بی رونقی بازار طلا در دل کویر طبس

چکیده

در حال حاضر به دلیل گرانی طلا، مالیات، کاهش توان اقتصادی مردم ، بازار طلای شهر طبس رونق چندانی ندارد و برخلاف گذشته که مردم سرویس های طلای سنگین خریداری می کردند بیشتر طلای خرده ریز خرید می کنند.

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۴ مرداد
215
بی رونقی بازار طلا در دل کویر طبس

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ امیر حکیمیان، از طلافروشان قدیمی شهر طبس بیان داشت: دوره رونق طلا فروشی در طبس  به قبل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برمی گردد و با دریافت 9 درصد مالیات از طلا تمایل مردم به خرید طلا و پرداخت سود و مالیات کاهش یافت و اغلب به سمت خرید سکه و دلار رفتند. وی افزود: در حال حاضر اغلب مردم تمایل به خرید طلای بدون اجرت دارند  و طلا فروشان بازار کسادی داشته و ماهیانه حتی یک سرویس طلا هم نمی فروشند که این کاهش مشتری و کسادی فروش باعث می شود که طلا فروشان کسب خود را تعطیل کنند. حکیمیان در مورد فروش آنلاین طلا در شهر طبس نیز بیان داشت: با توجه به جمعیت کم شهر فروش آنلاین صرفه ای ندارد.

حفظ منافع صنف اولویت بازرس اتحادیه طلا و جواهر شیراز

 به حد نصاب نرسیدن اتحادیه طلا و جواهر شهر طبس

وی افزود: به دلیل کم بودن تعداد واحد های طلافروشی در طبس ‌به  حد نصاب مقرر جهت تشکیل اتحادیه نرسید و واحد های طلا فروشی به همراه واحدهای ساعت و نقره زیر نظر اتحادیه های صنعتی شهر قرار گرفته است. حکیمیان خاطر نشان کرد: اولین واحد طلا فروشی در طبس در  زمان پهلوی توسط آقای زرگر زاده تاسیس شده است که پس از او پسر و اکنون نوه ایشان در طبس صاحب قدیمی ترین طلا فروشی طبس است و امور مربوط به صنف طلا و جواهر را پیگیری می کند.

انحلال و ادغام اتحادیه طلا کاشمربه دلیل ضعف مالی

 افزایش مالیات و کاهش مشتری مشکل صنف طلا در طبس

وی مالیات و کاهش مشتری را مهمترین مشکلات صنف طلا و جواهر در طبس عنوان کرد و بیان داشت: با  مشکلات اقتصادی گه پول و سرمایه  مردم طبس وضعیت اقتصادی مردم این شهر ضعیف شد و مردم بی پول شدند که این امر کاهش فروش را رقم زده است و از طرف دیگر افزایش مالیات ها موجب شده کسبه به فکر تعطیلی باشند.
 با توجه به اینکه اغلب مردم شهر کشاورز هستند و اغلب در ایام عید خرید طلا دارند کارگران معدن نیز در مناسبت ها خرید طلا دارند.
حکیمیان با بیان اینکه شهر طبس بین شهرهای کرمان، یزد، مشهد و بیرجند قرار گرفته است و جاذبه های گردشگری زیادی از جمله روستای بابلشهر، کویر رستم (گرم ترین جای دنیا)، روستای برنج کاری، روستای خرما کاری،  روستای خوش آب و هوای خورو را دارد بیان داشت: در زمان قدیم طبس مقصد گردشگری خارجی ها  بود و اکنون نیز هر ساله تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی به طبس می آید. وی یادآور شد: هر ساله نمایشگاه صنایع دستی شهر طبس شامل محصولاتی مانند گیوه بافی، مس، حصیر بافی، فرش و ..  برگزار و تعداد زیادی توریست داخلی و خارجی از آن بازدید می کنند.   بیشتر بخوانید:

تغییر عنوان اتحادیه طلای دماوند به فناوران !

انتهای پیام/