چه خبر از سفر ترکیه ؟ مجوزهایی که ظرف 24 ساعت صادر میشوند

چکیده

نادر بذرافشان: سه جلسه مهم در ترکیه برگزار کردیم ؛ یک جلسه با رئییس اتحادیه طلاوجواهر استانبول ، دوم دیدار با همکاران ایرانی فعال در صنعت طلاوجواهر ترکیه و همچنین بازدید از شهرک های صنعتی تولید طلا در ترکیه .

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت
99
چه خبر از سفر ترکیه ؟ مجوزهایی که ظرف 24 ساعت صادر میشوند

  به گزارش گلدنیوز ، رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران در خصوص مهم ترین دستاورد سفر هیات تجاری ایران به ترکیه گفت: مهمترین هدف این سفر آشنایی مسئولان دولتی با دلایل پیشرفت های این کشور در صنعت طلاوجواهر بود. در این سفر سعی شد که مسئولان وزارت صمت از نزدیک با تجار و فعالان صنعت طلاوجواهر ترکیه دیدار کرده به طور ملموس با پیشرفت های این کشور آشنا شوند. بذرافشان ادامه داد: این برای اولین بار بود که با همکاری دو اتحادیه طلاوجواهر تهران و تبریز همایش مشترک بین فعالان صنفی ایران و ترکیه  برگزار شد.  ما در این سفر تجاری ، چهار روز فشرده داشتیم و از دو شهرک صنعتی مهم  بازدید کردیم. در کل سه جلسه مهم در ترکیه برگزار کردیم ؛ یک جلسه با رئییس اتحادیه طلاوجواهر استانبول ، دوم دیدار با همکاران ایرانی فعال در صنعت طلاوجواهر ترکیه و همچنین بازدید از شهرک های صنعتی تولید طلا در ترکیه .  

چه خبر از سفر ترکیه ؟ مجوزهایی که ظرف 24 ساعت صادر میشوند

سفر هیات تجاری ترکیه به ایران در آینده ای نزدیک

در دیداری که با رئیس اتحادیه طلاوجواهر استانبول داشتیم قرار بر این شد که طرف ترک هم به ایران سفری داشته باشد و حتی در نمایشگاه های ایران شرکت کنند و این تبادل نظرها ادامه دار باشد. رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران افزود: حمایت دولت ترکیه از تولیدکنندگان درحدی است که معافیت های بیمه ای و مالیاتی به ازاء جذب نیرو و کارآفرینی صورت میگیرد. مثلادر ازاء جذب نیرو توسط کارآفرینان ، بیمه کارگران تا یک سال با دولت ترکیه است. در کشور ترکیه هر مجوز و درخواستی توسط تولیدکننده مطرح شود ، نهایتا تا 48 ساعت توسط دولت این کشور صادر می شود. در کشور ترکیه به طلاوجواهر به مثابه یک صنعت نگاه میشود نه یک کالای لوکس . متاسفانه در ایران طلاوجواهر به مثابه یک کالای زینتی و لوکس دیده می شود. ایشان ادامه داد: متاسفانه در همایش و بازدیدهایی که داشتیم متوجه شدیم که تعدادی از طراحان ایرانی به دلیل نبودن شرایط مناسب در ایران جذب بازار ترکیه شده اند و مشغول فعالیت حرفه ای برای تولیدکنندگان ترک هستند.

چه خبر از سفر ترکیه ؟ مجوزهایی که ظرف 24 ساعت صادر میشوند

شنیدن کی بود مانند دیدن

بذرافشان تاکید کرد: در این سفر سعی شد که مسئولان وزارت صمت از نزدیک با تجار و فعالان صنعت طلاوجواهر ترکیه دیدار کرده به طور ملموس با پیشرفت های این کشور آشنا شوند. یکی از نکات مثبت این سفر این بود که مسئولین وزارت صمت از نزدیک مشاهده کردند که تجار ترک ظرف 24 ساعت مجوز کالای صادراتی در یافت میکنند در حالیکه این پروسه در ایران آنقدر زمان بر و سخت است که سالهاست کسی به صادرات فکر نمی کند. رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران در خصوص پیامدهای مثبت این سفر گفت:  قرار شد مسئولان وزارت صمت گزارشی از دیده ها و شنیده های خود در این سفر را به مقامات بالاتر بدهند تا انشالله در آینده ای نزدیک تصمیمات مهمی برای رونق تولید و صادرات طلاوجواهر ایران گرفته شود.

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید

انتهای پیام/