قوچان کشش تولید طلا را ندارد- طلاهای مشهد در ویترین مغازه های قوچان

چکیده

در شهر قوچان هیچ بنکدار و تولید کننده طلایی وجود ندارد و بازار طلای این شهر به دلیل نزدیکی به مشهد، کشش تولید طلا و یا احداث کارخانه و شهرک طلا را ندارد.

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۲ مرداد
154
قوچان کشش تولید طلا را ندارد- طلاهای مشهد در ویترین مغازه های قوچان

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ احمد حسن نژاد، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و بدلیجات، ساعت و عینک قوچان بیان داشت: تمام طلای مورد نیاز شهر قوچان از شهر مشهد تامین می شود و طلا فروشی های قوچان به دلیل نزدیکی و قرار گرفتن در فاصله 110 کیلومتری مشهد عمدتا طلای مورد نیاز ویترین های خود را به طور مستقیم از بازار مشهد و یا از کیفی هایی که از مشهد طلا می آورند خرید می کنند و از طلای شهرهای دیگر مانند یزد، تهران، اصفهان خرید ندارند.

 قوچان شهر کوچک با قدمت تاریخی زیاد است که بازار طلای آن سابق بر این هم چندان رونقی نداشته ولی 6 تا 7 سال قبل به نسبت اکنون بازار طلا در قوچان رونق بهتری داشت و در زمان عید نوروز و اعیاد مناسبتی فروش طلا زیاد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر قوچان در ادامه با بیان اینکه قوچان در شاهراه و  در مسیر حرکت  زائران امام رضا(ع) به مشهد  قرار دارد گفت:‌ متاسفانه در قوچان هیچ معدن طلا و یا گوهر سنگی وجود ندارد ‌حتی برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر مشهد برای طلا فروشی های مشهدی  نقش موثری دارد و روی رونق بازار طلا  قوچان تاثیر چندانی ندارد.

صدور تنها 4 پروانه کسب طلا فروشی در قوچان در دو سال اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر قوچان با بیان اینکه بازار طلای مشهد، نیشابور، تربت حیدریه  از بازار قوچان قوی تر است بیان داشت:‌ با توجه به رکود بازار طلا تمایل برای ورود به صنف طلا در قوچان کاهش یافته و اتحادیه در دو سال گذشته فقط 4 پروانه کسب صادر  است.

 ‌در حال حاضر  در اتحادیه طلا و جواهر قوچان تنها دو پروانه کسب برای بانوان صادر شده است.

حسن نژاد با اشاره به اینکه اغلب مغازه های طلا فروشی قوچان در 4 خیابان اصلی شهر و در میدان و خیابان امام خمینی (ره) متمرکز شده اند اظهار داشت:‌ بیشتر مشتریان طلا فروشی های قوچان خانم ها هستند که در قوچان بانوان تمایل بیشتری به خرید النگو دارند که علاوه بر جنبه تزیینی جنبه سرمایه هم برای آنها دارد.

 وی با بیان اینکه مردم قوچان به جهت سرمایه گذاری تمایل به خرید سکه هم دارند بیان داشت:‌ در قوچان اکثر مشتریان خرید طلا،  کشاورز و روستایی هستند و همزمان با فصل برداشت محصولات کشاورزی قوچان اعم از گندم و جو بازار  طلا رونق بهتری دارد.

 مالیات اولین مشکل صنف طلا در قوچان

حسن نژاد مالیات را اولین مشکل صنف طلا و جواهر قوچان عنوان کرد و بیان داشت:‌ صنف طلا و جواهر قوچان مشکلات صنفی چندانی نداشته و در بازرسی ها نیز تخلفی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر قوچان بیان داشت:‌حاج محمد معراجی یکی از بزرگان صنف طلا در قوچان بودند که 5 واحد طلافروشی متعلق به این خانواده بود و با مرور زمان طلافروشی های خود را جمع کردند و دیگر در قوچان طلافروشی معراجی وجود ندارد گفت:‌ خانواده حسن نژاد از دیگر خانواده های قدیمی و پیشکسوت صنف طلا و جواهر قوچان است که در حال حاضر 4 واحد طلا فروشی متعلق به این خانواده است.

وی خاطر نشان کرد:‌  اکثر صاحبان مغازه های طلا فروشی  قوچان حرفه طلا فروشی را به صورت شاگرد و استادی در محضر بزرگان صنف آموزش دیده اند و متاسفانه در شهر قوچان هیچ آموزشگاه طلا و جواهر سازی وجود ندارد و  رشته آموزش طلا و جواهر در دانشگاه های قوچان  تدریس نمی شود.

بیشتر بخوانید:

90 درصد مصنوعات مصرفی طلاوجواهر در کشور تولید میشود

انتهای پیام/