پس اندازها که صفر میشود بازار طلا در رکود می ماند

چکیده

رئیس اتحادیه صنف  طلا و جواهر، نقره، سکه و ساعت  شیراز خاطر نشان کرد: رکودی که در بازار طلا حاکم است به دلیل صفر شدن پس انداز مردم است که این امر نیز باعث شده اغلب خریداران طلا و جواهر به دنبال خرید طلای دست دوم و کارکرده باشند که رواج دست دوم فروشی ضربه به بخش تولید صنف طلا و جواهر می زند.

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۲ شهريور
185
پس اندازها که صفر میشود بازار طلا در رکود می ماند

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،زرین مهر میگوید: فروش طلای دست دوم باعث می شود که طلای نو فروش نرود و تولید طلا و جواهر از رونق می افتد. زرین مهر در مورد وضعیت آموزش در شیراز بیان داشت: در حال حاضر آموزشگاه فنی و حرفه ای بازار آفرین شیراز به عنوان همکار آموزش اتحادیه طلا و جواهر شیراز آموزش دوره های مختلف طلا و جواهر سازی را برگزار می کند و آموزش ها در این آموزشگاه توسط زرگران قدیمی ارائه می شود.

افزایش تعداد طلافروشی ها و کسادی بازار جواهرات در آمل

  وی خاطر نشان کرد: متقاضیان دریافت مجوز کسب و کار طلا فروشی ملزم به حضور و گذراندن دوره های آموزشی نحوه شناخت و آموزش طلا و نحوه خرید و فروش طلا و سکه هستند و پس از گذراندن آموزش ها مدرک دریافت می کنند. زرین مهر در ادامه در مورد وضعیت صنعت طلا در شیراز نیز بیان داشت: تعداد سازنده های طلا و جواهر در شیراز کم است و علیرغم اینکه در گذشته جایگاه خوبی داشته ولی اکنون تولید طلا در شیراز صنعتی نیست و بازار طلا در دست شهرهای بزرگی چون تهران، مشهد، یزد، اصفهان و تبریز  است.

مالیات های 250 تا 400 میلیونی طلا فروشی های رضوانشهر

بی رونقی بازار طلا در دل کویر طبس

 

ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه طلا و جواهر شیراز 25 مهر برگزار می شود

زرین مهر عنوان کرد: نهمین ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﻃﻼ، ﻧﻘﺮه، ﺟﻮاﻫﺮات، ﮔﻮﻫﺮﺳﻨﮓﻫﺎ، ﺳﺎﻋﺖ، ﻣﺎﺷﯿﻦ آﻻت و ﺗﺠﻬﯿﺰات واﺑﺴﺘﻪشیراز 25 تا 27 مهر ماه برگزار می شود محمد زرین مهر، رئیس اتحادیه صنف  طلا و جواهر، نقره، سکه و ساعت  شیراز بیان داشت: هماهنگی ها با مسئولین استان و تولیدگان شیراز و شهرستانهای اطراف برای حضور در این نمایشگاه انجم شده است. وی افزود: در حال حاضر محمود بندرچی مجری برگزار کننده نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر شیراز هماهنگی ها جهت حضور برندها و تولید کنندگان کشور را انجام می دهد  و تبلیغات در سطح شهر انجام شده تا مانند سال های گذشته نمایشگاهی پر بازدید برگزار شود.
 موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پولشویی یکسال است صنف طلا و جواهر را درگیر کرده بر همین اساس که این قانون شامل صنف طلا و جواهر نمی شود و ضربه بدی به صنف می زند نامه نگاری هایی برای بازنگری و اصلاح آن شده است.
الزامی شدن ثبت نام و ثبت دارایی ها در سامانه جامع تجارت یکی دیگر از مشکلات صنف طلا و جواهر است که نیز با توجه به اینکه برخی از طلافروشان سنتی بوده و دسترسی به اینترنت و ثبت لحظه ای معاملات در سامانه را ندارند پیگیری هایی برای به تعویق افتادن ثبت نام این سامانه صورت گرفته است. وی با تاکید بر اینکه این دو مشکل مهمترین مشکلات صنف طلا و جواهر در شیراز است بیان داشت : با توجه به تخصصی بودن کسب و کار طلا فروشی صدور مجوز از درگاه ملی صدور مجوز ها یکی دیگر از موضوعات چالش ساز برای صنف است که باعث شده افرادی که هیچ شناخت و تخصصی از طلا و سکه و بازار ندارد مجوز دریافت کنند. زرین مهر اظهار داشت:  نحوه محاسبه و میزان مالیات دستگاه کارتخوان و پوز نیز از مشکلات دیگر صنف طلا و جواهر است که محاسبه مالیات بر اساس تراکنش دستگاه ها باعث شده مالیات های سنگین برای کسبه طلا فروش محاسبه و وصول شود که این مهم نیز نیازمند تجدید نظر است.

افزایش تقاضا برای خرید طلای خورده ریز در شهرستان رودسر

مالیات های سنگین باعث تعطیلی طلافروشی های کنگاور

 

حباب 5 میلیونی سکه منبع درآمدی برای دولت

  رئیس اتحادیه صنف  طلا و جواهر، نقره، سکه و ساعت  شیراز با بیان اینکه اتحادیه های طلا و جواهر سکه در افزایش قیمت و حباب سکه نقشی ندارند و تنها می توانند بر وکیوم و هولوگرام دار بودن سکه و تقلبی نبودن سکه نظارت کنند و اکنون ضرب سکه در اختیار بانک مرکزی است.
اگر دولت برای ضرب سکه سرمایه گذاری کند و طلا از اتحادیه ها بگیرد و تعداد زیادی سکه  ضرب و در بازار عرضه کند حباب سکه کاهش می یابد، ولی متاسفانه حباب 5 میلیونی سکه منبع درآمدی برای دولت است .

یک سوم متقاضیان دریافت جواز فروشندگی طلا بانوان هستند

  زرین مهر در مورد حضور بانوان در صنف طلا و جواهر شیراز نیز بیان داشت: در حال حاضر تعداد زیادی از بانوان وارد صنف طلا و جواهر شده اند و بسیاری از درخواست های مجوز سازندگی طلا برای بانوان است و از هر سه تقاضای مجوز فروشندگی طلا یک تقاضا برای بانوان است.

رونق همیشگی بازار طلا در شهرری

طلافروشی های اسلام آباد غرب در قبضه خانواده ناصری

  رئیس اتحادیه صنف  طلا و جواهر، نقره، سکه و ساعت  شیراز با بیان اینکه  در حال حاضر تحصیلکرده های زیادی نیز  وارد صنف طلا و جواهر شده اند بیان داشت: در دو سال گذشته اغلب افرادی که پروانه کسب طلا فروشی گرفته اند افرادی تحصیلکرده  و دارای تحصیلات عالی مانند دکترای برق بوده اند. وی خاطر نشان کرد: بیشترین علاقمندی و حجم خرید طلا در بازار شیراز مختص النگو و انگشتر است و در فصل برداشت محصولات کشاورزی اغلب مشتریان بازار طلا کشاورزان هستند و متاسفانه کارمندان هم که توان خرید طلای آنها کاهش یافته و قشر مرفه نیز معمولا کارهای لوکس و خارجی فروش می رود. زرین مهر در ادامه با تاکید بر اینکه جذب توریست و حضور توریست ها چرخه اقتصادی و بازار را رونق میدهد ولی متاسفانه در کشور زمینه برای جذب توریست و تامین امکانات رفاهی فراهم نشده گفت:  در گذشته توریست ها از بازار وکیل و بازار طلا خرید داشتند ولی اکنون متاسفانه توریستی در بازار دیده نمی شود. بیشتر بخوانید:

نبود اتحادیه طلا و جواهر بزرگترین مشکل طلافروشان کوهدشت

طلافروشی شغل دوم و سوم طلافروشان دالاهو

انتهای پیام/