پایان سلطنت طلا

چکیده

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر، ساعت و عینک شهرستان شهرضا عنوان کرد: بازار طلا در شهر رضا در تمام دهه های پیشین رونق داشته ولی متاسفانه در چند سال اخیر با افزایش تورم بازار خرید و فروش طلا در شهر رضا کساد شده است.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۳ آبان
375
پایان سلطنت طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ علی خلیفه سلطانی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر، ساعت و عینک شهرستان شهرضا بیان داشت: در ایران بازار طلا و سود طلا همیشه مورد توجه بوده اما در چند سال اخیر نوسان و تورم قیمت ها باعث شده که سرمایه های مردم به سوی بازارهای مسکن و... برود و مانند گذشته نیست که مرد به طلا به عنوان ابزار سرمایه گذاری نگاه می کردند. وی با تاکید بر اینکه اگر جلوی تورم گرفته شود همه کاسبی ها و بازار ها رونق می گیرد بیان داشت: در حال حاضر متاسفانه خود کسبه در همه شغل ها تورم ایجاد می کنند و تیشه به ریشه خود می زنند.

ادغام طلافروشان با لاستیک فروشان !

بند بروکراسی بی پایان اداری بر پای صنف طلا

طلا مرسوم ترین روش سرمایه گذاری بود ،پایان سلطنت طلا

سلطانی در بیان دلیل و قدرت اصفهان در تولید طلا و جواهر افزود:‌ از قدیم الایام مردم شهر اصفهان اقبال زیادی به خرید طلا داشتند و طلا را سرمایه می دانستند و بیشتر طلا را برای سرمایه خریداری می کردند تا زینت، بر خلاف اکنون که نسل جدید ، طلا را سرمایه نمی داند. رییس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر شهرضا ادامه داد: در حال حاضر 68 واحد طلافروشی فعال، و 3 واحد تعمیرات طلا در شهرضا فعالیت دارند که این واحد ها در راسته یا بازار خاصی متمرکز نبوده و در تمام خیابان های مختلف شهرضا پخش هستند.

«حساب دفتری» و «فروش قسطی» به طلا رسید

ازخاک به افلاک رسیدن طلای ترکیه با پشتوانه دولت

 دو برابر شدن طلا فروشی های شهرضا در 10 سال اخیر

وی اذعان داشت: از مجموع واحدهای فعال طلافروشی در شهرضا 30 واحد از قدیمی های صنف طلا و جواهر و از خاندان های پیشکسوت این صنف اعم از خاندان محمدی، سلطانی،تنهایی، ناظم هستند و ما بقی ظرف 10 تا 15 سال اخیر اضافه شده اند. سلطانی با بیان اینکه در گذشته آموزش شغل طلا فروشی به صورت پدر پسری و سبک سنتی سینه به سینه منتقل می شد ، گفت: اکنون متقاضیان تاسیس واحد طلا فروشی بایستی مدارک فنی حرفه ای و سابقه فعالیت در این صنف را داشته باشند. رییس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر شهرستان شهرضا با بیان اینکه تمام طلای ویترین های شهرضا از اصفهان خرید می شود بیان داشت:‌ مشتریان طلا فروشی های شهرضا از اقشار متنوع کارمند، کارگر، کاسب، کشاورز و دامدار هستند و معمولا به خرید همه نوع طلا اقبال دارند. وی در ادامه با بیان اینکه مالیات مشکل عمده نه تنها صنف طلا که مشکل همه اصناف است اظهار داشت:‌ شهرضا به لحاظ اقتصادی در رتبه بعد از شهر های کاشان، خمینی شهر، فلاورجان و فریدن استان اصفهان قرار گرفته است.

سرازیر شدن سرمایه مردم دهاقان به بازار طلای شهرهای همجوار

بد و بدتر بازار طلا / ” دست دوم ” کم بود ، عیار هم پایین آمد

طلافروشان شهرضا دیگر زحمت تقلب به خود نمی دهند

سلطانی در مورد تخلفات صنف طلا فروشان شهرضا نیز گفت: در گذشته بیشتر تخلفاتی که در اتحادیه رسیدگی می شد مربوط به تقلب بود ولی اکنون با پیشگیری های انجام شده ، کسبه زحمت تقلب را به خود نمی دهند و تقلب به آن شکل صورت نمی گیرد. وی خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر آقایان تنهایی( نائب رئیس)، میرمحمدی (دبیر)، تنهایی(خزانه دار)، بنایی (بازرس) ، اعضای فعلی هیات مدیره اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر شهرستان شهرضا هستند. بیشتر بخوانید:

قطب طلا و گوهرسنگ ایران،نه کارخانه دارد نه صادرات

برگریزان طلایی در «بهار»

کسادی بازار طلا در شهر جهانی منبت ایران

درخواست تبدیل کارگاه های کوچک طلا به کارخانه در فلاورجان

انتهای پیام/