منطقه آزاد اروند ، فرصت طلایی برای رونق تجارت طلا

چکیده

رئیس اتحادیه طلا فروشان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: تولید کننده گان طلا و جواهر در منطقه آزاد معاف از مالیات هستند  که این مهم برای تولید کنندکان صنعت طلا می تواند فرصت طلایی و مناسبی برای سرمایه گذاری و تولید در منطقه آزاد اروند  باشد.

۱۴۰۲ شنبه ۲۷ خرداد
230
منطقه آزاد اروند ، فرصت طلایی برای رونق تجارت طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ هاشمی، رئیس اتحادیه طلا فروشان منطقه آزاد اروند بیان داشت: همجواری با کشور های عراق و کویت نیز فرصت مناسب برای گسترش مبادلات و توسعه تجارت طلا است وی افزود: منطقه آزاد اروند به دلیل همجواری با کشورهای عراق و کویت و  ظرفیت 4 میلیون نفری شهر بصره  از اهمیت ویژه ای برخوردار است و  ظرفیتی برای کمک به رونق اقتصادی کشور هستند. هاشمی تصریح کرد: اگر در مورد مزایای تولید و صادرات در منطقه آزاد اروند به تولید کنندگان طلا و جواهر  اطلاع رسانی انجام شود و در مورد فرصت ها و امکاناتی که برای تولید کنندگان در این منطقه  وجود دارد تبلیغ شود به طور قطع انجام سرمایه گذاری و توسعه تولید در این منطقه به نفع تولیدکنندگان و کشور خواهد بود. بیشتر بخوانید:

وجود آمادگی جهت حمايت از سرمايه گذاران برای تولید طلا در شهرستان نورآباد

یخبندان طلا در سپیدان

صادرات و ارزآوری انجیر استهبان موجب رونق بازار طلا

 

 لزوم اطلاع رسانی ا ز مزایای سرمایه گذاری روی تولید طلا در منطقه آزاد

رئیس اتحادیه طلا فروشان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:‌ در بصره و عراق تولید کننده طلا وجود ندارد و شهرهای خرمشهر و آبادان در منطقه آزاد می توانند پایلوت تولید و صادرات طلا به کشور های عراق و کویت است و اگر سرمایه گذاری برای صادرات طلا به این کشور ها انجام شود  با توجه به اینکه از لحاظ قیمتی طلای کشور ما قیمت مناسب تری برای آنها دارد قطعا ارز آوری خوبی برای کشور دارد. وی با بیان اینکه تامین و خرید طلای بازار عراق بیشتر از شهر کاظمین انجام می شود و  کاظمین نیز عمده طلای خود را از کشور ترکیه تامین می کند گفت:‌ این فرصت اقتصادی خوبی برای تولید کنندگان طلا و جواهر در ایران است که با سرمایه‌گذاری و تولید طلا  و تجارت مشترک با کشور عراق بازار طلای عراق را به دست بگیرند و زمینه رونق  صنعت طلا  را فراهم کنند. هاشمی خاطر نشان کرد:‌متاسفانه در حال حاضر  در منطقه آزاد اروند تولید کننده ای  فعالیت ندارد و علیرغم پیشنهاد هایی که برای سرمایه گذاری در تولید طلا به همکاران داشته ایم ولی تا کنون استقبالی نشده است که شاید یکی از دلایل عدم استقبال گرمی هوای منطقه باشد. رئیس اتحادیه طلا فروشان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فعالیت های اتحادیه طلا در منطقه اروند گفت:‌  استقرار طلا فروشان منطقه آزاد اروند در یک جا، ممانعت از خرید و فروش طلای دست دوم نظارت بر گران فروشی و کم فروشی و ... از جمله اقدامات اتحادیه است .

خرید  طلا از منطقه آزاد اروند ارزان تر تمام می شود/ در شهر خدا طلا ارزان تر است

هاشمی که علاوه بر ریاست اتحادیه طلا منطقه آزاد، ریاست اتاق اصناف منطقه آزاد  را بر عهده دارد بیان داشت:‌ با توجه به معافیت مالیاتی خرید و فروش طلا در منطقه آزاد اروند، و نگرفتن مالیات بر ارزش افزوده خوشبختانه از حیث خرید و فروش،  بازار طلای منطقه آزاد رونق دارد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه در منطقه آزاد مالیات بر ارزش افزوده طلا معافیت دارد خرید  طلا از منطقه آزاد اروند ارزان تر تمام می شود و بانوان از شهرهای دیگر نیز برای خرید طلا از شهر خرمشهر (شهر خدا) خدا اقدام می کنند. رئیس اتحادیه طلا فروشان  اروند ادامه داد: بانوان از بازار های طلای منطقه ازاد بیشتر به خرید النگو تمایل دارند. بیشتر بخوانید:
دهه 60 دوران طلایی بازار فروش طلا در کازرون/سامانه جامع تجارت گره ایی باز نمی کند
 
بن بست بودن شهر عامل کسادی بازار طلا در شهرکرد

 رونق بازار و سود بازاریان از گردشگران عراقی

هاشمی اظهار داشت: منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر  است که ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند تاثیر خوبی بر بازارها داشته و باعث رونق اقتصادی در بازارهای آبادان و خرمشهر شده است و بازاریان از خرید گردشگران عراقی و کویتی بهره مند شده اند . وی خاطر نشان کرد: در منطقه آزاد 12 هزار مجوز و 3 هزار واحد صنفی بدون مجوز فعالیت دارند که اتاق اصناف تلاش دارد واحد های بدون مجوز را مجوز دار و به جمع خانواده اصناف اضافه کند. رئیس اتاق اصناف اروند با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند دارای  بازار های روز و بازارهی سنتی زیادی  است که بازار امام رضا(ع) از بازار های معروف این منطقه است بیان داشت: بازار کنز المال از دیگر بازار های معروف منطقه آزاد است که به دلیل داشتن اجناس باکیفیت وارداتی و کم قیمت از شهرستان های دیگر برای خرید به این بازار مراجعه می کنند. هاشمی بیان داشت: در منطقه آزاد ؟؟؟ واحد طلافروشی، 2 واحد آب شده فروشی و سه بنکدار طلا فعال هستند و با توجه به اینکه اغلب جنوبی ها علاقه شدید به خرید طلا دارند بازار خرید و فروش طلا همواره رونق داشته است. رئیس اتحادیه طلا فروشان اروند  اذعان داشت: جنگ آثار مخرب زیادی برای  خرمشهر داشت ولی با توانایی کشور و دولت ساماندهی شد.   بیشتر بخوانید:

تجلیل از موسس نمایشگاه طلاوجواهر اصفهان

لزوم احیاء طرح های باستانی منطقه داراب در ساخت طلا و جواهر  

  انتهای پیام/