قرچک در انتظار تشکیل دوباره اتحادیه طلا

چکیده

طالعی مهربانی عنوان کرد: اتحادیه طلا و نقره قرچک از اسفند ماه سال گذشته منحل شده و در جلسه کمیته با تشکیل دوباره اتحادیه موافقت شده است.

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۱ شهريور
340
قرچک در انتظار تشکیل دوباره اتحادیه طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ محمد علی طالعی مهربانی، رئیس سابق اتحادیه طلا، نقره و ساعت شهرستان قرچک بیان داشت: در حال حاضر امور صنف طلا و نقره شهرستان قرچک زیر نظر اتاق اصناف اداره می شود.   طالعی تصریح کرد: اغلب طلا فروشی های شهرستان قرچک در خیابان اصلی شهر و پاساژ مهدی متمرکز هستند.  

مالیات منصفانه را همه طلافروشان با کمال میل پرداخت می کنند

طلای بدون اجرت به تولید و کارگر ضربه میزند

رئیس سابق اتحادیه طلا، نقره و ساعت شهرستان قرچک فروش طلای بدون اجرت را از مشکلات صنف طلا و جواهر عنوان کرد و بیان داشت: رواج فروش طلای بدون اجرت به تولید، کارگاه ها و کارخانه های تولیدی و کارگر ضربه می زند. وی گفت: با توجه به باب شدن خرید و فروش طلای بدون اجرت و دست دوم ، طلا به چرخه تولید باز نمی گردد و کارگاه های ساخت طلا با کاهش تولید مجبور به تعدیل و بیکاری کارگران می شوند.

طلا فروشان سرمایه‌های خود را به دیگر کشورها برده‌اند

 

مجموع طلای کل طلا فروشی های رباط کریم بیشتر از 100 کیلو گرم نیست

مالیات منصفانه را همه طلافروشان با کمال میل پرداخت می کنند

طالعی مهربانی در ادامه با تاکید بر اینکه مالیات از مشکلات همیشگی صنف طلا بوده و هست و خواهد بود گفت: اگر مالیات منصفانه باشد همه طلافروشان صنف با کمال میل مالیات منصفانه را پرداخت می کنند. وی افزود: مالیات باید نسبت به درآمد و میزان داد و ستد واحدهای تجاری محاسبه شود ولی متاسفانه محاسبه مالیات سلیقه ای و غیر منصفانه است. طالعی مهربانی اظهار داشت: در سالهایی که ریاست اتحادیه را بر عهده داشته است از ورود کیفی ها به شهرستان و فروش آنلاین و فروش مجازی طلا در قرچک جلوگیری کرده است به همین دلیل اکنون فروش طلای آنلاین در این شهرستان بسیار کم است. وی خاطر نشان کرد: در معامله طلا بایستی عیار طلا، مبدا تولید، پخش کننده طلا مشخص باشد و وقتی می توان طلا را به صورت حضوری و از مغازه های معتبر خریداری کرد دلیلی برای خرید آنلاین طلا وجود ندارد. رئیس سابق اتحادیه طلا، نقره و ساعت شهرستان قرچک ادامه داد: در حال حاضر قدرت خرید مردم مانند گذشته نیست و اغلب مردم طلای مصرفی را با نگاه سرمایه گذاری می خرند و بازار طلای قرچک رونق چندانی ندارد.

اثر مستقیم از بین رفتن صنعت چای و ابریشم در بازار طلای سیاهکل

مالیات های 250 تا 400 میلیونی طلا فروشی های رضوانشهر

 

قرچک شهری مهاجر پذیر با مدیریت ضعیف

وی با بیان اینکه شهرستان قرچک شهر حاشیه ای است که اغلب ساکنین آن مهاجر بوده و مردم این منطقه از قشر ضعیف و کارگر نشین هستند گفت: قرچک به دلیل مهاجرپذیری فراوان و نزدیکی به تهران به سرعت رشد کرده و از 40 سال پیش که روستا بوده به شهر و سپس شهرستان ارتقاء یافته است و اکنون مهاجرانی از شهرهای مختلف ترک، لر، کرد و ... دارد. طالعی مهربانی ادامه داد: اغلب طلا فروشان قرچک ساکن تهران بوده و در گذشته به دلیل اینکه قدرت خرید مغازه در تهران را نداشتند در قرچک مغازه خریده و هر روز مسیر تهران تا قرچک را طی می کنند. وی تصریح کرد: مردم اصیل منطقه قرچک کشاورز هستند و محصولات کشاورزی منطقه ورامین اعم از صیفی چات، گوجه، بادمجان، هندوانه و طالبی و ... شهرت دارد.

هرج و مرج در بازار فروش طلای دست دوم و بدون اجرت در شهرستان نکا

برخورد جدی با متخلفان فروش طلای دست دوم در بهشهر

قوچان کشش تولید طلا را ندارد/ طلاهای مشهد در ویترین مغازه های قوچان

  رئیس سابق اتحادیه طلا، نقره و ساعت شهرستان قرچک بیان داشت: قرچک به لحاظ فرهنگی به دلیل مهاجر پذیری ،مدیریت ضعیف شهری و فرهنگ شهر نشینی بسیار ضعیف است و به لحاظ امکانات تفریحی و فرهنگی فاقد بسیاری از محیط های آموزشی ، فرهنگی، تفریحی می باشد. وی در مورد پیشینه تشکیل اتحادیه طلا و جواهر قرچک نیر خاطر نشان کرد: اتحادیه طلا و جواهر شهرستان قرچک در سال 87 تشکیل شد و بنده به عنوان اولین رئیس منصوبی اتحادیه منصوب شدم. طالعی مهربانی بیان داشت: از اواخر سال 60 که قرچک شهرستان نبود و صنعت و معدن و اتاق اصناف نداشت طلا فروشان زیر نظر دفتر اتاق اصناف فعالیت می کردند و با تشکیل اتحادیه از سال 87 تا اسفند ماه سال گذشته اتحادیه فعالیت مستمر داشت ولی با توجه به قانون ممنوعیت عضویت دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه های صنفی، تعداد اعضای هیات مدیره اتحادیه در انتخابات اسفند ماه از حد نصاب مقرر کاهش یافت و موجب انحلال اتحادیه طلا و نقره و ساعت قرچک شد.   بیشتر بخوانید:

رونق همیشگی بازار طلا در شهرری

طلافروشی های اسلام آباد غرب در قبضه خانواده ناصری

رسم تبدیل سود طلای سرخ به طلا در تربت حیدریه رو به نابودی

انتهای پیام/