بد و بدتر بازار طلا - " دست دوم " کم بود ، عیار هم پایین آمد

چکیده

رئیس اتحادیه صنف طلا سازان وطلا فروشان شهرستان زرند عنوان کرد: مهمترین مشکل صنف طلا در بازار زرند رواج و روی آوردن مردم به خرید طلای دست دوم است که برای صنف دردسر ساز شده است.

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۵ مهر
117
بد و بدتر بازار طلا - " دست دوم " کم بود ، عیار هم پایین آمد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ محمد حسین متصدی، رئیس اتحادیه صنف طلا سازان و طلا فروشان شهرستان زرند بیان داشت: به دلیل افزایش تورم و نرخ طلا و افزایش اجرت های ساخت طلا مردم با اجرت و قیمت طلا کنار نیامده و توقع دارند طلایی را بخرند و استفاده کنند که اجرت و کارمزد نداشته باشد. وی افزود: با توجه به رغبت مردم به خرید طلای دست دوم، نبود طلای دست دوم به اندازه استقبال مردم نیز دردسر ساز شده و این موضوع باعث ورود طلای دست دوم عیار پایین در بازار شده  است.

 تولید طلای تقلبی؛ حکایت رنگ کردن گنجشک و قالب کردن به جای قناری

متصدی تصریح کرد: در این راستا در برخی شهر های بزرگ کارگاه های زیر زمینی بدون مجوز راه اندازی شده که طلاهای عیار پایین با آبکاری حرفه ای تولید و در بازار پخش می شود. وی اظهار داشت: در چند سال اخیر همچنین به  دلیل تورم ،گرانی و کاهش ارزش پول، رکود در بازار و .. مشتریان اغلب رو به خرید طلای آب شده و سکه آورده اند که متاسفانه درآمد چندانی از فروش طلای آبشده و سکه نصیب طلا فروشان نمی شود و نمی توانند 7 درصد سود از خرید سکه و آب شده بگیرند و این موضوع  در رونق بازار تاثیر داشته و باعث بی رونقی بازار طلا شده است. رییس اتحادیه صنف طلا سازان وطلا فروشان شهرستان زرند بیان داشت: در حال حاضر قیمت بالای سکه به دلیل حباب آن است که علت ایجاد این حباب به دلیل تعداد کم و متقاضی زیاد برای  سکه های تولید سال 86 نسبت به سکه های رایج ضرب شده در بازار  است و البته عواملی چون قیمت انس جهانی و و بی ثباتی دلار در گرانی سکه تاثیر دارد.
اغلب واحدهای طلافروشی زرند در خیابان امام و پاساژ متمرکز هستند و صنف ساعت و نقره نیز زیر نظر این اتحادیه فعالیت می کند.
متصدی خاطر نشان کرد: اولین طلا فروشی در شهرستان زرند در دهه 40 و اتحادیه صنف طلا فروشان در سال 1370 در این شهرستان تاسیس شده و آقایان دهقان، قائم پناه، عرب، امیری از قدیمی ها و  پیشکسوتان صنف طلا در زرند هستند. وی اذعان داشت:  70 درصد مشتریان طلافروشی های زرند  بانوان هستند و اغلب طلاهای  خرده زیر مانند انگشتر، گوشواره، زنجیره، پلاک خرید می کنند. رییس اتحادیه صنف طلا سازان وطلا فروشان شهرستان زرند ادامه داد: با توجه به اینکه عمده درآمد مردم شهرستان زرند  از کشاورزی و کشت محصولاتی چون زعفران و زرشک و زیتون است، بهترین بازار فروش طلا فروشی ها  همزمان با زمان  برداشت محصولات کشاورزی در مهر و آبان است. بیشتر بخوانید :

قطب طلا و گوهرسنگ ایران،نه کارخانه دارد نه صادرات

برگریزان طلایی در «بهار»

کسادی بازار طلا در شهر جهانی منبت ایران

درخواست تبدیل کارگاه های کوچک طلا به کارخانه در فلاورجان

بازنشستگی طلایی غیر متخصص ها 

 نیروی کارخانه های صنعتی، عمده مشتریان طلافروشی های زرند/ رونق بازار طلای زرند در سایه صنایع
وی با بیان اینکه با توجه به تورم خرید طلا توسط قشر کارمند بسیار کم شده است بیان داشت: داشتن معادن و کارخانجات متعدد  از جمله کارخانه زغال شویی،کارخانه فولاد، کارخانه کک سازی، کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن، کارخانه گندله سازی باعث شده شهر به سمت صنعتی شدن برود و نیروهای فعال در این مجموعه مشتریان خوب طلا فروشی های زرند هستند. متصدی در ادامه با بیان اینکه از نظر تعداد طلا فروشی ها شهرستان زرند نسبت به شهرستان های دیگر استان کرمان  در رتبه 4 قرار دارد و  شهرهای سیرجان و رفسنجان بیشتر از زرند طلافروشی دارند. وی دوره رونق طلا در شهرستان زرند را مربوط به دهه 80 تا 93 دانست و بیان داشت: انتخابات هیات مدیره فعلی اتحادیه زرند در آذر ماه 1403 برگزار می شود. متصدی با تاکید بر اینکه صنف طلا با بانوان در ارتباط است لذا باید برخورد طلا فروشان با رعایت شئونات اسلامی و خوش اخلاقی و  چشم پاکی باشد بیان داشت: میزان تخلفات صنف طلا در شهرستان زرند بسیار کم و در حدی بوده که در کمیسیون حل اختلاف موضوع حل شده و برای تعزیرات ارسال نشده است. رئیس اتحادیه صنف طلا سازان وطلا فروشان شهرستان زرند خاطر نشان کرد: شهرستان زرند دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار و سوغات و خوراکی‌های محلی مانند بزقرمه، سوهان زرندی، پسته، قاووت، کماچ، کلمپه، روغن جوشی است و چلوگوشت یا قورمه زرندی این شهرستان به ثبت ملی رسیده است. بیشتر بخوانید:

درخشش بازار طلا در سایه لوازم خانگی

استقبال مردم قم از جدیدترین طلاهای بازار

عراقی ها مشتری طلاهای سنگین طلا فروشی های روانسر

دو مشکل اساسی اتحادیه طلای خلخال با اتاق اصناف

رواج فروش طلای دست دوم به صنعت طلا ضربه می زند

  انتهای پیام/