طلافروشی شغل دوم و سوم طلافروشان دالاهو

چکیده

درآمد کشاورزی نسبت به درآمد طلافروشی در این شهرستان بیشتر است و با توجه به فصلی بودن پیشه کشاورزی در شهرستان دالاهو ، طلافروشی به عنوان سرگرمی و شغل فصل های کم کاری کشاورزی استفاده می شود.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۸ شهريور
219
طلافروشی شغل دوم و سوم طلافروشان دالاهو

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ ارسلان بختیاری، رئیس اتحادیه لوازم خانگی و طلافروشان شهرستان دالاهو بیان داشت:‌ درآمد کشاورزی نسبت به درآمد طلافروشی در این شهرستان بیشتر است و با توجه به فصلی بودن پیشه کشاورزی در شهرستان دالاهو ، طلافروشی به عنوان سرگرمی و شغل فصل های کم کاری کشاورزی استفاده می شود. وی با بیان اینکه در شهرستان دالاهو با فصل برداشت محصولات کشاورزی بازار خرید طلا و جواهر رونق می یابد و بانوان این شهر بیشتر انگشتر، گردنبند و النگو خریداری می کنند بیان داشت:‌ طلا فروشی های دالاهو در میدان امام خمینی (ره) و خیابان ولیعصر که در گذشته به بازار بالا و بازار پایین شهرت داشت فعالیت می کنند.   رئیس اتحادیه لوازم خانگی و طلافروشان شهرستان دالاهو اظهار داشت: جمعیت دالاهو 5 تا 6 هزار نفر است و بازدهی برای تاسیس کارگاه تولید طلا ندارد.

مجموع طلای کل طلا فروشی های رباط کریم بیشتر از 100 کیلو گرم نیست

 نحوه محاسبه مالیات بر درآمد، مشکل طلافروشی های دالاهو

وی با تاکید بر اینکه مالیات های سنگین مهمترین مشکل صنف طلا و جواهر شهرستان است بیان داشت: با توجه به اینکه طلافروشان درآمدهای از کشاورزی و دامداری و باغداری  هم دارند متاسفانه اداره مالیات مالیات های سنگینی را برای درآمد  آنها وضع می کند به طوری مثال  برای یک  طلافروشی 712  میلیون تومان مالیات محاسبه شده بود که با ارائه مدارک این مالیات به 214 میلیون تومان کاهش یافته است. بختیاری در ادامه اذعان داشت:‌ با توجه به اینکه در حال حاضر توریست و گردشگرانی که از کشورهای خارجی برای دیدن جاذبه های گردشگری دالاهو به شهر می آیند اغلب مغازه های طلا فروشی  خرید دلار و دینار هم انجام می دهند. وی در ادامه تصریح کرد:‌بیشترین آمار و رونق طلا فروشی های استان کرمانشاه مربوط به شهر کرمانشاه، اسلام آباد و سرپل ذهاب است که جمعیت بیشتری دارد و ثروتمند ترین مردمان را دارند و وضعیت بازار در این شهرها بهتر از دالاهو هستند.

مالیات های سنگین باعث تعطیلی طلافروشی های کنگاور

  رئیس اتحادیه لوازم خانگی و طلا فروشان شهرستان دالاهو با اشاره به اینکه به دلیل جمعیت کم شهرستان، صنف لوازم خانگی، موبایل فروشی هم جز اتحادیه طلا و جواهر دالاهو است بیان داشت: اعلام نرخ یکسان و به صورت آنلاین و تجهیز طلا فروشی ها به تابلو های الکترونیک از جمله اقدامات اتحادیه برای طلا فروشان است.
 آقایان هوشنگ چراغی از صنف فرش فروشان، مهرداد منصوری از صنف لوازم خانگی، سید کیانوش میرزایی از صنف موبایل فروشی، نوید ملک حسینیان از صنف لوازم خانگی، رامین مروتی از صنف طلا فروشان اعضای هیات مدیره اتحادیه لوازم خانگی و طلا فروشان شهرستان دالاهو هستند.

افزایش تقاضا برای خرید طلای خورده ریز در شهرستان رودسر

دالاهو شهر ملی ساخت ساز تنبور و آهنگران 

بختیاری در ادامه با بیان اینکه تولید صنایع دستی بویژه در رشته های فلزکاری و ساخت سازهای سنتی خصوصا ساز باستانی و اصیل تنبور از مشاغل رایج  دالا هو است و دالاهو به عنوان شهر ملی ساخت ساز تنبور ثبت شده است اظهار داشت: صنعت آهنگری، چاقو سازی و ساخت ابزار آلات فلزی و ادوات کشاورزی از جمله صنایع دستی کهن شهرستان دالاهو است که  بسیاری از صنعتگران و هنرمندان  دالاهو در این رشته مشغول فعالیت و تولید محصول می باشند و تولیدات  فلزی  دالاهو شهرت جهانی دارد.

اثر مستقیم از بین رفتن صنعت چای و ابریشم در بازار طلای سیاهکل

 
شهرستان دالاهو یکی از مراکز تولید زیتون در استان کرمانشاه است و علاوه بر تولید محصولات کشاورزی انگور ، گردو ، بادام و انگور دالاهو که معروف است باغات زیتون زیادی نیز در شهر وجود دارد.

  توسعه گردشگری راهی به سوی رونق

  بختیاری با اشاره به اینکه شهرستان دالاهو دالای جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی است و هر ساله میزبان بسیاری از توریست و گردشگران می باشد بیان داشت:‌ در دل کوه‌های دالاهو آبشار پیران یا ریژآو از بلندترین آبشارهای کشور  در دامنه‌های زاگرس قرار دارد و دالاهو سرزمین سراب ها است و در رودخانه الوند که از ریجاب سرچشمه می گیرد تولید ماهی های سردآبی قزل آلا انجام می شود.

برخورد جدی با متخلفان فروش طلای دست دوم در بهشهر

  رئیس اتحادیه لوازم خانگی و طلا فروشان شهرستان دالاهو گفت: دالاهو یک شهر مذهبی است و اهل سنت و شیعه در کنار هم زندگی می کنند و  مردم دالاهو با گویش های «هورامی»، «جافی» و «سورانی» تکلم می کنند. وی اظهار داشت:  اماکن تاریخی از جمله آرامگاه بابایادگار، ایوان سنگی طاق گرا، محله تاریخی فرهنگی  زرده و آثار فراوانی از دوره ساسانیان مانند قطعه یزدگردی ها، زندان شهربانو (دختر یزدگرد سوم)  روستای بانزرده، برج ریجاب و .. در دالاهو قرار دارد. بختیاری خاطر نشان کرد:‌ قرار گرفتن بنا ها و اماکن  تاریخی در کنار مناظر طبیعی و سراب ها و آبشارهای بینظیر در دالا هو  از ویژگی های و ظرفیت شهرستان دالاهو برای جذب  گردشگران به صورت گسترده است. بیشتر بخوانید:

مالیات های 250 تا 400 میلیونی طلا فروشی های رضوانشهر

هرج و مرج در بازار فروش طلای دست دوم و بدون اجرت در شهرستان نکا
انتهای پیام/