مالیات های 250 تا 400 میلیونی طلا فروشی های رضوانشهر

چکیده

محسنی عنوان کرد: بزرگترین چالش صنف طلا در بازار بی رونق طلا و جواهر اخذ مالیات های سنگین است که صنف طلا و جواهر را به تعطیلی می کشاند.

۱۴۰۲ سه شنبه ۳۱ مرداد
337
مالیات های 250 تا 400 میلیونی طلا فروشی های رضوانشهر

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ مهران محسنی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رضوانشهر بیان داشت: محاسبه مالیات بر اساس تراکنش های دستگاه های پز صنف را دچار چالش هایی کرده است و باعث شده که مالیات های کمر شکن برای صنف محاسبه شود. وی افزود: برای هر کدام از واحدهای صنفی طلا فروشی در رضوانشهر 250 تا 400 میلیون تومان مالیات محاسبه شده است که این مالیات های سنگین باعث می شود که طلافروشان مغازه های طلافروشی را تعطیل و سرمایه خود را در مشاغل دیگر سرمایه گذاری کنند. محسنی ادامه داد: اخذ مالیات های سنگین باعث شده که رغبتی برای طلافروشان نباشد و ادامه این روند موجب می شود که تا سال دیگر اغلب طلا فروشی ها تعطیل کنند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رضوانشهر تصریح کرد:‌ دوره رونق طلا و جواهر در رضوانشهر به زمانی برمی گردد که مالیات روی طلا نیامده بود و اجرت های روی طلا محاسبه نمی شدند.

برخورد جدی با متخلفان فروش طلای دست دوم در بهشهر

درصدی شدن اجرت ها عامل کاهش تمایل به خرید طلای نو

وی گفت:‌ اکنون درصدی شدن اجرت ها و اضافه شدن اجرت های 17 تا 18 درصدی روی طلا باعث شده که مثلا طلای خام گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان، 2 میلیون و 900 هزار تومان محاسبه شود که این افزایش قیمت طلا ناشی از اجرت های بالا موجب کاهش تمایل خرید طلا شده و مردم به دلیل اینکه در خرید طلای نو ضرر می کنند، رو به خرید طلای دست دوم، سکه و دلار آورده اند. محسنی با بیان اینکه در حال حاضر دغدغه مردم تهیه غذا و نیازهای اولیه است و خرید طلا در سبد خانوار نیست و تنها اقشار مرفه می توانند طلا بخرند گفت: شغل طلا فروشی به نسبت سرمایه ای که در آن سرمایه گذاری شده است شغل سود آوری نیست. وی با بیان اینکه در رضوانشهر 17 واحد طلا فروشی، 3 واحد تعمیرات طلا، 11 واحد بدلیجات، 2 واحد تعمیرات نقره فعالیت دارند بیان داشت: اغلب طلافروشان رضوانشهر در خیابان اصلی شهر، خیابان امام خمینی (ره)متمرکز هستند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه آموزش طلا فروشی به صورت نسل به نسل انجام شده و برای تاسیس طلا فروشی فرد باید حداقل هایی در مورد این حرفه بداند اظهار داشت: در گذشته خانم در صنف طلا و جواهر فعالیت نداشتند ولی اکنون با ورود بانوان به صنف و انجام شغل فروشندگی طلا و جواهر در رضوانشهر نیز 2 مجوز کسب برای خانم ها صادر شده است.

بازار طلا و جواهر بابلسر از حضور توریست ها سودی ندارند

 نوسانات بازار طلا باعث سردرگمی مردم رضوانشهر

وی تصریح کرد:‌ نوسانات بازار کاری کرده که مردم دچار سردرگمی شده اند و نمی دانند که چه زمان طلا بخرند و چه زمان نباید طلا بخرند و به دلیل این ندانستن ها زمانی که طلا افزایش قیمت پیدا می کند مردم به سمت خرید طلا هجوم می آوردند و زمانی که کاهش قیمت پیدا می کند به امید کاهش بیشتر قیمت خرید طلا انجام نمی دهند. محسنی گفت:‌ در حال حاضر وضعیت بازار طلا در رضوانشهر خراب است و با توجه به اینکه اغلب مردم رضوانشهر کشاورز هستند و از شغل کشاورزی امرار و معاش می کنند در زمان برداشت محصولات در پاییز و بعد از ایام محرم و صفر امید می رود که به صورت مقطعی دو ماهی بازار خوبی پیش رو باشد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان رضوانشهر اظهار داشت:‌ در حال حاضر با گران شدن قیمت طلا، قیمت یک سرویس 12 گرمی طلا حدود 30 میلیون تومان می شود که با توجه به کاهش توان خرید مردم یک کشاورز قدرت خرید ایسن سرویس طلا را ندارند و طلا فروشان رضوانشهر چون با همشهریان خود آشنا و بومی هستند مجبورند طلا را به صورت قسطی به آنها بفروشند. محسنی افزود:‌ اولین طلا فروشی در رضوانشهر در حدود 29 سال پیش تاسیس شده و در حال حاضر به دلیل اینکه تعداد واحدهای طلافروشی شهر برای تشکیل اتحادیه به حد نصاب نرسیده است اتحادیه طلا و جواهر و بدلیجات، عینک و ساعت زیر نظر اتحادیه کتابفروشان و نوشت افزار قرار دارد. وی ادامه داد: در حال حاضر آقایان براری (نایب رییس اول اتحادیه)، صادقی (نایب رئیس دوم اتحادیه)، سندیانی( خزانه دار)، هدایتی (منشی)، شفقتی(بازرس) اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر و نوشت افزار رضوانشهر هستند. محسنی با بیان اینکه مردم رضوانشهر بسیار مهمان نواز هستند خاطر نشان کرد: ‌شهر رضوانشهر در فاصله 5 کیلومتری دریا و نزدیکی شهر تالش قرار گرفته و اغلب زبان مردم گیلک است و شیعه و سنتی در کنار هم زندگی می کنند.   بیشتر بخوانید:

هرج و مرج در بازار فروش طلای دست دوم و بدون اجرت در شهرستان نکا

انتهای پیام/