مصنوعات نقره و بدلیجات ، جای طلا را در هدیه خانواده های ایرانی گرفته است

چکیده

دیدار صمیمانه خبرنگاران با هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در آستانه روز خبرنگار

۱۴۰۲ دوشنبه ۱۶ مرداد
174
مصنوعات نقره و بدلیجات ، جای طلا را در هدیه خانواده های ایرانی گرفته است

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ، در آستانه فرارسیدن روزخبرنگار اتحادیه طلا و جواهر تهران با گرامیداشت مقام خبرنگاران ایران نشست خبری را در محل دفتر اتحادیه تهران و با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های مختلف خبری برگزار کرد. در این نشست صمیمانه که راس ساعت دو و نیم بعداز ظهر یکشنبه 15 مردادماه با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه آقایان محمود شربیانی، باقر وثوق رحیمی، غلامرضا آزادی و داود سلمانیان برپا شد، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه ضمن تبریک به مناسبت روزخبرنگار و خیر مقدم به خبرنگاران حاضر در نشست بر اهمیت و نقش کار خبرنگاران در کشور تاکید و آن را شایسته احترام دانست.

بذرافشان با اشاره به اهمیت نقش محوری صنعت طلا در ایران و جهان این فلز گرانبها را تاثیرگذارترین المان اکوسیستم کسب و کار در دنیا دانست و بر اهمیت آن صحه گذاشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال خبرگزاری آنا پیرامون نوع تعرفه و اختلافات در قیمت گزاری طلا در بازار اظهار داشت: نرخ طلا با توجه به نوسانات داخلی بازار، نرخ جهانی و نخستین معامله فیزیکی مورد استناد قرار می گیرد و نه تنها کانال های غیر رسمی به هیچ وجه مورد تایید صنف نیست بلکه ورود افراد غیر صنفی به این فضا نیز مورد تایید اتحادیه نمی باشد. بذرافشان تصریح کرد: نرخی که اتحادیه اعلام می کند به هیچ وجه دیرهنگام نیست و این نرخ به سرعت به روز می شود.

بذرافشان در پاسخ به سوال خبرنگار تجارت نیوز پیرامون کم و کیف بالا و پایین رفتن قیمت طلا و تعطیلی بازار در هفته گذشته قیمت رسمی طلا را منوط به زمان گشایش بازار خرید و فروش رسمی دانست و خاطرنشان کرد: مرجع قیمت اتحادیه است و تعطیلی ها و شرایط پیش آمده احتمالی ارتباطی به قیمت رسمی ندارد.

بذر افشان در پاسخ به سوالی پیرامون تعطیلی کار کانون صرافان خاطرنشان کرد: تعطیلی کار صرافان در حیطه کار ما نیست چون این واحدها با تصمیمی که چندی پیش بانک مرکزی گرفت زیرمجموعه بانک مرکزی هستند و بانک مرکزی باید پاسخگوی فعالیتهای آنها باشد.

بذرافشان در رابطه با پرسش خبرنگار خبرگزاری مهر با موضوع فرار مالیاتی که چندی پیش توسط یک رسانه مطرح شده بود گفت: فرار مالیاتی در حداقل است و این موضوع را تکذیب میکنم . ایشان همچنین در پاسخ به سوال این خبرنگار درخصوص ساز و کار فراهم آمدن زمینه زیرساخت فروش طلا در فضای مجازی از اقدامات انجام شده اتحادیه در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: اگر افرادی از کانال‌های غیررسمی معامله‌ای انجام دهند، در صورت بروز اشکال اگر به اتحادیه مراجعه کنند، رفع این مشکل قابل‌پیگیری و رسیدگی نیست.

بذر افشان با بیان اینکه از ابتدای سال با کاهش تقاضا و کاهش قیمت در بازار طلا مواجه بودیم گفت: اینکه می گویند عیار را پایین بیاوریم تا قدرت خرید مردم افزایش یابد فقط با هدف پیشنهاد بوده و اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

بذر افشان در این نشست به تاثیر مشکلات اقتصادی مردم بر بازار طلا، قفل بسته صادرات با وجود فراهم بودن زمینه های لازم، نیاز به شناخت و کارشناسی دولت و مجلس نسبت به اهمیت صنف، پیشی گرفتن همسایگان ایران از کشورهای اروپایی به لحاظ جایگاه طلا در دنیا، نحوه خرید در بازار، ساز وکار و تاثیر بازرسان افتخاری اتحادیه اشاره نمود و آنرا مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. بذر افشان در انتها با انتقاد از سازوکار ثبت سرمایه اولیه در سامانه فروشگاهی نتیجه احتمالی بی توجهی به رویکردهای کارشناسی و عدم دقت در آسیبها و هشدارهای دلسوزان صنف را گریز سرمایه از کشور دانست.

در ادامه داود سلمانیان بازرس اتحادیه طلا و جواهر تهران گزارشی از روند فعالیتهای دانشگاه طلا و جواهر و مواد درسی دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد، نحوه ثبت نام، دوره های آموزشی و پذیرش هنرجویان به حاضرین در نشست ارائه نمود.

در روزهای آینده گزارش کامل تری از این نشست منتشر خواهد شد....