ضرر 34 درصدی برای خرید هر گرم طلا

چکیده

همایون شمس عنوان کرد: در حال حاضر درصدی شدن اجرت ها و دریافت اجرت های هنگفت توسط بنکداران و یا کارخانه های تولید طلا باعث شده که خرید و فروش طلا در شهرستان قروه افت شدید داشته باشد.

۱۴۰۲ شنبه ۱ مهر
274
ضرر 34 درصدی برای خرید هر گرم طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ همایون شمس، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره، عینک و صنایع دستی شهرستان قروه بیان داشت: دریافت اجرت های 10، 13، 20 و 24 درصدی ساخت طلا یکی از معضلات فعلی صنف طلا و جواهر است که باعث گران شدن قیمت طلا و کاهش فروش طلا شده است و متاسفانه برای جلوگیری از این کار کنترلی صورت نمی گیرد. وی افزود:  دریافت 20 تا 24 درصد اجرت ساخت و 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 7 درصد سود برای هر گرم باعث می شود که خریدار برای هر گرم طلا 34 درصد اضافه بر قیمت خام طلا بپردازد که به این حساب خریدار از خرید طلا متضرر شده و تمایل برای خرید طلا کاهش یافته است.

قرچک در انتظار تشکیل دوباره اتحادیه طلا

شهرستان شوط ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری طلافروشی را دارد

 

 فروش جرم و آشغال درون  طلای دست دوم با سود 7 درصد

همایون شمس تصریح کرد: فروش طلای دست دوم نیز یکی دیگر از مشکلات صنف است که ضروری است برای جلوگیری از این کار اقداماتی شود چرا که متاسفانه برخی افراد طلای دست دوم که جرم دارد را به جای سوزاندن با 7 درصد سود به دم می فروشند که باز هم  خریداران با خرید طلای دست دوم ضرر می کنند. وی در ادامه با بیان اینکه دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از مشکلات مهم صنف طلا و جواهر بود که خوشبختانه با تلاش همکاران رفع شد بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات صنف طلا تعیین و دریافت مالیات ها به شکل کاملا سلیقه ای بود که این مهم نیز با قانون جدید مالیات و دریافت مالیات بر اساس تراکنش های دستگاه کارتخوان رفع خواهد شد.  
 بیشتر مصنوعات طلای ویترین های طلا فروشی شهرستان قروه به صورت مستقیم یا توسط کیفی ها از تهران خریداری می شود و بیشترین طلایی که در طلافروشی ها فروخته میشود النگو و انگشتر و طلاهای خرده ریز است.
وی در بیان شیوه آموزش طلا فروشی در قروه بیان داشت: آموزش طلا فروشی در شهرستان قروه به صورت استاد شاگردی و سینه به سینه انجام شده و اکنون نیز برای دریافت مجوز آموزش طلافروشی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای انجام می شود.

کهنه فروشی طلا در مرند تخلف است 

فروش آنلاین طلا در تهران عامل کسادی بازار طلای نور

 

 معدن طلای زرکوه عایدی برای قروه ندارد

همایون شمس در ادامه با اشاره به وجود معدن طلای زرکوه در نزدیکی قروه بیان داشت:  در این معدن نیز قزاق ها کار می کنند و بنا بر قراردادشان شمش های تولیدی را با درصد تعیین شده به دولت تحویل می دهند و وجود معدن طلا نیز عایدی برای بازار طلا و رونق بخش تولید طلا در شهرستان قروه ندارد. رییس اتحادیه طلا فروشان شهرستان قروه در بیان سابقه طلافروشی در قروه بیان داشت: اولین طلافروشی در قروه حدود سال 1355 افتتاح شده است و اتحادیه طلا قروه نیز از سال 1370 تاسیس شده است و در حال حاضر آقایان سید عدنان حسینی (نایب رییس اول) ، وحید رحیمی(نایب رییس دوم)، تورج بهمنی(بازرس)، هوشنگ میرزایی(دبیر) و آقای دهنوی(خزانه دار) اعضای هیات مدیره فعلی اتحادیه هستند انتخابات هیات مدیره جدید در چند ماه آینده برگزار خواهد شد.
 شهرستان قروه از شهرهای سردسیر کشور است که در مسیر ارتباطی همدان به سنندج قرار گرفته و عمده خریداران بازار طلای قروه از ساکنین روستاهای شمالی و جنوبی قروه و برخی روستاهای همدان است و مردم روستاهای شرقی و غربی قروه اغلب از بازار طلای شهرهای همدان و سنندج طلا خرید می کنند.
رییس اتحادیه طلا و جواهر، نقره، عینک و صنایع دستی شهرستان قروه اذعان داشت: شهرستان قروه با توجه به اینکه در مسیر گردشگران عبوری همدان و سنندج قرار گرفته ولی تردد گردشگران تاثیری در رونق بازار طلا ندارد چرا که گردشگران اغلب سوغات و صنایع دستی از قروه خرید می کنند و خرید طلا ندارند.  

بزرگترین جزیره ایرانی در محاصره خرید و فروش طلای بدون اجرت

پس اندازها که صفر میشود بازار طلا در رکود می ماند

  شمس اظهار داشت: پرفروش ترین زمان بازار طلای شهرستان قروه همزمان با فصل برداشت محصولات کشاورزی و ایام و مناسبتهای مذهبی و عید نوروز است. وی خاطرنشان کرد: مردم شهرستان قروه اغلب کشاورز بوده و هر ساله مقدار زیادی سیب زمینی از دشت های وسیع قروه برداشت می شود که سیب زمینی قروه محصولی با برند صادراتی است و به کشورهای خارجی صادر می شود. رییس اتحادیه طلا و جواهر، نقره، عینک و صنایع دستی شهرستان قروه خاطر نشان کرد: مردم قروه مردمی اهل فرهنگ و هنر و ورزش هستند و به لحاظ وجود ساختارهای شهری مانند سینما، ورزشگاه و کتابخانه امکاناتی در شهر فراهم شده است که توسعه آنها برای رشد شهرستان ضروری است.   بیشتر بخوانید:

زنجیر چینابی یزد مشتری ندارد

مالیات صنف طلا را بیچاره کرده است

انتهای پیام/