وجود آمادگی جهت حمايت از سرمايه گذاران برای تولید طلا در شهرستان نورآباد

چکیده

در شهرستان نورآباد ممسنی تمایل برای تولید و ساخت طلا وجود دارد ولی متاسفانه برای تحقق این مهم سرمایه گذاری وجود ندارد.

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۲ خرداد
340
وجود آمادگی جهت حمايت از سرمايه گذاران برای تولید طلا در شهرستان نورآباد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ عبدالرسول سلیمانی، رئیس اتحادیه طلا فروشان شهرستان نوآباد ممسنی بیان داشت: بستر برای حمایت از سرمایه گذاران در شهرستان فراهم است و اعضای اتحادیه طلافروشان نورآباد ممسنی آمادگی دارند از سرمایه گذاران جهت راه اندازی کارگاه های تولید و ساخت طلا در شهرستان حمایت کنند. وی افزود:‌ با توجه به اینکه مردم شهرستان نورآباد ممسنی اغلب از عشایر هستند و زیاد طلا خرید و فروش می کنند، سرمایه گذاری در تولید و توسعه صنعت طلا و جواهر در شهرستان به نفع مردم و سرمایه گذار است. سلیمانی تصریح کرد:‌ در حال حاضر طلای مورد نیاز شهرستان از شهرهای تهران، اصفهان و یزد تامین می شود که با ایجادکارگاه های ساخت و تولید طلا و تامین طلای مورد نیاز شهرستان، همکاران صنف نیاز نیست برای تامین طلا به شهرهای دیگر بروند و با خرید از تولید کنندگان داخل شهرستان این نیاز را برطرف می کنند. آمادگی جهت حمايت از سرمايه گذاران برای تولید طلا در شهرستان نورآباد  

تجمیع طلافروشی ها در مجتمع های تجاری راهکاری برای ایجاد امنیت

وی اظهار داشت:‌ در شهرستان نورآباد ممسنی 24 واحد طلا فروشی و 6 واحد تعمیرات طلا و طلا سازی سفارشی فعالیت دارند و  سلیقه خرید طلای بانوان شهر بیشتر النگو، تک پوش و  انگشتر است و این مصنوعات بازار پر رونق تری دارند. رئیس اتحادیه طلا فروشان شهرستان نورآباد ممسنی ادامه داد:‌ شهرستان نورآباد ممسنی مثل بقیه شهرستانها بازار زرگرها و طلا فروش ها ندارد و هر کدام از مغازه های طلا فروشی شهرستان در منطقه و خیابانی از شهر قرار دارد که تجمیع طلافروشان از برنامه های مهم اتحادیه است. وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته زمینی برای تجمیع طلا فروشان در نظر گرفته شده بود که به دلیل عدم همکاری برخی از اعضاء این امر  انجام نشد بیان داشت: تجمیع و قرار گرفتن طلا فروشان در یک مجتمع و پاساژ  مزایایی زیادی دارد و به لحاظ امنیتی برای صنف بهتر است.

 فقط یک طلا فروشی در دهه 60 در شهرستان نورآباد ممسنی بود

سلیمانی با تاکید بر اینکه صنف طلا و جواهر در شهرستان نورآباد ممسنی پیشینه زیادی ندارد و در ابتدای دهه 60 تنها یک یا دو طلافروشی در شهر فعالیت داشتند بیان داشت:‌  مرحوم محمد صادق پاکدلان فرد تنها طلا فروش شهر ستان و بعد از آن حاج حسن پرگانه دومین  و حاج محمد رفیعی سومین طلا فروش شهرستان بودند و بعدها با گذشت زمان  طلا فروشی ها در شهر رونق پیدا کردند. وی  در ادامه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات دور جدید هیات مدیره اتحادیه طلافروشان شهرستان نورآباد ممسنی گفت:‌ در حال حاضر نام نویسی برای انتخابات شروع شده و انتخابات در شهریور ماه برگزار می شود.

 حمایت از افراد تحصیلکرده و با تجربه در انتخابات اتحادیه

رئیس اتحادیه طلا فروشان شهرستان نورآباد ممسنی با بیان اینکه وی  به دلیل حضور 12 ساله (سه دوره) در هیات مدیره اتحادیه، اکنون با توجه به قانون جدید ممنوعیت عضویت بیش از دو دوره در هیات میره اتحادیه های صنفی، قانونا اجازه کاندیداتوری در انتخابات هیات مدیره اتحادیه طلا فروشان نورآباد ممسنی را ندارد اذعان داشت: در انتخابات آتی اتحادیه از افرادی که تحصیلات و تجربه کاری خوبی در صنف دارند حمایت می کنم. سلیمانی ادامه داد: اعضای صنف طلا و جواهر از اعضای هیات مدیره اتحادیه انتظار حمایت از صنف و پشتیبانی از اعضاء را دارند و با توجه به اینکه اغلب در مناطق عشایری استقبال و حضور در انتخابات های مجلس، ریاست جمهوری و . پر شور است، در انتخابات آتی اتحادیه نیز شاهد حضور پر شور اعضا خواهیم بود. وی با بیان اینکه هیات مدیره اتحادیه طلافروشان در چند سال گذشته هماره تلاش داشته  در رفع مشکلات صنف گام بردارد و به تخلفات و شکایت ها رسیدگی کند بیان داشت: برخورد و جلوگیری از فروش طلای کم اجرت و جلوگیری و برخورد از طریق قوه قضاییه از فروش مجازی و آنلاین طلا در شهرستان با توجه به ممنوعیت فروش آنلاین مصنوعات طلا و جواهر و ارسال پرونده متخلفان به تعزیرات را از اقدامات اتحادیه عنوان کرد. سلیمانی خاطر نشان کرد: با تجه به اینکه در شهرستان نورآباد ممسنی بستری برای آموزش حرفه طلافروشی و طلا سازی و .. وجود ندارد علاقمندان به این هنر صنعت برای آموزش مهارت در رسته های مختلف صنف طلا و جواهر باید به شیراز مراجعه کنند. رئیس اتحادیه طلا فروشان شهرستان نورآباد ممسنی اظهار داشت: درآمد اغلب مردم شهرستان بیشتر از طریق دامداری و کشاورزی است و با کاهش بارندگی ها اقتصاد مردم  دچار مشکل می شود. وی تصریح کرد:‌ چون وضعیت اقتصادی مردم ضعیف  است و توانایی خرید طلا ندارند بازار طلا و جواهر شهرستانهم رونقی ندارد که امید می رود مسئولین با توجه به ضرورت کاهش تورم به وضعیت اقتصاد مردم توجه کنند. سیلیمانی خاطر نشان کرد:‌ نورآباد ممسنی دارای جاذبه های طبیعی زیادی از جمله  بهشت گمشده، آب و هوای خنک، و هتل لیدوما نورآباد ممسنی را دارد ولی به دلیل نزدیکی به شیراز و روانه شدن گردشگران به شهر شیراز به دلیل تنوع  اماکن دیدنی شاهد توسعه صنعت گردشگری در شهر نبوده است که امید می رود با  برنامه ریزی در توسعه گردشگری صنعت طلا و جواهر هم در شهرستان رونق بیابد. بیشتر بخوانید:

صادرات و ارزآوری انجیر استهبان موجب رونق بازار طلا

 
دهه 60 دوران طلایی بازار فروش طلا در کازرون/سامانه جامع تجارت گره ایی باز نمی کند
انتهای پیام/