بزرگترین جزیره ایرانی در محاصره خرید و فروش طلای بدون اجرت

چکیده

حلاج عنوان کرد: در حال حاضر  مهمترین مشکل صنف طلا، فروش طلای بدون اجرت است که به جد و از طریق دادستانی تعزیرات، اماکن و مدیران مناطق آزاد دنبال جمع آوری و جلوگیری از فروش طلای بدون اجرت هستیم.

۱۴۰۲ سه شنبه ۱۴ شهريور
472
بزرگترین جزیره ایرانی در محاصره خرید و فروش طلای بدون اجرت

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ محسن حلاج، رئيس صنف طلافروشان منطقه آزاد تجاری قشم بیان داشت: فروش طلای بدون اجرت باعث شده، کارگاه های تولید طلا تعطیل شوند و کسی تمایلی برای خرید طلای نو نداشته باشد. وی افزود: جمع شدن طلای بدون اجرت مهمترین اولویت و برنامه صنف طلا در جزیره قشم است که در این راستا با موافقت مرکز استان و با همکاری تعزیرات، مدیران مناطق آزاد، این صنف  در صدد جمع کردن و جلوگیری از فروش طلای بدون اجرت است چرا که با رواج فروش طلای بدون اجرت کارگاه های تولیدی در حال تعطیل شدن هستند.

نبود قانون برای جلوگیری از فروش طلای دست دوم مشکل اساسی صنف طلا در رامسر

از هر 10 مشتری 8 مشتری دنبال خرید طلای بدون اجرت است

حلاج با اشاره به اینکه در حال حاضر از هر 10 مشتری 8 نفر به دنبال خرید طلای بدون اجرت هستند تصریح کرد: فروش آنلاین طلا در منطقه آزاد قشم کم و بیش انجام می شود ولی مهمترین تخلفی که در فروش آنلاین هم رخ می دهد فروش طلای بدون اجرت است که تلاش بر جلوگیری از آن است. رئيس صنف طلافروشان منطقه آزاد تجاری قشم در مورد مشکلات مالیاتی صنف نیز خاطرنشان کرد: بر اساس قانون منطقه آزاد تجاری معاف از مالیات است ولی از سال 1400 معافیت مالیاتی مناطق آزاد تجاری حذف شد که درمورد این مهم هنوز صنف طلا منتظر اعلام و وصول مالیات ها ی سال 1400 است. وی بیان داشت: اغلب طلا فروشان قشم در پاساژ طلا در بازار قشم متمرکز هستند و عمده طلای ویترین های خود را از کیفی های تهران و اصفهان خرید می کنند.
هدف درگاه ملی مجوزها ، افزایش آمار اشتغال یا تعطیلی اتحادیه ها ؟
ضرورت تغییر و تحول در رویکرد اتاق اصناف قصرشیرین

 افزایش 24 برابری قیمت طلا در 7 سال گذشته

حلاج با اشاره به اینکه در سال 95 قیمت طلا گرمی 100 هزار تومان بود و اکنون پس از گذشت 7 سال قیمت طلا به گرمی 2 میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافته است گفت: با توجه به افزایش 24 برابری قیمت طلا، قشر کارگر و کارمند دیگر توان خرید طلا را ندارند و بازار خرید و فروش طلا از رونق افتاده است. وی با اشاره سبک و سلیقه بانوان جزیره که اغلب تمایل به خرید النگو دارند ادامه داد: در حال حاضر 80 درصد خریداران طلا در جزیره قشم از بومی های قشم  که کسب و پیشه مغازه داری و صیادی دارند، می باشند و مسافران و گردشگران اغلب برای خرید پوشاک، لوازم برقی، لباس به منطقه آزاد قشم سفر می کنند و در زمستان ها که فصل رونق گردشگری در قشم است بازار منطقه آزاد قشم رونق ویژه دارد و در تابستان ها و با گرم شدن هوا و کاهش سفر گردشگران به جزیره قشم بازار منطقه آزاد از رونق می افتد.

طلافروشی شغل دوم و سوم طلافروشان دالاهو

برخورد جدی با متخلفان فروش طلای دست دوم در بهشهر

 قشم اتحادیه طلا و جواهر ندارد 

رئيس صنف طلافروشان منطقه آزاد تجاری قشم تصریح کرد:  اولین طلا فروشی در منطقه آزاد تجاری قشم در دهه 60 تاسیس شده است بیان داشت با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد طلافروشان برای تشکیل اتحادیه صنف طلا فروشان 10 سال پیش در جزیره قشم تاسیس شده و آقای صفرگر،معاون و نایب رئیس و آقای عباس خانی زاده بازرس صنف طلا فروشان جزیره قشم هستند که با رای گیری اتاق اصناف انتخاب شده اند. وی خاطر نشان کرد:  قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج ‌فارس است که نقاط دیدنی زیادی از جمله جنگل های حرا، دره ستاره ها، دژ پرتغالی ها، اسکله گردشگری دلفین ها، اسکله کندالو و ... را دارد و صدف دریایی، ماهی، میگو و خرچنگ از سوغات این جزیره است. بیشتر بخوانید:

بی رونقی بازار طلا در دل کویر طبس

قوچان کشش تولید طلا را ندارد/ طلاهای مشهد در ویترین مغازه های قوچان

    انتهای پیام/