بازارچه مرزی ، ناجی بازار طلای قصرشیرین

چکیده

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر و خدمات رایانه شهرستان قصرشیرین عنوان کرد: مردم شهرستان قصرشیرین به لحاظ اقتصادی مردمی ضعیف هستند و طلافروشان نمی توانند از خریداران طلا مالیات بگیرند و به حدود 90 درصد فروش طلا فروشی ها مالیات تعلق نمی گیرد، ولی متاسفانه  محاسبه مالیات بر اساس فروش کارت خوان انجام می شود و مالیات های سنگین و نا به حقی برای صنف طلا حساب می شود.

۱۴۰۲ دوشنبه ۱۵ آبان
323
بازارچه مرزی ، ناجی بازار طلای قصرشیرین

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ جواد رستمی، عضو اتحادیه طلا و جواهر و خدمات رایانه شهرستان قصرشیرین بیان داشت: مردم شهرستان مرزی قصرشیرین به دلیل توان مالی بسیار پایینی که دارند توان پرداخت مالیات ندارند و بیشتر طلای بدون اجرت خرید می کنند.

طلای اجرت بالا در قصرشیرین مشتری ندارد

وی افزود: مردم شهرستان قصرشیرین مردمی جنگ زده هستند که درآمدهای چندانی نداشته و طلا فروشان در این شهر نمی توانند طلاهای اجرت بالا و کارشده بفروشند.

رستمی تصریح کرد: در حال حاضر 7 طلافروشی در شهرستان قصرشیرین فعالیت دارند که بالطبع مردم شهرستان، طلافروشان قصر شیرین نیز ضعیف بوده و در ویترین های خود نهایت یک تا دو کیلو گرم طلا دارند.

وی اظهار داشت: از این تعداد طلا فروشی فقط 3 طلافروش به نسبت دیگران  فروش بهتری دارند و درآمد 4 طلا فروشی دیگر فقط در حد خرج و مخارج  و گذر امورات است.

تعمیرات طلا در قصر شیرین انجام نمی شود

این طلا فروش قصرشیرینی با اشاره به اینکه در این شهرستان هیچ واحد تعمیرات طلایی فعالیت ندارد و مردم برای تعمیر طلای خود باید به شهرهای دیگر بروند بیان داشت: با توجه به اینکه مردم شهر تمایل به خرید طلاهای اجرت پایین دارند اغلب طلاهای قصر شیرین از تهران تهیه می شود.

رستمی اذعان داشت: متاسفانه به دلیل اینکه اداره پست ارسال طلا را انجام نمیدهد فروش آنلاین در این شهرستان نیز انجام نمی شود و رونقی ندارد.

بازاری های بازارچه مرزی؛ مشتریان طلا در قصر شیرین

وی با بیان اینکه اقتصاد مردم قصر شیرین بیشتر به کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی چون گندم، خرما، لیمو شیرین و انگور وابسته است اظهار داشت: راه اندازی بازارچه مرزی در این شهرستان، باعث رونق کمی در این شهرستان شده است و بیشتر مشتریان طلا فروشان از کسبه بازارچه مرزی هستند.

رستمی ادامه داد: در گذشته روزانه تعداد زیادی زائر به شهرستان قصر شیرین می آمدند و اکنون نیز در  ایام اربعین روزانه 700 تا 800 هزار نفر زائر وارد شهرستان قصر شیرین  می شدند و این شهرستان به لحاظ پذیرش مسافر و زائر ظرفیت خوبی دارد.   

عضو اتحادیه طلا و جواهر و خدمات رایانه شهرستان قصرشیرین تصریح کرد: در شهرستان قصرشیرین آثار تاریخی زیادی چون کاروانسرای عباسی قصر شیرین، بان قلعه، آتشکده چهار قاپی، کاخ خسرو و .. است.

وی خاطر نشان کرد: اولین طلا فروشی در قصر شیرین پس از پایان جنگ و بازسازی های شهر در سال 1372 راه اندازی شده است.

هیچ طلافروشی در هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر قصر شیرین نیست

شریف کریمی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر و خدمات رایانه شهرستان قصرشیرین بیان داشت: قصرشیرین شهر بسیار کوچکی است و تعداد کسبه آن چندان نبوده و به همین دلیل اتحادیه اصناف خدمات رایانه، چاپخانه ها و عکاسی زیر مجموعه طلا و جواهر هستند.

وی افزود: هیچ کدام از طلا فروشان شهرستان قصرشیرین در هیات مدیره فعلی اتحادیه فعالیت ندارد و اعضای هیات مدیره هیچ سررشته ای از طلا و جواهر ندارند.

کریمی اظهار داشت: در قصر شیرین تنها دو خیابان اصلی مدرس و شهباز  و یک بازارچه قدیمی با عنوان بازار شربتی وجود دارد که تمام طلا فروشی های شهر در دو خیابان اصلی شهر فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر و خدمات رایانه شهرستان قصر شیرین اذعان داشت: شهرستان قصرشیرین دارای نخلستان های بسیار زیاد است و عمده محصولات این شهرستان علاوه بر تولید انواع خرما از جمله  رطب، خرمازاهدی، خرما اشرسی، خرما برحی، مرکباتی چون  لیمو و پرتقال است. 

بیشتر بخوانید:

تاثیر بسته شدن مرز آذربایجان بر بازار طلای شهرستان گِرمی

انتهای پیام/