کارمندانی که در ماه 25 گرم طلا میخریدند!

چکیده

رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر بجنوردعنوان کرد: دوره رونق بازار طلا به دوران ریاست جمهوری رفسنجانی بر می گردد ، در آن زمان وضعیت اقتصادی و قیمت طلا به گونه ای بود که کارمندان با نصف حقوقشان می توانستند 25 گرم طلا بخرند.

۱۴۰۲ دوشنبه ۸ آبان
262
کارمندانی که در ماه 25 گرم طلا میخریدند!

امیدوار عنوان کرد: در حال حاضر با کاهش توان اقتصادی مردم کاهش تقاضا برای خرید طلا و کم شدن تعداد عروسی ها در بازار مشهود است و اغلب عروس و داماد ها توان خرید حلقه ازدواج حداقلی 10 میلیون تومان را ندارند و به جای خرید طلا، نقره و بدل می‌خرند. به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ مجید امیدوار، رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر، نقره شهرستان بجنورد بیان داشت: وضعیت اقتصادی مردم بسیار خراب است و مردم فقط به خورد و خوراک خود می رسند و پولی اضافه نمی آید که صرف خرید طلا کنند.

خروج طلا فروشان قدیمی از بازار

 

مجید امیدوار، رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر، نقره شهرستان بجنورد

زمانی کارمندان با نصف حقوق خود 25 گرم طلا میخریدند

وی با بیان اینکه دوره رونق بازار طلا به دوران ریاست جمهوری رفسنجانی بر می گردد که مردم پول داشتند گفت: در آن زمان وضعیت اقتصادی و قیمت طلا به گونه ای بود که اگر کارمندان 20 تومان حقوق میگرفتند با نصف حقوقشان می توانستند 25 گرم طلا بگیرد.

طلافروشان دوشغله چالدران

رونق اندک معاملات سکه و آبشده در بازار بجنورد

امیدوار تصریح کرد: ولی متاسفانه امروزه با توجه به تورم و گران شدن قیمت ها رونق از بازار طلا رفته است و با سرمایه گذاری مردم در بازار سکه و طلا آب شده رونق بسیار اندکی در بازار سکه و آب شده فروشی وجود دارد. وی اذعان داشت: البته با توجه به اینکه دلال ها تعیین کننده قیمت سکه هستند، به دلیل ضریب کم و درخواست بالا برای خرید سکه متاسفانه قیمت سکه تا حدود 4 تا 5 میلیون حباب دارد. رییس اتحادیه طلا و جواهر بجنورد در ادامه با بیان اینکه در شهرستان بجنورد 100 واحد طلافروشی فعالیت دارند گفت: بازار طلا فروشان بجنورد در دو خیابان طالقانی و شهید بهشتی قرار گرفته است و 80 درصد طلاهای ویترین داران بجنورد از شهر مشهد و 20 درصد از تهران خرید می شود. وی اظهار داشت: علیرغم اینکه چندین بار برخی افراد جهت ایجاد کارگاه تولید طلا در بجنورد گام نهاده و اقداماتی کردند ولی متاسفانه در بجنورد هیچ تولید کننده طلایی فعالیت ندارد. امیدوار اظهار داشت: در چند سال اخیر نیز بانوان وارد صنف طلا شده و اکنون جواز کسب 4 تا 5 واحد صنفی در بجنورد به نام بانوان صادر شده و اکثر مغازه های طلافروشی شهر علاوه بر فروشنده آقا، فروشنده خانم هم دارند .

پایان سلطنت طلا

صبر و قرار بیشتر بانوان فروشنده طلا

وی تصریح کرد: بانوان بیشتر با سلیقه مشتریان کنار می آیند و صبر و قرار بانوان نسبت به آقایان بیشتر است و این مهم مزیتی برای فروش بیشتر طلا است. رییس اتحادیه طلا و جواهر بجنورد با بیان اینکه بیشترین نوع مصنوع که در بجنورد توسط بانوان خریداری می شود النگو و انگشتر است بیان داشت: فروش آنلاین طلا نیز به تازگی در بجنورد رواج یافته است و برخی از طلافروشی ها با تبلیغات در فضای مجازی فروش طلا را انجام می دهند. وی ادامه داد: اگر تبلیغات و فروش طلا توسط کسبه طلافروش دارای مجوز انجام شود به دلیل نظارت های اتحادیه تخلفی ندارد ولی متاسفانه برخی از افراد فاقد مجوزکسب اقدام به فروش آنلاین طلا و تخلفاتی در این راستا می کنند که از این موارد نمی توان خبری داشت و اتحادیه بجنورد با مشاهده تخلفاتی موارد را برای برخورد به مراجع اطلاع داده است. امیدوار با بیان اینکه آقایان مجید مومن زاده( نایب رئیس اول)، مهدی مومن زاده (نایب رییس دوم)، حسن فیضی (خزانه دار)، مهدی محمدی (دبیر)، فرهاد صمدی (بازرس) اعضای فعلی هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر بجنورد هستند بیان داشت: اتحادیه برای جلوگیری تخلفات اقدامات و بازرسی های خوبی داشته و با اداره استاندارد بازرسی های دوره ای و نمونه برداری و ری گیری ها را انجام داده است . وی با اشاره به اینکه قدیمی ترین طلا فروشی در بجنورد (توسط پدرش) در سال 1340 راه اندازی شده است بیان داشت: در گذشته آموزش طلافروشی از طریق کسب تجربه و استاد و شاگردی بود ولی امروزه برای کسب مهارت دوره های آموزش فنی حرفه ای لازم است.

ادغام طلافروشان با لاستیک فروشان !

توریست ها فقط آبنبات بجنورد را می خرند

رییس اتحادیه طلا و جواهر بجنورد در ادامه با اشاره به اهمیت جذب توریست و تأثیر افزایش گردشگران در رونق بازار گفت: مسافران و توریست داخلی به صورت گذری از بجنورد عبور می کنند و فقط آبنبات بجنورد (شکرپنیر) که مهم ترین و معروف ترین سوغات شهر است را می خرند و می روند. وی ادامه داد بجنورد در همسایگی ترکمنستان قرار دارد ولی با توجه به اینکه در ترکمنستان طلای 9 عیار و 14 وجود دارد و مردم ترکمنستان بر خلاف ایران و عراق که طلا دوست هستند چندان طلا دوست نیستند و بعید است ظرفیت مناسبی برای فروش و یا صادرات طلا از بجنورد به آنجا محسوب شود. بیشتر بخوانید:

بند بروکراسی بی پایان اداری بر پای صنف طلا

«حساب دفتری» و «فروش قسطی» به طلا رسید

ازخاک به افلاک رسیدن طلای ترکیه با پشتوانه دولت

سرازیر شدن سرمایه مردم دهاقان به بازار طلای شهرهای همجوار

  انتهای پیام/