گزارش یک سال فعالیت در اتحادیه طلاوجواهر تهران

چکیده

بذرافشان عنوان کرد: در یکسال گذشته 560 مجوز جدید در رسته های مختلف صنف طلا صادر و 388 مجوز فعالیت تمدید شد که در مجموع 878 مجوز توسط هیات مدیره جدید اتحادیه تمدید و صادر شده که صدور این تعداد مجوز در یکسال بی سابقه است.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۹ مهر
212
گزارش یک سال فعالیت در اتحادیه طلاوجواهر تهران

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلد نیوز)؛ نادر بذر افشان، رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران در تشریح عملکرد یکساله اتحادیه بیان داشت: در یکسال گذشته بر اساس بازرسی های انجام شده توسط کمیسیون بازرسی 953 واحد فاقد مجوز شناسایی شدند که این واحد ها سالها بدون مجوز در صنف طلا و جواهر فعالیت داشته اند. وی افزود: طی یک سال فعالیت کمیسیون بازرسی هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران 6 هزار و 642 بازرسی توسط بازرسین اداری و افتخاری انجام و 2 هزار و135 اخطار صادر و هزار و 293 مورد اعمال ماده 27 و 28 شد. بذر افشان با بیان اینکه در کمیسیون رسیدگی به شکایات و کارشناسی نیز طی یک سال 569 پرونده رسیدگی شده و 561 پرونده حل و فصل و 8 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد افزود: در کمیسیون حل اختلاف نیز 184 پرونده بررسی که 150 پرونده حل و فصل و 29 پرونده به مراجع ارجاع شده 35 پرونده در دست بررسی است.

رسیدگی به 106 پرونده تخلف عیار

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران تصریح کرد: در کارگروه تخلف عیار نیز 106 پرونده بررسی که 39 پرونده به دادگاه ارجاع و 67 تخلف عیار رسیدگی شد. وی در ادامه به فعالیت های کمیسیون آموزش اشاره کرد و بیان داشت: به واسطه دستورالعمل اجرای سامانه جامع تجارت و ضرورت برگزاری دوره های آموزشی کمیسیون آموزش با همکاری اتحادیه و تعامل با اتاق اصناف از دی ماه سال گذشته تا مردادماه 30 جلسه آموزشی اطلاع رسانی و آموزش سامانه جامع تجارت برای رسته های سکه فروشی، آب شده فروشی، بنکداری برگزار کرده است. بذر افشان گفت: از 2 هزار و 49 نفر فعال در این رسته ها برای گذراندن این دوره های آموزشی دعوت شده بود که 600 نفر در این دوره های آموزشی شرکت کردند و بیشتر زمان دوره ها به رفع ابهامات و سوالات اعضا در مورد مشکلات سامانه صرف شد.

  20 جلسه و 30 نامه برای  تاخیر در اجرای سامانه جامع تجارت

وی  با اشاره به اینکه هیات مدیره اتحادیه طلاوجواهر تهران در راستای رفع مشکلات و چالشهای صنف در یکسال گذشته جلسات و نامه نگاری های زیادی داشته بیان داشت: برگزاری 20 جلسه و 30 نامه با مسئولین کشور و ارگان های مختلف در رابطه به سامانه جامع تجارت، برگزاری دو جلسه با روسای اتحادیه های طلا و جواهر کشور به میزبانی اتحادیه طلا و جواهر تهران در اتحادیه تهران و اتاق اصناف تهران، برگزاری چندین جلسه با روسای اتحادیه ها در رابطه با میز طلا  از جمله این جلسات است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و سکه تهران ادامه داد: با اعلام مسئولین مبنی بر ضرورت ثبت نام و ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت، هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به فراهم نبودن زیرساخت ها و اعتراض اعضا به مشکلات ناشی از اجرای این سامانه جهت تعویق 12 تا 18 ماهه اجرای این سامانه تا فراهم شدن بسترهای آموزشی و رفع مشکلات و ابهامات فعلی سامانه تلاش زیادی انجام داد. یکسالگی اتحادیه طلاوجواهر تهران

تفاهم نامه رفع محدودیت و جابه جایی روزانه 15 میلیارد تومان

وی تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه با بانک ملی به منظور برداشته شدن سقف محدودیت جابجایی پول در رسته های آب شده فروشی، سکه فروشی، بنکدار طلا از دیگر اقدامات هیات رئیسه جدید اتحادیه بود که بر اساس این تفاهم نامه محدودیت جابجایی پول برای فعالین  این رسته ها برداشته و می توانند روزانه تا سقف 15 میلیارد تومان و ماهیانه تا سقف 450 میلیارد تومان بدون ارائه فاکتور جابجایی وجه انجام دهند. بذر افشان خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد باجه ویژه ای در بانک ملی بازار برای این صنف اختصاص داده شود که تا ساعت 17 عصر عملیات جابجایی و مبادلات را انجام دهد.

ساماندهی و تجمیع کارگاه های تولیدی درخونگاه و سنگلج در مرحله نهایی

وی ساماندهی 1500 واحد از کارگاه های تولیدی صنف که قبل و بعد از انقلاب در منطقه درخونگاه و سنگلج فعالیت دارند و نسبت به فعالیت آنها اعتراضات و شکایاتی از سوی شهرداری و محیط زیست اعلام شده است را از فعالیت های در دست اقدام اتحادیه برشمرد و بیان داشت: در این راستا و به منظور تجمیع این کارگاه در شهرک های صنعتی طلا و جواهر کارگروه سه نفره از اعضای هیات مدیره اتحادیه ( آقایان اکبری پور، مسعودی و آزادی) تشکیل و جلساتی برای شناسایی زمین با اتاق اصناف برگزار شد که یک زمین شناسایی و در حال حاضر به مرحله نهایی رسیده که هفته آینده با شهردار جلسه ای در این مورد برگزار خواهد شد. رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران اذعان داشت: در مورد ساخت شهرک تخصصی طلا و جواهر  نیز سرمایه گذاران خوبی وجود دارند که در صورت رفع مشکل زمین، با توجه به اینکه 80 درصد واحدهای تولیدی اجاره ای هستند و به لحاظ معیشت و اقتصاد مشکل دارند، هر چه سریعتر سرمایه گذاری و ساخت شهرک ها انجام خواهد شد تا این بحران صنف نیز رفع شود.

ارائه مشاوره مالیاتی هر روز ساعت 10 تا 14 در اتحادیه طلاوجواهر تهران

رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و سکه تهران، عقد قرارداد با یک شرکت تجهیزات دفاعی زیر مجموعه نیرو انتظامی و ارائه خدمات آموزش دفاع شخصی برای اعضا اتحادیه، جایگزینی تیم مشاور حقوقی جدید با ایده و رویکرد نوین در اتحادیه، عقد قرارداد با تیم جدیدی مشاوره مالیاتی و استقرار این تیم در اتحادیه از مهرماه به منظور ارائه مشاوره مالیاتی به اعضا  به صورت روزانه از ساعت 10 صبح تا 14 عصر را از دیگر اقدامات هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد.

 برگزاری میز خدمت برای اولین بار در صنف طلا

وی با بیان اینکه برای اولین بار عضویت رییس اتحادیه طلا و جواهر در کمیسیون ماده 39 که قویترین کمیسیون است انجام گرفته است بیان داشت: در دوره فعالیت هیات رییسه فعلی برای اولین بار میز خدمت در رابطه با ارائه خدمت به اعضا صنف با هماهنگی و اعلام اتاق اصناف در «مسجد ارگ» تشکیل شد و مسئولین ارشد مالیاتی و ممیزها در میز خدمت مشکلات و پرونده هایی که سالها بدون نتیجه رها شده بودند را بررسی کردند. بذرافشان اذعان داشت: در این میز خدمت 70 درصد اعضا مراجعه کرده و 95 درصد پرونده هایی که به نتیجه مانده بود توسط مسئولین و ممیزهای مالیاتی حل و فصل شد.

ورود 90 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه طلا و جواهر به بازار کار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و سکه تهران در مورد عملکرد دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز بیان داشت: این دانشگاه از سال 1390 با 40 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده که در حال حاضر 500 دانشجو دارد و در دوران فعالیت هیات مدیره فعلی با تغییر مدیریت دانشگاه و فعالیت نایب رئیس اتحادیه آقای شربیانی به عنوان نماینده اتحادیه در دانشگاه بسیاری از امورات و مشکلات رفع شده و بازسازی هایی انجام گرفته است. وی خاطرنشان کرد: 90 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه در دهه گذشته وارد بازار کار شده اند که این امر برای صنف و صنعت افتخار بزرگی است. انتهای پیام/