بن بست بودن شهر عامل کسادی بازار طلا در شهرکرد

چکیده

مشکل صنف طلا و جواهر شهرکرد و رونق نداشتن بازار فروش طلا، نزدیکی به شهر اصفهان است که اغلب مردم شهرستان، خرید طلا را از بازار طلای شهر اصفهان انجام می دهند.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۰ خرداد
501
بن بست بودن شهر عامل کسادی  بازار طلا در  شهرکرد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ مهیار کیان پور رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان شهرکرد بیان داشت: بیشتر تبادل  بازار طلا در شهرکرد با شهر اصفهان است و حدود 80 درصد طلای مصرفی شهر از اصفهان و 20 درصد ما بقی هم از تهران تامین می شود. وی افزود: شهرستان شهر کرد به لحاظ نبود محورهای مواصلاتی در بن بست قرار دارد و راه عبور هیچ استانی از شهر کرد نمی گذرد و متاسفانه این شهرستان در بخش گردشگری، اقتصادی رونقی نداشته و گردشگر و هتل هم بسیار کم است. کیان پور اظهار داشت: گردشگران بیشتر برای بازدید از جاذبه های طبیعی شهرکرد به این شهر سفر می کنند و به دلیل بن بست بودن شهر از شهر عبور نمی کنند و از راه کمربندی شهر به تماشای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری و تفریحی شهرکرد می روند.

آغاز به کار هیات مدیره جدید اتحادیه طلاوجواهر ملایر

تبديل اتحاديه سنتي به اتحاديه مدرن

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان شهرکردگفت: اولین مشکل اتحادیه طلا و جواهر شهر کرد مدیریت آن به شیوه سنتی بود که اتحادیه طلا شهر کرد در اجرای اهداف و برنامه های خود تلاش کرده اداره اتحادیه از حالت سنتی خارج شود و با راه اندازی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر شهرکرد به سمت مدرن شدن حرکت کند. وی افزود: در این راستا بر روی سایت اتحادیه لیست تمام واحدهای دارای مجوز فعالیت از اتحادیه قرار گرفته و همشریان و همکاران می توانند از طریق سایت اتحادیه شکایات و نظرات خود را ثبت کنند. کیان پور خاطر نشان کرد: بیشترین گزارشات و تخلفاتی که به اتحاده اعلام می شود در مورد گران فروشی و بالابودن اجرت ها است که اکثر تخلفات توسط اتحادیه پیگیری و رفع می شود و پرونده به تعزیرات کشیده نمی شود. رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان شهرکرد تصریح کرد: ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب، ساماندهی و یکسان سازی تابلو نرخ یکسان، انتقال دفتر اتحادیه، پیگیری بیمه تکمیلی اعضای اتحادیه از طریق اتاق اصناف، ساماندهی کیفی ها و راه اندازی و ساماندهی سایت اتحادیه را از برنامه های اتحادیه برشمرد. وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان شهرکرد، هفشجان و فرخ شهر150 واحد طلا فروشی، 35 واحد سکه فروشی،15 واحد تعمیرات و دو آزمایشگاه ری گیری طلا با عناوین یلدا و الماس در شهر کرد فعالیت دارند اظهار داشت: در شهر کرد به دلیل اینکه تولید کننده طلا وجود ندارد، آب شده فروشی و و بنکدار وجود ندارد و به لحاظ نقره نیز ضعیف است و تنها چند واحد نقره فروشی در شهر فعال هستند.  

متفرقه فروشی طلا، بلای جان تولید کنندگان و هنرمندان صنف طلا

کسادی بازار طلای شهرکرد به دلیل نزدیکی به اصفهان و بن بست بودن شهر

تجمیع طلا فروشی ها؛ بزرگترین مشکل صنف طلا شهرکرد

مهیارکیان پور تصریح کرد: اغلب طلا فروشی های شهر کرد در دو خیابان ملت و دوازده محرم که در واقع بازار اصلی طلا فروشی ها است فعالیت می کنند که یکی از اهداف وبرنامه های اتحادیه طلا و جواهر شهر کرد تجمیع طلافروشی ها در بازار یا پاساژی مختص صنف طلا و جواهر است که متاسفانه علیرغم پیگیری های انجام شده و تلاش اتحادیه های قبلی هنوز اقدامی برای این مهم انجام نشده است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان شهرکرد تاکید کرد: تجمیع واحدهای طلافروشی در پاساژ یا مرکز خرید یا منطقه ای خاص بزرگترین مشکل صنف طلا و جواهر شهر کرد است که پروسه ای زمان بر بوده و به حمایت دولت نیاز دارد. وی با بیان اینکه در حال حاضر به خاطر مسائل امنیتی ساعت فعالیت واحدهای صنفی طلافروشی ها محدود است و از ساعت 12ظهر تا 4 عصر که شهر خلوت است باید تعطیل شوند بیان داشت: با اجرایی شدن تجمیع طلا فروشی ها و تامین مسائل امنیتی واحدهای طلا فروشی می توانند زمان بیشتری برای فروش داشته باشند. کیان پور با اشاره به اینکه رونق فروش طلا در شهرستان شهرکرد مختص اعیاد و مناسبت هایی مانند روز زن و مادر و جشن های عروسی ها است ، در مورد سبک خرید طلای بانوان شهرکردی اذعان داشت: که بانوانی که از شهرستانهای اطراف برای خرید به شهر کرد سفر می کنند بیشتر طلاهای سنتی خرید می کند و فروش این نوع طلا ها رونق دارد و برخی از بانوان شهر نیز از طلاهای شیک و بورس استقبال می کنند.  

شمیرانات جاذب گردشگر / پاساژ های مدرن شمیرانات موجب رونق بازار طلا و جواهر

فعالیت موروثی طلافروشان در شهر کرد

وی در مورد تاریخچه طلا فروشی شهرکرد نیز بیان داشت: اتحادیه طلا شهر کرد در دهه 50 افتتاح شده و طلا فروشی ابراهیمی اولین و قدیمی ترین طلا فروشی شهرکرد به نام «رضا زرگر» بوده است و اغلب این حرفه به صورت پدر و پسری و موروثی بین خانواده ها ادامه یافته و پیشکسوتان تجربه ها خود را به نسل بعدی منتقل کرده اند و در حال حاضر نیز حدود 40 درصد طلا فروشی های شهر از خانواده «حقانی» هستند. کیان پور خاطر نشان کرد: در شهرستان شهرکرد سازنده طلا و جواهر کم است و اغلب فروشنده طلا هستند و آموزش ها نیز نسل در نسل منتقل می شود به همین دلیل از دوره های آموزشی صنف طلا و جواهر که برنامه ریزی می شود استقبال چندانی نمی شود . حتی برای برگزاری نمایشگاه نیز به دلیل نبود تولید کننده و هزینه های بالای برگزاری نمایشگاه و تامین مسائل امنیتی استقبالی از سوی همکاران وجود ندارد.

پاییز فصل رونق فروش طلاوجواهر در ارومیه

پرداخت 60/40

  توافقی با امور مالیاتی استان انجام داده ایم تا واحدهای طلافروشی بتوانند عملکرد مالیاتی سال ۱۴۰۰ را به شکل ۶۰ به ۴۰ پرداخت کنند. ۶۰ درصد طلای ساخته شده و ۴۰ درصد سکه و طلای آب شده حساب کنند. که این مسئله به نفع طلافروشان استان است. بیشر بخوانید:

درخواست ایجاد وقفه در اجرای سامانه جامع تجارت

تشکیل میز طلا برای پیگیری نتایج سفر ترکیه

  انتهای پیام/