حباب سکه ، کیسه ای که بانک ها برای خالی کردن جیب مردم دوخته اند

چکیده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: حباب سکه را بانک مرکزی ایجاد کرده و تمام اتحادیه های طلا و جواهر استان ها حاضرند روزی 10 تا 20 کیلو طلا در اختیار بانک مرکزی قرار دهند تا حباب سکه شکسته شود.

۱۴۰۲ شنبه ۳ تير
168
حباب سکه ، کیسه ای که بانک ها برای خالی کردن جیب مردم دوخته اند

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا ( گلدنیوز )؛ یوسف تقی زادگان رییس اتحادیه طلا،جواهر و نقره مشهد با اشاره به اینکه متاسفانه دربانک ها سکه غیر بانکی فروخته می شود گفت: ورود بانکها به معاملات بورس برای خرید سکه از مسائلی است که موجب حباب سکه می شود و در واقع بانک ها کیسه ای دوخته اند که  جیب مردم خالی شود در حالی که بانک مرکزی  تنها مرجع ضرب سکه است و باید مسکوکات را ضرب و در بازار پخش و در اختیار مردم قرار دهد . رییس اتحادیه طلا،جواهر و نقره مشهد ادامه داد: اتحادیه با افرادی که سکه غیر بانکی بزند برخورد می کند و باید تنها مرجع ضرب سکه بانک مرکزی باشد. وی ادامه داد: در سال 86 نیز اتحادیه مشهد باعث شد که قیمت سکه ها نسبت به سال قبل تغییر نکنند چرا که تا قبل از سال 86 هر سال سکه جدید ضرب می شد و به همین جهت قیمت سکه های سال قبل به قیمت طلا خرید و فروش می شد که باعث ضرر خریداران بود و پیشنهاد شد که قالب ضرب سکه از سال 86 تغییر نکند تا قیمت سکه های ضرب شده کم نشود. تقی زادگان با تشریح فعالیت ها و اقدامات انجام شده در 9 ماه فعالیت هات مدیره جدید اتحادیه طلا و جاهر مشهد گفت: در طی این مدت بیش از یک هزار و 850 بازدید میدانی از واحدهای دارای پروانه و بدون پروانه سطح شهر انجام شده و 250 پروانه کسب صادر شده است. رییس اتحادیه طلا،جواهر و نقره مشهد در ادامه افزود: در 9 ماه گذشته همچنین بیش از 300 تا 400 اخطار برای واحدهای کسب بدون پروانه صادر شده است.

صنف طلا مخالف قانون نیست، لزوم اجرای تصمیمات کارشناسی

تقی زادگان با تاکید بر ضرورت انجام کار کارشناسی بر روی این طرح گفت: صنف طلا و جواهر مخالف قانون نیست،خواهان تصمیمات و قوانین کارشناسی است تا مانند تجربه تلخ مالیت بر ارزش افزوده گرفتار نشود، چراکه یک شبه تصمیم گیری و اجرا شد ولی 10 سال صنف طلا و جواهر را دچار چالش کرد. وی با بیان اینکه صنف طلا و جواهر نگران معضلات و مشکلاتی است که اجرای این سامانه برای صنف طلا و جواهر به وجود می آورد اظهار داشت: اگر در سالی که قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرایی شد، مسئولین مالیاتی به حرف صنف طلا و جواهر گوش می دادند این همه سال به واسطه اجرای قانون اشتباه مالیات بر ارزش افزوده صنف طلا و جواهر متضرر نمی شد، فروش طلای بدون اجرت رواج نمی یافت و بسیاری از واحدها و کارگاه های تولیدی تعطیل نمی شد. تقی زادگان عنوان کرد: قانون تبصره 4 ماده 18 برای این است که دولت بفهمد اصناف چقدر سرمایه دارند و  با اجرایی شدن الزام ثبت معاملات در این سامانه ، احتمال خروج سرمایه های داخلی از کشور زیاد می شوند. رییس اتحادیه طلا،جواهر و نقره مشهد اذعان داشت: اجرای سامانه جامع تجارت به دلیل اینکه ایرانی ها خوب بلد هستند که بدل بزنند موجب افزایش معاملات غیر رسمی می شود. تقی زادگان با اظهار گلایه از مالیات های سنگینی که مسئولین مالیاتی برای صنف طلا و جواهر محاسبه می کنند گفت: افزایش قیمت به معنای خوب بودن بازار نیست و مسئولین خودشان باعث افزایش قیمت کالاها، دلار و حباب سکه هستند.

 شناسایی و دستگیری دو باند جاعل سکه های غیر بانکی در مشهد

تقی زادگان با بیان اینکه درطول 9 ماه فعالیت هیات مدیره جدید اتحادیه طلا و جواهر مشهد ، 2 باند جاعلین سکه های غیر بانکی شناسایی و تحویل مقامات قضایی شده اند بیان داشت: یک جاعل که سکه های تقلبی بدون عیار را با مس و نقره درست و روکش می زد نیز شناسایی و تحویل مقامات شد. وی ادامه داد: در اتحادیه طلا و جواهر مشهد اپلیکشن هوشمند طلا و جواهر برای  ارائه خدمت به فعالین صنف و طلا و جواهر آماده شده و کلیه خدمات مورد نیاز صنف از جمله صدور پروانه ، حق عضویت و اطلاع رسانی برنامه ها و اقدامات انجام شده اتحادیه از طریق این اپلیکیشن ارائه می شود. رییس اتحادیه طلا،جواهر و نقره مشهد خاطر نشان کرد: در حال حاضر این اپلیکیشن 37 هزار و 500 بازدید کننده دارد که با توجه به اینکه 2 هزار واحد صنفی در مشهد فعال هستند باقی افراد بازدید کننده از مسئولین و مردم عادی می باشند.

 برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر مشهد در آذر ماه 1402

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته اتحادیه در راستای برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر مشهد نیز پیگیری لازم را داشته بیان نمود:  هشتمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی مشهد  مقرر بود در9 آذر ماه سال گذشته برگزار شود بنا به شرایط و امنیت کشور موافقت با برگزاری نمایشگاه نشد و مقرر گردید در تاریخ 7 اردیبهشت ماه نمایشگاه برگزار شود که با توجه به حضور فعالین صنف طلا اسفند ماه در نمایشگاه ترکیه و همزمانی با نمایشگاه اصفهان و پر شدن تنها 30 درصد ظرفیت نمایشگاه ، برگزار نشد. تقی زادگان اظهار داشت: دوره های قبلی نمایشگاه مشهد در اردیبهشت ماه و همزمان با روز کارگر برگزار می شد  و استقبال خوبی داشت و نمایشگاه طلا و جواهر مشهد بیش از 30 هزار بازدید کننده داشت، ولی طبق برنامه های ریزی های انجام شده شرکت نمایشگاهی ، احتمالا نمایشگاه طلا و جواهر مشهد در آذر ماه 1402 برگزار شود.

در همین رابطه بخوانید:

سازمان استاندارد عامل تعطیلی و خاموشی سازندگی طلا در مشهد

آغاز به کار اپلیکیشن هوشمند طلا و جواهر مشهد