خرید طلا خاطره شده است- رونق بازار طلا در گرو افزایش قدرت خرید مردم

چکیده

علیرغم تمایل مردم برای سرمایه گذاری روی طلا ولی با کاهش قدرت خرید، خرید طلا و  هدیه خریدن زیور آلات برای مردم تقریبا خاطره شده است.

۱۴۰۲ دوشنبه ۸ خرداد
165
خرید طلا خاطره شده است- رونق بازار طلا در گرو افزایش قدرت خرید مردم

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ نایب رییس اول اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت بیرجند  بیان داشت: بیرجند شهری با بافت کارمند محور بوده و اغلب ساکنین پیشه فرهنگی و کارمندی داشته و به همین دلیل با افزایش تورم و کاهش قدرت خرید شهروندان ، فروش طلا افت صد درصدی می کند و بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش قدرت خرید مردم موجب رونق بازار طلا می شود. خرید طلا خاطره شده است/ رونق بازار طلا در گرو افزایش قدرت خرید مردم وی افزود: حدود 10 تا 15 سال قبل کارمندان  بخشی از حقوق خود را با هدف پس انداز به خرید طلا اختصاص می دادند و یا در مناسبت های مختلف عروسی و نامزدی و چشم روشنی برای هدیه دادن طلا خریداری می کردند اما با تورم و فشار اقتصادی کنونی فروش طلا بسیار کم و رکود سختی در بازار حاکم و خرید طلا خاطره شده است. ابوالفضل درویشی تصریح کرد:  متاسفانه شهر بیرجند صنعتی نبوده و به نسبت شهرهای تولید کننده طلا مثل مشهد و تهران و اصفهان از  اقتصاد صنعتی قوی برخوردار نیست و با ادامه رکود کسبه صنف طلا و جواهر مجور به تعطیلی و اشتغال به شغل دیگر هستند.

پاییز فصل رونق فروش طلاوجواهر در ارومیه

  رکورد در بازار فروش طلا باعث فرار سرمایه از شهر

وی اظهار داشت: به طور متوسط در صنعت طلا در هر مغازه 3 نفر  فعالیت دارند که با احتساب رسته های  کیفی، ساخت و تولید ، آبکاری و آبشده و ... به طور مستقیم و غیر مستقیم معاش 10 تا 15 نفر وابسته به یک مغازه طلا فروشی است و وقتی فروش کاهش یابد در شهر های کوچک مثل بیرجند فرار سرمایه رخ می دهد و کسبه  تلاش می کند به شغل دیگر روی آورده و یا از شهر مهاجرت کند. نایب رییس اول اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت بیرجند اذعان داشت: در حال حاضر در شهر بیرجند 60 واحد طلا فروشی، سه کارگاه تولیدی، 10 واحد نقره فروشی فعالیت دارند و در این شهر متاسفانه  بنکدار، سکه فروش، آب شده فروشی، جواهر فروشی به شکل تخصصی فعالیت ندارند و اغلب واحد ها خرده فروش هستند و فروش جواهر هم در واحد های طلا فروشی به صورت ادغام شده انجام می شود. وی در بیان سلیقه و سبک خرید مردمان بیرجند با بیان اینکه اغلب بانوان بیرجندی همانند بانوان شرق کشور به خرید النگو تمایل داشته و به ندرت خرید جواهر دارند گفت: اکثر مشتریان طلافروشی های شهر بانوان هستند که اغلب به عنوان سرمایه گذاری  اقدام به خرید طلا می کنند. ابوالفضل درویشی نبود تولید کننده قدر در شهر بیرجند و بهره نبردن از معادن موجود در شهر را از ضعف های این شهر عنوان کرد و بیان داشت:  در شهر بیرجند ظرفیت های تولید طلا وجود ندارد و متاسفانه بازار مصرف طلا  هم در این شهر رونقی ندارد که تولید کنندگان و سازندگان را ترغیب به تولید و ارتقاء سطح تولیدات کند.
خرید سرویس طلا برای ازدواج به صفر رسید / زوج‌های جوان فقط حلقه ازدواج نقره می‌خرند
 

حاج درویشی بزرگ طلای بیرجند و صاحب اولین طلا فروشی

نایب رییس اول اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت بیرجند خاطر نشان کرد: حاج درویشی بزرگ طلای بیرجند و صاحب اولین طلا فروشی در بیرجند است که و همه فعالین صنف طلا در بیرجند  به نوعی مستقیم و غیر مستقیم کار  خود را با آقای درویشی شروع  و گسترش داده اند و با واسطه و بی واسطه شاگرد وی بوده اند. درویشی بیان داشت: حاج درویشی سال های پیش به شهر مشهد رفته و اکنون  پسران  وی در شهر مشهد از فعالین صنف طلا هستند. وی اذعان داشت: در دهه 40 دو پیشکسوت و قدیمی صنف طلا حاج آقا یاحقی و حاج علی درویشی(عموی بنده) فعال بوده اند و پس از چندین سال فعالیت اتحادیه طلا بیرجند در سال 1350 کار خود را آغاز کرده است و اکنون غریب به 60 تا 70 نفر در فروشندگی طلا فعال هستند. درویشی با تاکید بر اینکه نگاه اغلب شهروندان بیرجندی به خرید طلا سرمایه گذاری است بیان داشت: بازار طلای شهر بیرجند از گذشته تا کنون در میدان امام خمینی (ره) متمرکز است و برند «درریس» به صورت محدود فعالیت دارد. نایب رییس اول اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت بیرجند با بیان اینکه اتحادیه بیرجند نیز همانند اتحادیه های دیگر شهرستان ها درگیر مشکلات روتین با اداره دارایی و مالیات است بیان داشت: اتحادیه بیرجند تلاش دارد با تعامل و ارتباط با اتاق اصناف و ادارات مالیاتی و دیگر ادارات تمامی مشکلات صنف طلا را پیگیری و رفع کنند. بیشتر بخوانید:

شمیرانات جاذب گردشگر / پاساژ های مدرن شمیرانات موجب رونق بازار طلا و جواهر

تشکیل میز طلا برای پیگیری نتایج سفر ترکیه

گردهم آمدن برندهای معروف طلا در گرگان

انتهای پیام/