بازنشستگی طلایی غیر متخصص ها

چکیده

بازرس اتحادیه صنف زرگران شهرستان صومعه سرا عنوان کرد: در چند سال اخیر تعداد طلا فروشی ها در صومعه سرا روند افزایشی داشته و اغلب افرادی از مشاغل دیگر مانند بساز و بفروشی، مشاور املاک و ... برای گذران دوران بازنشستگی وارد صنف طلا می شوند.

۱۴۰۲ دوشنبه ۱۷ مهر
407
بازنشستگی طلایی غیر متخصص ها

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ محمد مهرپور ماسوله، بازرس اتحادیه صنف زرگران شهرستان صومعه سرا بیان داشت: متاسفانه در چند سال اخیر اغلب افرادی که در شغل و حرفه خود سالها کار کرده و به لحاظ تجربه دکتری کسب کرده اند،  برای گذراندن دوران بازنشستگی بدون هیچ تخصصی وارد صنف طلا می شوند. وی افزود: با توجه به اینکه آواز دهل از دور شنیدن خوش است این روزها هر فردی که وضعیت اقتصادی خوبی دارد و  به واسطه داشتن سرمایه به سمت لوکس فروشی طلا و جواهر روی آورده است.

ورود تحصیلکرده های بیکار به بازار طلا !

 شیران بدون یال و دم؛ سلب اختیار صدور مجوز از اتحادیه ها

مهرپور تصریح کرد: با راه اندازی سامانه صدور مجوز کسب و کار ها نیز اختیارات از اتحادیه ها گرفته شده و افراد با ثبت نام در سایت بدون هیچ آموزش و تجربه ای و بر خلاف گذشته که باید متقاضیان ورود به صنف طلا  آموزش تخصصی می دیدند، مجوز گرفته و وارد صنف می شوند و با این امر درواقع  اتحادیه ها «شیر بی یال دم» هستند. بازرس اتحادیه زرگران شهرستان صومعه سرا تصریح کرد: قبل از نوسانات بازار طلا به لحاظ  اقتصادی طلا همیشه پشتوانه مالی محسوب می شد و ارزش اقتصادی بالایی داشت ولی اکنون این نوسانات باعث شده که مشتریان برای جلوگیری از ضرر مالی به دنبال طلای دست دوم و کارکرده باشند و طلا فروشان  نیز در بازار رواج دست دوم فروشی فقط  می توانند سود بگیرند. وی با تاکید بر اینکه شوک و نوسانات بازار امنیت روانی مشتریان و  اعضای اتحادیه  و تصمیمات  هیات رییسه اتحادیه  را بر هم می زند بیان داشت:  نوسانات اقتصادی موجب وضعیت  ناجور و رکود بازار است لذا اتحادیه با انسجام تلاش می کند در وضعیت کنونی بازار از توزیع کارهای کیفیت پایین و عیار پایین توسط کیفی ها و بنکداران و کارخانه داران جلوگیری کند. وی ادامه داد: در این راستا نیز اتحادیه در کنار حمایت از اعضاء تشکیل انجمن حمایت از مصرف کننده را برای حمایت از مصرف کننده به جهت مالیات و ندادن اجرت ساخت زیاد در نظر گرفته است.

نیاز به تشکیل کمیسیون طلا در اتاق اصناف ایران

 مالیات ستانی بر اساس قوانین غیر کارشناسی ولی به روز

مهر پور در ادامه مهمترین مشکل صنف را مالیات عنوان کرد و اظهار داشت: مشکل از اینجاست که قانون اساسی کشور  بر اساس 1400 پیش است ولی گرفتن مالیات به روز  و بر اساس قوانین جدید انجام می شود. بارزس اتحادیه زرگران صومعه سرا خاطر نشان کرد:‌ اجرای قانون جدید مالیات و محاسبه مالیات بر اساس تراکنش  به دلیل اینکه معمولا کارشناسی شده نیست تبدیل به معضلی برای صنف شده است وزرگران برای اثبات تراکنش هایی غیر فروش طلا دچار مشکل هستند.

دو مشکل اساسی اتحادیه طلای خلخال با اتاق اصناف

تبلیغات غیر واقعی  برای فروش طلا در فضای مجازی جرم است

وی در مورد فعالیت زرگران صومعه سرا در فضای مجازی گفت:‌ برخی افراد  در فضای مجازی خلاف اخلاق رفتار و تبلیغات غیر واقعی می کنند که این امر غیر قانونی است و زرگران موظف هستند  از فروش طلا 7 درصد سود، 2 درصد مالیات و حداقل 4 درصد اجرت ساخت دریافت کنند که بر خلاف این موارد  تبلیغ کردن جرم محسوب می شود. مهرپور با بیان اینکه صومعه سرا شهر کوچکی است و معمولا به اختلافات  بین مشتری و فروشنده به صورت دوستانه رسیدگی و مشکل را برطرف می کند گفت:  اتحادیه برای محاسبه قیمت طلا یک دستور وچارچوب یکسان مشخص کرده است که زرگران بایستی این امر را رعایت کنند. وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر اغلب طلا فروشی های صومعه سرا در خیابان مرکزی شهر، خیابان برشنورد  و در سه پاساژ طلا فروشی متمرکز هستند و عمده طلای شهر توسط کیفی های تبریز تامین می شود بیان داشت:‌ در حال حاضر مردم توانایی خرید طلا های سنگین را ندارند و اغلب  برای حفظ  ارزش پول خود طلاهای ریز می خرند. مهر پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نبود حمایت  و عدم پرداخت تسهیلات بانکی به زرگران بیان داشت: بر اساس قانون فعالان صنف طلا با موز طلا فروشی نمی توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند ولی برخی همکاران برای دریافت تسهیلات و وام مورد نیاز اقدام به  دریافت مجوز ساعت فروشی در کنار طلا فروشی کرده و از این طریق از بانکها وام دریافت می کنند.

عراقی ها مشتری طلاهای سنگین طلا فروشی های روانسر

کاهش فروش برنج موجب کاهش فروش طلا

بازرس اتحادیه زرگران شهرستان صومعه سرا در ادامه اظهار داشت: در گذشته  عمده فعالیت مردم صومعه سرا کشت  توتون،  برنج و پرورش کرم ابریشم بود ولی اکنون  فقط کشت برنج انجام می شود که متاسفانه  با کاهش فروش برنج فروش طلا هم کم شده است. وی ادامه داد:‌ در حال حاضر صومعه سرا به لحاظ کشت نیشکر و توتون در کشور جایگاه ویژه داشته و در تولید مرغ نیز در دنیا رتبه 18 را دارد و نسبت به وسعت خود در ایران تک است. مهر پور تصریح کرد: صومعه سرا بزرگترین شهر جلگه ای در آسیا است که اگر از ظرفیت جلگه ای این شهر به صورت علمی برای جذب توریست استفاده شود، شهر وضعیت  فوق العاده می یابد، ولی متاسفاته از این پتانسیل استفاده نمی شود و اکنون مردابی که در صومعه سرا واقع است را همه اصطلاحا مرداب انزلی می گویند. وی  که به عنوان دومین طلا فروشی در صومعه سرا  از قدیمی های این صنف است با اشاره به سابقه 50ساله طلا فروشی در صومعه سرا گفت:‌ انتخابات هیات رییسه فعلی اتحادیه صومعه سرا 6 ماه پیش برگزار و آقایان قاسم باب الحضور ( رئیس اتحادیه)، جواد رحمانی( نائب رییس اول) صمد خوشرو( نائب رئیس دوم) جواد گلزار(دبیر ) انتخاب شدند. بیشتر بخوانید:

درخشش بازار طلا در سایه لوازم خانگی

استقبال مردم قم از جدیدترین طلاهای بازار

انتهای پیام/