ارائه‌ پیشنهاد ایجاد بانک طلا در کرمان- بازار طلای کرمان در دل بافت تاریخی شهر

چکیده

اتحادیه طلا وجواهر کرمان در نشست امضاء تفاهم نامه تولید طلا از ذرات معدنی و ساخت بازار طلا پیشنهاد راه اندازی بانک طلا در کرمان با سرمایه گذاری شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه را ارئه داد.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۳۱ خرداد
143
ارائه‌ پیشنهاد ایجاد بانک طلا در کرمان- بازار طلای کرمان در دل بافت تاریخی شهر

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ علیرضا جواهریان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره کرمان بیان داشت: اتحادیه در این نشست درخواست کرد تا برای تاسیس بانک طلا یکی از مهمترین خواسته های صنف طلا در سراسر ایران است فکری شود. وی افزود: با توجه به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، یک شرکت بورسی با توان و سرمایه خوبی است و از ظرفیت معادن فاریاب و جنوب کرمان برخوردار است، می تواند نسبت به راه اندازی و تاسیس بانک طلا اقدام کند. جواهریان تصریح کرد: اگر در کرمان یک بانک طلا تاسیس شود و متریال اولیه تولید و ساخت طلا از بانک طلا یا بانک های  طلا با یک سود مناسب تهیه شود، زمینه شکل گیری صنعت طلا در کرمان و گسترش این هنر صنعت فراهم می شود که در این راستا مقرر شد مهندسین ناظر  این طرح ها برای راه اندازی بانک طلا با اتحادیه کرمان مشورت کنند. ارائه‌ پیشنهاد ایجاد بانک طلا در کرمان/ بازار طلای کرمان در دل بافت تاریخی شهر

ساخت بازار تولید و عرضه طلا و جواهر در بافت تاریخی کرمان

  رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره کرمان ادامه داد: در تاریخ 27 خرداد سال جاری جلسه ای با حضور استاندار کرمان، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل وتفاهم نامه ای با شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه و شهرداری کرمان در جهت مرمت و راه‌اندازی کاروان‌سرا و بازار طلا در کرمان امضا شد. وی گفت:  بر اساس  این تفاهم نامه یک قطعه زمین جنب مسجد تاریخی امام خمینی (ره) (مسجد ملک سابق که توسط ملک خاتون در قرن هشتم هجری ساخته شده است) در میان بافت تاریخی شهر کرمان جهت ساخت بازار تولید و عرضه طلا و جواهر کرمان  توسط شهرداری به شرکت مس سرچشمه واگذار گردید. جواهریان خاطر نشان کرد: مقرر شد در این قطعه زمین بازار تولید و عرضه طلای کرمان به صورت بازار قدیمی و کاروانسرایی  و به گونه ای که به بافت میراثی مسجد لطمه نزند  احداث شود و کارگاه های ساخت طلا ، فروشگاه های طلا و تراش سنگ نیز در این مکان قرار گیرند. وی تصریح کرد: کرمان بهشت معادن است و همه نوع سنگ در آن وجود دارد که معروفترین آن فیروزه و گارنت سبز جیرفت است که با سرمایه گذاری شرکت مس برای راه اندازی کارگاه ها در بازار طلا کرمان  این سنگها در کرمان فرآوری می شود و  می تواند مشاغل زیادی در شهر ایجاد کند.

استحصال و فرآوری طلا و ایجاد شغل برای جوانان کرمانی

  رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه در پسماند های تولید مس فلزات گران بهایی چون طلا وجود دارد و این پسماند ها به شرکت های بورسی فروخته می شده مقرر شد خود شرکت مس سرچشمه طلای موجود در این پسماند را استحصال  و در مجموعه بازار بزرگ طلا کرمان سرمایه گذاری کند. وی گفت: بزرگترین مشکل بسیاری از جوانانی که قصد ورود به بازار طلا را دارند نداشتن سرمایه است که با انجام این مهم زمینه تولید و ساخت طلا در کرمان ایجاد و این صنعت گسترش خواهد یافت و اشتغال بسیاری از جوانان را محقق می کند. جواهریان با بیان اینکه اتحادیه طلا و جواهر کرمان در اجرای این پروژه و تفاهم نامه نقشی ندارد  و فقط به عنوان مطلع در جلسه حاضر شده است بیان داشت: نقش اصلی شهرداری به عنوان واگذار کننده زمین و شرکت مس به عنوان سازنده ایفا می کنند. وی خاطر نشان کرد: در این نشست مقرر شد از نظرات و مشاوره های اتحادیه طلا و جواهر کرمان برای ساخت کارگاه های تولید طلا در این پروژه استفاده شود.

 اتخاذ تصمیمات در نهاد های بالا دستی و بی خبری اتحادیه کرمان

  رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره کرمان با تاکید بر بی اطلاعی اتحادیه طلا و جواهر کرمان از تصمیم ساخت بازار طلا در بافت تاریخی کرمان گفت: برخی تصمیماتی در نهاد های بالادستی گرفته می شود که اتحادیه از آن بی خبر است و در مورد این موضوع نیز چنین بوده است و  اماکنی بهتر از زمین مد نظر حال حاضر در کرمان وجود دارد که می توانست برای انجام این کار مورد استفاده قرار گیرد. وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تحریم های ظالمانه و مشکلات مالی صنعت طلا را آزار می دهد گفت:  اگر گشایشی در صنعت طلا  ایجاد شود با توجه به اینکه استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان هم مرز است می تواند از طریق خلیج فارس و کشور های حاشیه خلیج فارس با افغانستان روابط تجاری داشته باشد که این امر نیز صد در صد در بازار کرمان تاثیر خواهد داشت. بیشتر بخوانید:

بازار طلای کرمان احداث می‌شود

ثبت نام در سامانه جامع تجارت، دغدغه صنف طلای کرمان

طلای کرمان در فراز و نشیب بی توجهی ها

انتهای پیام/