متلاشی شدن باند سکه های تقلبی

چکیده

با کارت شناسایی که یکی از انجمن ها صادر کرده بود ، تعداد زیادی سکه عیار پایین وارد مشهد کرده بودند که خوشبختانه با هوشمندی بازرسان اتحادیه طلاوجواهر مشهد این باند شناسایی شد.

۱۴۰۲ شنبه ۳۰ ارديبهشت
160
متلاشی شدن باند سکه های تقلبی

به گزارش گلدنیوز ، هیات مدیره جدید اتحادیه طلاوجواهر مشهد از 13شهریور 1401 کار خود را آغاز کزد. سعید نخ فروش در انتخابات این دوره از اتحادیه مشهد به عنوان بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا ، جواهر و نقره مشهد انتخاب شد. ایشان حدود 16 سال  سابقه فعالیت در کمیسیون های بازرسی اتحادیه طلاوجواهر مشهد را دارد و از زمان پذیرش مسئولیت بازرسی اتحادیه طلاوجواهر مشهد اقدامات موثری را انجام داده است. نخ فروش در خصوص اهمیت بازرسی در صنف طلاوجواهر به گلدنیوز گفت: بازرسی در هر اداره و سازمانی اگر قوی باشد جلوگیری از فساد ، رانت و باندبازی می شود ؛ لذا بازرسی کار بسیار حساس و دقیقی است. ایشان ادامه داد: اولین اقدامی که ما در اتحادیه طلاوجواهر مشهد انجام دادیم این بود که برای انتخاب افرادی که باید در تیم بازرسی قرار بگیرند فیلترها و گزینش هایی را گذاشتیم تا افراد زبده و قابل اعتماد وارد کمیسیون بازرسی شوند. وی افزود: درطی فرایند انتخاباب بازرس برای اتحادیه طلاوجواهر مشهد، بعد از طی مراحل ما 20 نفر را انتخاب کردیم اما بعد از صحبت ها و دیدن سختی های کار تنها 7 نفر از آنها باقی ماندند. لذا کار بازرسی کار سختی است که  نیازمند عرق صنفی و اخلاقی است. واحد بازرسی باید استقلال خود را حفظ کند اگر بازرسی به کسی یا جناح خاصی وابستگی نداشته باشد مقتدرانه و بدون مماشات میتواند کار خود را انجام دهد. ایشان با تاکید بر اینکه ما در واحد بازرسی مقابل همکاران صنفی نیستیم  گفت : ما در کنار همکاران و کمک کار آنها هستیم ، اما مخالف هرگونه تخلف بوده و با متخلفان برخورد میکنیم و در کنار همکاران صادق و خدوم خودمان پرقدرت ایستاده ایم.

برخورد با پخش کنندگان طلای کم عیار

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلاوجواهر مشهد در خصوص اقدامات انجام شده در 7ماه گذشته گفت: تا امروز حدود 1800 بازدید از واحدهای صنفی انجام داده ایم و حدود 700 اخطار کتبی ماده 27و28 صادرکرده ایم. ایشان ادامه داد: موضوع مهم دیگری که بازرسی اتحادیه طلاوجواهر مشهد به آن ورود کرده است، بررسی عیار طلاهای ورودی به مشهد است. تیم بازرسی برای این موضوع در برج مرمر مشهد مستقر شد و نمونه برداری از طلاهای تمام همکاران کیفی که برای بنکداران مشهدی طلا می آوردند را آغاز کردیم. نخ فروش در خصوص نحوه برخورد با پخش کنندگان متخلف گفت: در مواردی که با تخلف عیاری روبرو شدیم ابتدا تعهد کتبی ، سپس توقیف طلا و در نهایت هم منع ورود به بازار طلاوجواهر مشهد را برای متخلفان در نظر گرفتیم. خوشبختانه با این اقدامات توانستیم عیار طلاهای ورودی به مشهد را در حد استاندارد 750 برسانیم و تخلفات از حدود 3ماه پیش به شکل چشم گیری کاهش پیدا کرد. ایشان تاکید کرد: معمولا در پخش کارهای شرکتی مشکلات خیلی کمتر است چراکه برندها برای حفظ آبرو و جایگاه خودشان هرگز ازعیارپست استفاده نمیکنند. لذا در کارهای شرکتی بازرسی های ما به شکل رندومی صورت میگیرد. وی افزود: متضرر اصلی در بحث عیارهای پست ، خرده فروشان هستند ، لذا بازرسی اتحادیه طلاوجواهر مشهد برای حمایت از همکاران خرده فروش در سطح شهر مشهد اقدامات سختگیرانه در بحث بازرسی را انجام میدهد.

متلاشی شدن باند سکه های تقلبی

بازرس اتحادیه طلاوجواهر مشهد در خصوص مجوز پخش طلا در بازار مشهد گفت: ملاک ما برای شناسایی همکاران کیفی (پخش کنندگان بازار) کارتهایی است که اتحادیه های طلاوجواهر صادر میکنند و کارت هایی که توسط انجمن ها صادر میشوند از نظر ما اعتبار ندارند. وی افزور: به عنوان نمونه با همین کارتهای شناسایی که یکی ازانجمن ها صاد کرده بود، تعداد زیادی سکه عیار پایین وارد مشهد کرده بودند که خوشبختانه با هوشمندی بازرسان اتحادیه طلاوجواهر مشهد این باند شناسایی شد و متخلفان به دادگاه انقلاب مشهد معرفی شدند.

افزایش سقف حمل مسافری نقره در جهت رونق تولید

نخ فروش در خصوص بازرسی از واحدهای فروش نقره گفت: ما برای سلامت فروش مصنوعات نقره نیز بازرسی های زیادی را انجام داده ایم. ما گشت های مشترکی با سازمان صمت و سازمان تعزیرات داشته ایم برای اینکه هم عیارمصنوعات نقره درست باشد و هم قیمت ها متناسب با تعرفه باشد. ایشان با تاکید براینکه بازرسی در صنف طلاوجواهر یک فرایند چند مرحله ای است گفت:  فرایند بازرسی از خط تولید آغاز میشود و بعد از بنکداران و پخش کنندگان در نهایت به خرده فروشان ختم میشود. اگر بازرسی در تمام این مراحل درست انجام شود ما بازاری امن و سالم خواهیم داشت. نکته مهم دیگر در بازرسی این است که ما فقط تخلفات را ندیده ایم بلکه معضلات صنفی را هم رصد کرده و در صدد رفع آنها هستیم. مثلا در بحث صادرات مصنوعات نقره با رایزنی های انجام شده  به دنبال این هستیم تا سقف حمل مسافری نقره را از 3 کیلو به 15 کیلوگرم افزایش دهیم تا تولید مصنوعات نقره در مشهد جانی دوباره بگیرد. نخ فروش در خصوص نظارت خرید و فروش طلا در فضای مجازی گفت: مسئولیت این بخش بیشتر با پلیس فتا است ولی متاسفانه در مواردی که به اتحادیه مراجعه میشود میبینیم که بعضا طلاهای عیارپس و یا طلاهای سرقتی فروخته میشود. ایشان تاکید کرد که فضای مجازی نیازمند ساماندهی است و جلساتی هم با مسئولان امر برگزار شده است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم. ایشان در پایان ضمن تشکر از حمایت های رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا ، جواهر و نقره مشهد گفت: بازرسی صنف آبروی صنف است. اگر بازرسی ضعیف عمل کند آبروی یک صنف میرود.  

اخبار اتحادیه طلا و جواهر را از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید