های مختلف است که در رسته سکه فروشان تعدادشان ۷۰۰ نفر است. ۳۰۰ نفر نیز در رسته طلای آب شده فعالیت دارند که طبق برنامه‌ریزی رسته بعدی که باید آموزش ببینند، رسته طلای آب شده هستند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی باعث می‌شود که افراد صنف طلا و جواهر متوجه شوند روند ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت کار خیلی پیچیده‌ای نیست و مشکلات مالیاتی را برای آنان به همراه ندارد. بذرافشان ادامه داد: برای شرکت اعضا در کلاس‌های آموزشی به‌صورت دعوت‌نامه رسمی، پیامک و تلفنی اطلاع‌رسانی شده است که تعدادی از همکاران در اتحادیه طلا و جواهر تهران از این کلاس‌ها استقبال کردند و عده‌ای هم به دلایل مختلف شرکت نکردند. وی افزود: برای آموزش‌ها زمان تعیین شده است و ازآنجایی‌که مشکلاتی در صنف در چرخه تولید و توزیع وجود دارد باعث شده است که کلاس‌ها کمی زمان‌بر شوند؛ اما تلاش ما بر این است تا با حداکثر امکانات و حداقل زمان، آموزش‌های رسته طلای آب شده فروشان را تا یک ماه آینده کامل انجام دهیم. انتهای پیام