استقبال طلافروشان شهریار از فروش اینترنتی

چکیده

رئیس اتحادیه طلاوجواهر شهریار عنوان کرد:‌ حدود 50 تا 60 واحد صنفی طلافروشی شهریار در کنار فروش عادی خود  فروش آنلاین هم دارند که 20 واحد صنفی در فروش آنلاین فعال تر است.

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۷ تير
367
استقبال طلافروشان شهریار از فروش اینترنتی

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛گلزار ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهریار بیان داشت: تا کنون در مورد فروش آنلاین و اینترنتی طلا در شهریار اعتراض و شکایتی نبوده و اغلب طلافروشان صنف کاسب هستند و  از مواردی چون کم فروشی و گران فروشی اجتناب میکنند. در حال حاضر در شهریار 200 واحد طلا فروشی، 35 واحد سکه فروش ، 3 واحد عیار سنجی، 8 واحد آب شده فروشی، 50 واحد تعمیرات طلا و طلا سازی ، 25 واحد ساعت و نقره و 70 واحد عینک زیرنظر اتحادیه طلا و جواهر نقره و ساعت و عینک شهریار فعالیت دارند.

 دو برابر شدن طلافروشان شهریار در گذشته و خطر تعطیلی در آینده

گلزار تصریح کرد: طی 5 سال گذشته تعداد طلا فروشان شهریار دو برابر شد و از 100 واحد به 200 واحد رسید، ولی در دو سال اخیر با توجه به وضعیت اقتصادی وافزایش قیمت طلا و کاهش قدرت خرید مردم تمایل به کسب جواز طلا فروشی کاهش یافته است که با وضعیت افزایش مالیات ها، احتمال کم شدن تعداد طلا فروشان شهریار وجود دارد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهریار با ابراز امیدواری از اینکه سازمان مالیات تعاملی با صنف طلا داشته باشد تا این صنف بتوانند سرپا بایستند اظهار داشت: اگر مالیات ها سنگین و فشار سازمان مالیات افزایش یابد صنف طلا نابود می شود. وی اذعان داشت: اتحادیه طلا و جواهر شهریار به منظور کاهش مشکلات مالیاتی اعضا اتحادیه دو جلسه تعاملی با رییس سازمان مالیاتی شهریار در مورد مباحث مالیاتی صنف و چگونگی نحوه محاسبه مالیات بر  ارزش افزوده برگزار کرده که امید می رود اداره مالیات در این مهم تعامل و همکاری با اعضای صنف طلا داشته باشند. گلزار اظهار داشت: اتحادیه طلا و جواهر شهریار در طول مدت فعالیت خود تلاش کرده واحدهای صنفی فاقد پروانه در سطح شهر را شناسایی و سپس  واحدهای تعمیرات فاقد مجوز را شناسایی  نموده و در عیار سنجی طلای واحدهای تعمیرات و طلاسازی که پلاک های لیزری تولید می کنند اقداماتی انجام داده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه اتحادیه طلا و جواهر شهریار 26 سال پیش تاسیس شده است خاطرنشان کرد: اولین طلا فروشی در شهریار  را حدود 30 سال پیش آقای احمدی تاسیس کردند و خاندان های معروف انارکی ، حسن زندی و علیرضا زندی از قدیمی های صنف طلا و جواهر در شهریار هستند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهریار با بیان اینکه در حال حاضر شغل بیش از50 درصد مردم شهریار کشاورزی است و بقیه کارمند، کارگر و کاسب هستند اظهار داشت: حدود 10 سال پیش شغل اکثر مردم شهریار کشاورزی بود و فروش طلا در فصل تابستان بسیار رونق داشت و مردم طلا را به عنوان یک محصول زینتی خرید  می کردند ولی اکنون با توجه به تورم و وضیت اقتصادی، طلا به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده و مردم هر موقع احساس کنند سرمایه های نقدی شان درحال از بین رفتن است، سرمایه خود را به سکه و طلا تبدیل می کنند. بیشتر بخوانید:

کاهش عیار طلا ، راهکاری برای فروش بیشتر

نهاوند در انتظار بهره برداری از معادن طلا

 

تشکیل خوشه طلا و جواهر در همدان

تمایل 90 درصدی خریداران طلا در شهریار به طلای بدون اجرت

گلزاردر ادامه گفت: در شرایط اقتصادی فعلی اغلب مردم شهریار رو به خرید طلای بدون اجرت، دست دوم و آب شده آورده اند و 90 درصد خریداران طلا در شهریار خواهان طلای بدون اجرت هستند.
 80 درصد طلایی که توسط بانوان شهریاری خریداری می شود طلای زرد و از نوع  النگو است  و تنها 20 درصد سرویس ، انگشتر و گوشواره خریداری می شود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهریار با اشاره به اینکه اغلب طلا فروشان در شهریار در پاساژ های خیابان ولیعصر و در شهر اندیشه در پاساژ بهار متمرکز هستند بیان داشت: 90 درصد طلای مورد نیاز شهریار از تهران و بخشی نیز توسط کیفی ها از یزد تامین می شود.

 کم بودن میزان بیکاری  و افزایش مهاجران در شهریار

وی با بیان اینکه  شهریار بیشتر مهاجر پذیر است و از همه جای ایران و از اقوام ترک ، لر و کرد در این شهر زندگی می کنند بیان داشت:  منطقه شهریار برای کشاورزی و کسب و کار ظرفیت خوبی داشته و بیکاری در شهریار کم بوده و اغلب افراد برای کار به این شهرستان می آیند. گلزار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در گذشته برای صدور جواز کسب آموزش و آزمون برگزار می شد ولی متاسفانه آموزش چند سالی است از بین رفته است و اتحادیه طلا و جواهر شهریار به منظور برگزاری دوره های آموزشی به متقاضیان جواز کسب در صنف طلا پیشنهادی به اتاق اصناف ارائه داده است که در صورت پذیرش اتحادیه کلاس های آموزشی در این حیطه برگزار خواهد کرد. وی ادامه داد: اتحادیه در این راستا برنامه دارد به منظور برگزاری آموزش های تخصصی در حوزه گوهرسنگ ها، طلا سازی و فروشندگی طلا  از ظرفیت اساتید دانشگاه ها استفاده شود. بیشتر بخوانید:

جیب مردم باعث رونق بازار طلا می شود ! 

مالیات بزرگترین مشکل بازار بی رونق فریمان

انتهای پیام/