طلافروشان دوشغله چالدران

چکیده

رییس اتحادیه زرگران شهرستان چالدران با اشاره به کاهش خرید طلا توسط قشر کارمند در چالدران عنوان کرد: تا 5 سال قبل 70 درصد مشتریان خرید طلا در شهرستان چالدران قشر کارمندان بودند.

۱۴۰۲ شنبه ۶ آبان
225
طلافروشان دوشغله چالدران

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ حسین باوقار، رییس اتحادیه زرگران شهرستان چالدران  بیان داشت: اکنون به دلیل کاهش توان خرید و افزایش تورم تنها 10 درصد مشتریان طلافروشی های چالدران قشر کارمند هستند.

 در حال حاضر شغل اغلب مردم چالدران دامداری و کشاورزی است و با پایان فصل برداشت محصولات کشاورزی به خصوص گندم فروش طلا، رونق بسیاری می یابد.

پایان سلطنت طلا

ادغام طلافروشان با لاستیک فروشان !

 

 طلا فروشان دو شغله چالدران

  باوقار با تاکید بر اینکه شهر چالدران علی رغم همه توانمندی های کشاورزی، گردشگری و تجاری که دارد شهر محروم و ضعیفی است  اظهار داشت: در شهر چالدران درآمد کشاورزی و دامداری بسیار خوب است و برخی همکاران طلا فروش نیز در کنار کار طلا فروشی به پیشه کشاورزی پرداخته و اغلب سیب زمینی می کارند. رییس اتحادیه زرگران شهرستان چالدران اذعان داشت: متاسفانه آب منطقه چالدران نسبت به 3 سال قبل کمتر شده و کشاورزی هم در حال بی رونق شدن است. وی با بیان اینکه محدوده شهر چالدران کوچک است  و فقط 20 واحد طلا فروشی در شهر فعالیت دارند بیان داشت: عمده طلای ویترین طلا فروشی ها از تهران و اصفهان خریداری میشود و چالدران می آورند.

بند بروکراسی بی پایان اداری بر پای صنف طلا

«حساب دفتری» و «فروش قسطی» به طلا رسید

 تمایل زیاد زنان چالدران  به انداختن النگو 

باوقار تصریح کرد: بیشتر بانوان چالدران گردنبند و النگو می خرند چون در این شهر فرهنگ دیدن طلا در دست بانوان جا افتاده و زنان به خاطر  پس انداز بیشتر النگو  و دستبند می خرند تا همیشه در دستشان باشد. وی با تاکید بر اینکه چالش مهم صنف زرگر شهرستان چالدران مربوط به اداره مالیات است اظهار داشت:  اولین طلا فروشی های چالدران در دهه 60 راه اندازی شدند و در ابتدا تنها 3 تا 4 طلا فروشی در چالدران فعالیت داشتند که با گذشت زمان  بر تعداد طلافروشان اضافه شد ولی در حال حاضر 2 نفر از اولین پیشکسوتان طلافروش شهر  فوت کرده و دو نفر دیگر نیز مهاجرت کردند. رییس اتحادیه زرگران شهرستان چالدران با بیان اینکه در شهرستان چالدران 3 واحد تعمیرات طلا  فعالیت دارند گفت: یکی از واحدهای تعمیرات در حال تجهیز شدن و تبدیل به کارگاه ساخت است و در حال حاضر40 نفر نیروی کار دارد.

بازنشستگی طلایی غیر متخصص ها 

ازخاک به افلاک رسیدن طلای ترکیه با پشتوانه دولت

سرازیر شدن سرمایه مردم دهاقان به بازار طلای شهرهای همجوار

توسعه چالدران در گرو استفاده از توانمندی های گردشگری

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه چالدران در بن بست قرار گرفته و راه های ارتباطی این شهر ضعیف و جاده ها بسیار بدی دارد گفت: چالدران به دلیل نبود امکانات اقامتی و فراهم نبودن زمینه ماندگاری توریست در شهر علیرغم ظرفیت های گردشگری فراوان، شهری است که در محرومیت مانده است.
 وجود جاذبه های طبیعی گردشگری و تاریخی اعم از قره كلیسا، یادبود جنگ چالدران، آب و هوای سرد  چالدران و لازم نبودن كولر حتی در اواسط گرمای تابستان از ظرفیت های این شهر است که متاسفانه برای توسعه شهر از این مزیت ها بهره برداری نشده است.

بد و بدتر بازار طلا / ” دست دوم ” کم بود ، عیار هم پایین آمد

قطب طلا و گوهرسنگ ایران،نه کارخانه دارد نه صادرات

 

جذب توریست بازار طلا را رونق خواهد داد

وی با تاکید بر اینکه بازار با شکل گیری روابط و جذب گردشگر رونق می گیرد بیان داشت: متاسفانه برای استفاده از ظرفیت گردشگری چالدران کاری نشده است و در جذب توریست کمکاری صورت گرفته است. باوقار تصریح کرد: در گذشته برای ماندن توریست در چالدران ظرفیت وجود نداشت ولی اکنون با بهبود این  مشکل بایستی برای جذب توریست تبلیغات شود. رییس اتحادیه زرگران شهرستان چالدران اظهار داشت: صنایع دستی شهر چالدران فرش بافی است و در این شهر کوهستانی هوا آنقدر خنک است که تا 4 سال پیش اصلا کولری در این شهر وجود نداشت ولی اکنون تنها 10 تا 20 عدد کولر در این شهر وجود دارد. وی در ادامه خاطر نشان کرد: آخرین انتخابات هیات مدیره اتحادیه زرگران چالدران در 6 سال پیش برگزار شده و به دلیل اینکه استقبال از انتخابات کم است، اتاق اصناف دو سال انتخابات هیات مدیره را تمدید کرد. بیشتر بخوانید:

کسادی بازار طلا در شهر جهانی منبت ایران

برگریزان طلایی در «بهار»

درخواست تبدیل کارگاه های کوچک طلا به کارخانه در فلاورجان

  انتهای پیام/