نبود اتحادیه طلا و جواهر بزرگترین مشکل طلافروشان کوهدشت

چکیده

یارالهی عنوان کرد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که فعالان رسته خرده فروشی طلا و جواهر در شهرستان کوهدشت دارند  نبود یک اتحادیه صنفی برای هماهنگی و تقویت صنف طلا و جواهر است.

۱۴۰۲ شنبه ۱۱ شهريور
301
نبود اتحادیه طلا و جواهر بزرگترین مشکل طلافروشان کوهدشت

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ صادق یار اللهی، از طلافروشان شهرستان کوهدشت بیان داشت: در حال حاضر در کوهدشت 100 واحد طلافروشی فعالیت دارند ولی متاسفانه علیرغم پیگیری های انجام شده به دلیل عدم حمایت از بالا دست و مسئولین اتاق اصناف، صنف و اتحادیه طلا و جواهر در شهرستان وجود ندارد. وی افزود: نبود اتحادیه باعث بسیاری از بی نظمی ها شده  و برخی افراد بدون مجوز  اقدام به تاسیس طلافروشی کرده و حتی برخی نیز دو تا سه سال است که بدون مجوز فعالیت می کنند. یارالهی تصریح کرد: در اتاق اصناف شهرستان کوهدشت برای رسیدگی به امور صنف، تنها یک کارشناس مسئول اتحادیه الکتریکی و رسته خرده فروشی طلا و جواهرات است.

طلافروشی شغل دوم و سوم طلافروشان دالاهو

 جای خالی طلافروشان کوهدشتی در اتحادیه

وی خاطر نشان کرد:‌ متاسفانه تا کنون از فعالان طلا و جواهر  کوهدشت که تخصص و تجربه این کار را دارند مسئول اتحادیه یا کارشناس اتحادیه نبوده است و اکنون نیز کارشناسان مسئول رسیدگی به امور صنفی به دلیل اینکه از صنف الکترونیک و برق است سررشته ای از طلا و جواهر ندارد و بلد کار نیست که این مهم برای طلا فروشان مشکلاتی را رقم می زند. یارالهی با بیان اینکه به دلیل نبود اتحادیه و صنف طلا، در کوهدشت اغلب طلافروشان با مشکلاتی مانند مالیات مواجه هستند اضافه کرد:‌ به دلیل اینکه تعداد طلا فروشی ها در کوهدشت زیاد است اغلب طلا فروشان در فروش طلا سود  7 درصدی خود را  دریافت نمی کنند و تنها 2 تا 3 درصد سود می گیرند و به نفع بنکداران فعالیت دارند و هیچ کدام از طلا فروش های شهر از مشتریان مالیات نمی گیرند ولی متاسفانه اداره مالیات، مالیات های سنگینی برای طلا فروشان محاسبه و دریافت می کند.

مجموع طلای کل طلا فروشی های رباط کریم بیشتر از 100 کیلو گرم نیست

 مردم کوهدشت عاشق  طلا و  خرید طلا تنها روش سرمایه گذاری آنهاست

وی ادامه داد: ‌بازار طلا و جواهر کوهدشت وضعت بسیار خوبی دارد و به دلیل اینکه مردم این شهر عاشق خرید طلا هستند بازار بسیار پر رونقی دارند و از حیث فروش طلا ، میزان فروش طلا در کوهدشت از کرمانشاه که مرکز استان است بیشتر می باشد. یارالهی اظهارداشت: مردم کوهدشت عاشق طلا هستند و تنها  روش سرمایه گذاری آنها در خرید طلا و جواهر  است و در بازار های دیگر مانند بازار بورس، ارز دیجیتال و .. سرمایه گذاری ندارند.  

مالیات های سنگین باعث تعطیلی طلافروشی های کنگاور

  فروش بالای طلا و ضرورت  راه اندازی کارگاه تولید طلا در کوهدشت

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان کوهدشت اغلب کشاورز و دامدار هستند و اقتصاد مردم شهر به کشاورزی و دامداری وابسته است و اگر باران ببارد وضعیت اقتصادی و معیشت  مردم خوب و اگر نبارد خوب نیست بیان داشت:‌  یکی از مشکلات شهرستان کوهدشت نداشتن کارخانه و صنعت  است که نبود این مهم در شهر باعث شده برخی از جوانان با وجود تحصیلات بالا بیکار باشند و گرفتار معضلات اجتماعی شوند.

افزایش تقاضا برای خرید طلای خورده ریز در شهرستان رودسر

  یارالهی با تاکید بر اینکه نداشتن صنف و صنعت مشکل اساسی شهرستان کوهدشت است بیان داشت:‌ اگر 2 کارگاه تولید طلا در شهر راه اندازی شود علاوه بر اینکه وضعیت اشتغال جوانان بهبود می یابد دیگر نیاز نیست طلا فروشان از بنکداران تهران طلا خرید کنند. وی خاطر نشان کرد:‌ اغلب طلا فروشی های شهرستان کوهدشت در مرکز شهر و میدان امام خمینی  و میدان شهدا و پاساژ های اطراف آن ها متمرکز هستند و در فصل پاییز و زمستان همزمان با برداشت محصولات کشاورزی پر فروش هستند ولی در ماه های اوایل سال بازار بی رونقی دارند. یارالهی ادامه داد:‌ در کوهدشت آموزش طلا فروشی به صورت سینه به سینه انجام شده و دوره های آموزش طلا سازی و فروشندگی به صورت دانشگاهی و آکادمیک در شهر  وجود ندارد.

مالیات های 250 تا 400 میلیونی طلا فروشی های رضوانشهر

  این طلافروش کوهدشتی اذعان داشت:‌ کوهدشت یکی از شهر های با قدمت زیاد و  اولین سکونتگاه های تاریخ بشر است که  جاذبه های طبیعی و مناطق دیدنی زیادی دارد ولی  متاسفانه هتل  و استراحتگاه خاصی برای مسافران و گردشگران ندارد. وی خاطر نشان کرد:‌مردم شهرستان کوهدشت به زبان لکی و لری تکلم می کنند و حصیر و گلیم بافی از مهمترین صنایع دستی آن ها است.
هرج و مرج در بازار فروش طلای دست دوم و بدون اجرت در شهرستان نکا
بیشتر بخوانید:

طلا فروشان سرمایه‌های خود را به دیگر کشورها برده‌اند

انتهای پیام/