تشکیل میز طلا برای پیگیری نتایج سفر ترکیه

چکیده

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تبریز : برای بررسی دستاوردهای سفر هیات تجاری ایران به ترکیه به زودی جلسه میز طلا تشکیل و نتایج این سفر به تصمیمات عملیاتی تبدیل خواهد شد.

۱۴۰۲ شنبه ۲۳ ارديبهشت
221
تشکیل میز طلا برای پیگیری نتایج سفر ترکیه

میر محمد پور اقدم شربیانی ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در گفتگو با گلدنیوز در خصوص سفر هیات تجاری ایران به ترکیه گفت: تعدادی از تولیدکنندگان خوب تبریز هم در این سفر حضور داشتند و این تولیدکنندگان با هم صنفی های خود مراودات کاری مهمی را برقرار کردند. مخصوصا در حوزه طراحی ارتباطات کاری خوبی برقرار شد. وی افزود: در ترکیه طراحان طلا جایگاه بسیار بالایی در فرایند تولید دارند در حالیکه در ایران این مسئله وجود ندارد و همین مسئله باعث مهاجرت طراحان ایرانی به ترکیه شده است. ایشان ادامه داد: متاسفانه پتانسیل ها و نیروی انسانی تولید طلاوجواهر ایران به دلیل مساعد نبودن شرایط کاری به ترکیه مهاجرت کرده اند و تعداد این افراد به قدری زیاد است که ما توانستیم یک همایش برای صنعتگران ایرانی مقیم ترکیه برگزار کنیم. ترک ها خیلی بلندمدت به موضوع نگاه میکنند حتی برخی تولیدکنندگان طلاوجواهر ترک در کنار تولید ، دانشگاه هم دارند و کاملا حرفه ای و با برنامه ریزی منسجم کارها را به پیش می برند.

پارک های طلاوجواهر ترکیه به جای شهرک های صنعتی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در خصوص نتایج بازدید از واحدهای تولیدی طلا در ترکیه گفت: در شهرک های صنعتی ترکیه  تولید انبوه با بهره وری بالا وجود دارد. خوشه طلایی که در ایران فقط در حد حرف است در شهرک های طلاوجواهر ترکیه عینا پیاده سازی شده است. ایشان تاکید کرد: البته بهتر است بگوییم پارک طلاوجواهر ، چراکه شهرکهای صنعتی در ایران با مختصات فعلی به درد صنعت طلاوجواهر نمیخورد و متفاوت از آن چیزی است که در ترکیه وجود دارد. آن چیزی که در  این کشور وجود دارد برج هایی است که داخل شهرها هستند؛ به همین خاطر بهتر است بگوییم پارک طلاوجواهر نه شهرک صنعتی با مدل ایرانی که خارج از شهر ها هستند.  در این برج ها تولید و خدمات و فروش در کنار هم جمع شده اند. شربیانی در خصوص ملاحظات زیست محیطی برج های طلاوجواهر ترکیه توضیح داد: تکنولوژی های پیشرفته ای که در واحدهای تولیدی طلاوجواهر این کشور استفاده میشود معضلات زیست محیطی را به حداقل ها کاهش داده است. وی افزود: شیوه کار در این برج ها به این شکل است که همه چیز را همه کس تولید نمی کند.  در زنجیره تولید طلاوجواهر هر بخشی بر عهده یک واحد است که به شکل تخصصی کار می کند و در نهایت کار منتاژ می شود. اگر بالفرض تولبد مصنوع طلا 10 مرحله داشته باشد در ترکیه هر واحدی یکی از این مراحل را تولید میکند اما در ایران همه کار دست یک تولید کننده است.

تشکیل میز طلا برای پیگیری نتایج سفر

شربیانی ضمن تشکر از مسئولانی که در سفر ترکیه همراه فعالان صنفی بودند ، گفت: در این بازدیدها حتما نگاه مسئولان دولتی تغییر خواهد کرد و نگاه صنعتی به طلاوجواهر جایگزین نگاه صنفی خواهد شد. برای بررسی گزارش این سفر و  پیگیری دستاوردهای آن به زودی جلسه میز طلا تشکیل خواهد شد و نتایج این سفر به تصمیمات عملیاتی تبدیل خواهد شد. پیگیری این جلسه توسط اتحادیه طلاوجواهر تبریز انجام خواهد شد. بیشتر بخوانیم:

چه خبر از سفر ترکیه ؟ مجوزهایی که ظرف 24 ساعت صادر میشوند

  اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید

انتهای پیام/