ازخاک به افلاک رسیدن طلای ترکیه با پشتوانه دولت

چکیده

رئیس اتحادیه صنف زرگران و جواهر فروشان شهرستان مراغه عنوان کرد: برای صنعتی شدن و رشد صنعت طلا در کشور نیازمند حمایت دولت است ولی متاسفانه در کشور ما از صنعت و تولید طلا حمایت نمی شود و حتی به صنف زرگر وام هم داده نمی شود.

۱۴۰۲ شنبه ۲۹ مهر
211
ازخاک به افلاک رسیدن طلای ترکیه با پشتوانه دولت

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ محسن ضفا بخش، رئیس اتحادیه صنف زرگران و جواهر فروشان شهرستان مراغه بیان داشت: دهه 60 دوران رونق صنعت طلا در شهرستان مراغه بود چرا که هم طلا ارزان بود و هم تعداد طلافروشان کمتر بود و بازار فروش طلا بسیار پر رونق بود. وی افزود:‌ در سال های 65 تا 68 طلاهای لوکس از ایتالیا می آمد و اجرت آن بسیار بالا بود ولی در همان سال 60 طلاهای ترکیه عیار 14 بود و ویترین طلافروشی های ترکیه خالی از طلاهای نفیس و شیک بود و تنها چند زنجیر وجود داشت و در واقع در صنعت طلا هیچ بودند و حتی در کشور باکو طلافروشی هم نبود.

درخواست تبدیل کارگاه های کوچک طلا به کارخانه در فلاورجان

امروزه تمام طلاهای لوکس دنیا ترک هستند

ضفا بخش تصریح کرد: اکنون با حمایت دولت ترکیه از صنعت طلا و تولید کنندگان و سازندگان، تمام طلاهای لوکس و زیبای دنیا ساخت ترکیه است و اجرت طلای ترکیه 35 تا 40 درصد است. در سال 78 در نمایشگاه ترکیه از یکی از دوستان طلافروش ترک دلیل این میزان رشد صنعت طلا در ترکیه را جویا شدم که گفتند:‌ دولت ترکیه برای تامین هزینه تجهیزات و ماشین آلات صنعت تولید طلا تسهیلات پرداخت می کند و به ازای تجهیز کارگاه به ماشین آلات 10 کیلو وام طلا پرداخت می کند که بازپرداخت 10 کیلو طلا پس از گذشت سه سال از تولید و به صورت اقساط سالیانه یک کیلو است و همچنین در ازای به کار گیری و اشتغال هر کارگر نیز یک کیلو طلا پرداخت می کند که این حمایت های دولت باعث پیشرفت صنعت طلا در ترکیه شده است.

کسادی بازار طلا در شهر جهانی منبت ایران

تعطیلی تولید طلا در مراغه به واسطه گران شدن طلا

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان مراغه در ادامه بیان داشت:‌ در گذشته در شهرستان مراغه تعدادی تولید کننده فعالیت داشتند ولی با ضعیف شدن بازار جمع کردند و تنها طلاهای سفارشی می سازند. وی افزود:‌ در حال حاضر در شهرستان مراغه تقریبا 100 واحد طلافروشی فعالیت دارند که البته تعداد طلافروشان در سال های اخیر روند افزایشی داشته و تعدادی از جوانان به صنف طلافروشی وارد شده اند. ضفا بخش اظهار داشت:‌ بازار طلا و جواهر شهرستان مراغه در خیابان خواجه نصیر و در بازار زرگران قرار گرفته و عمده طلای مصرفی شهر از شهرهای تبریز و تهران و تعدادی ازکیفی های اصفهان تامین می شود. وی ادامه داد: در سال های اخیر به خاطر گران شدن طلا اغلب مشتریان تمایل به خرید طلا های خرده ریز دارند و مصنوعاتی مانند النگو و انگشتر بیشتر مشتری دارد. رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان مراغه اذعان داشت: با توجه به اینکه شغل اغلب مردم مراغه کشاورزی است در زمان برداشت محصول خرید طلا بیشتر می شود.

برگریزان طلایی در «بهار»

تمایل زنان غیر شاغل به خرید و پس انداز طلا

ضفا بخش تصریح کرد:‌ در شهرستان مراغه زنان خانه دار و غیر شاغل فاقد منبع درآمد نسبت به زنان کارمند و دارای درآمد علاقه و تمایل بیشتری به خرید و پس انداز طلا به عنوان پشتوانه دارند. وی در ادامه با تاکید بر اینکه اغلب مشتریان طلا فروشی های شهرستان مراغه بانوانو از قشر کشاورز هستند بیان داشت: به تازگی یکی دو نفر از بانوان نیز وارد صنف طلا شده اند که این امر از حیث راحتی بیشتر برخی زنان برای خرید طلا خوب است.

قطب طلا و گوهرسنگ ایران،نه کارخانه دارد نه صادرات

اعتماد و صمیمیت در اتحادیه مشکل گشا بوده است

ضفا بخش در ادامه با بیان اینکه اتحادیه طلا مراغه در سال 61 تاسیس شده است و حدود 18 سال است که ریاست اتحادیه را بر عهده دارد بیان داشت:‌در تمام دوران مدیریت بر اتحادیه برای رفع مشکلات اعضا تلاش کرده و خوشبختانه روابط بین اعضای اتحادیه بسیار صمیمی بوده و اعتماد کامل به هیات مدیره وجود دارد و مشکلات و تخلفات با رویه تعامل رفع شده است و با توجه به ری گیری و نمونه برداری و کنترلی که بر روی طلاهای کیفی ها قبل از توزیع انجام می شود تا کنون به لحاظ عیار هم مشکلی وجود نداشته است. رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان مراغه بیان داشت:‌ آقایان سلام الله زاده( نایب رییس اول اتحادیه) حسین توحدی نایب رئیس دوم اتحادیه) غلامی (دبیر) کاظمی (خزانه دار) اعضای هیات مدیره فعلی اتحادیه طلا و جواهر مراغه هستند که انتخابات دور جدید در سال آینده برگزار می شود.

بد و بدتر بازار طلا / ” دست دوم ” کم بود ، عیار هم پایین آمد

تبلیغ و فروش طلای دست دوم در مراغه ممنوع است

وی رواج دست دوم فروشی طلا و تبلیغ فروش طلای دست دوم در فضای مجازی را از مشکلات صنف طلا در همه شهر ها عنوان کرد و بیان داشت: اتحادیه مراغه فروش طلای دست دوم و تبلیغ آن در فضای مجازی را ممنوع اعلام کرده است. ضفا بخش با بیان اینکه شهرستان مراغه شهر توریستی با جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیاری است بیان داشت:‌ اغلب گردشگران در سفر به شهرستان مراغه سوغات مراغه را خرید می کنند و با توجه به گرانی قیمت طلا، خرید طلا نمی کنند. وی خاطر نشان کرد:‌ مراغه شهر کوهستانی و در جوار کوه سهند قرار گرفته که فرش دستباف و ابریشم آن از صنایع دستی معروف شهر است و کشمش، گردو، سیب مراغه، صابون مراغه از سوغات شناخته شده شهرستان می باشد. بیشتر بخوانید:

سرازیر شدن سرمایه مردم دهاقان به بازار طلای شهرهای همجوار

درخشش بازار طلا در سایه لوازم خانگی

خبر خوب برای تولیدکنندگان طلا در تهران

انتهای پیام/