رنگ و بوی صادراتی نمایشگاه بین المللی تبریز

چکیده

رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و سکه تبریز عنوان کرد:  هفدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ ها، ساعت و صنایع وابسته تبریز، از ۲۵ تا ۲۸ آبان در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

۱۴۰۲ سه شنبه ۱۶ آبان
376
رنگ و بوی صادراتی نمایشگاه بین المللی تبریز

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ میر محمد پور اقدم شربیانی، رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و سکه تبریز بیان داشت: با توجه به اینکه صنعت برگزاری نمایشگاه و متولیان این امر شرکت های خارج از صنف بودند، اتحادیه طلا و جواهر تبریز برخود وظیفه دانست که شخصا مجری هفدهمین دوره نمایشگاه تخصصی طلا در تبریز باشد.

وی افزود: در همین راستا هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تبریز از مدتها پیش در سفرهایی که به ترکیه داشتند بستر برگزاری این نمایشگاه را فراهم کردند.

پور اقدم شربیانی تصریح کرد: در بعد بین المللی نمایشگاه در حوزه طلا مهم، ورود تجهیزات است که با رایزنی های صورت گرفته با کشورعراق ، هیات های از اربیل و سلیمانیه از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد که امید می رود، بازدید هیات های خارجی منجر به فراهم شدن زمینه  صادرات طلا شود .

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی به صورت غرفه دار از کشور ترکیه  حضور خواهند یافت و شرکت های بین المللی نیز بنا به معذورات خود به نام نمایندگی هایشان در ایران  در نمایشگاه تبریز شرکت می کنند.

همایش علمی توسعه صادرات طلا نقطه عطف پیوند صنعت و دانشگاه

رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و سکه تبریز اذعان داشت: بنا به برنامه ریزی های انجام گرفته در دومین روز برگزاری نمایشگاه (26 آبان ماه) اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا و جواهر و نقره و صنایع وابسته برگزار می شود.

وی تاکید کرد: برگزاری همایش علمی توسعه صادرات  نقطه عطفی برای پیوند صنعت و دانشگاه است  و مقالاتی نیز برای ارائه در این همایش پذیرش شده که امید می رود خروجی این همایش توسعه صادرات صنعت طلا باشد.

شربیانی خاطر نشان کرد: در این همایش تمام رویکرد ها به صنعت طلا  به علمی شدن صنعت در تمام بخش ها از تولید تا  بازاریابی  و روابط بین المللی و اقتصاد است و علاوه بر بررسی راه های توسعه صادرات، موانع صادرات مصنوعات طلا و جواهر نیز بررسی و برای آنها راهکار و نسخه ارائه می شود و پیوند صنعت طلا و جواهر با دانشگاه رقم می خورد.

نمایشگاه تبریز اتفاقی نادر و نقطه عطف رشد صنعت طلا و جواهر

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری صفر تا صد هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت طلا و جواهر تبریز توسط اتحادیه برنامه ریزی و اجرا می شود که نمایشگاه در حوزه صنف و صنعت طلا اتفاق نادری است و نقطه عطفی برای رشد صنعت و صنف طلا و جواهر خواهد بود.

شربیانی اذعان داشت: با توجه به اینکه اتحادیه تبریز برگزار کننده این نمایشگاه است، در واقع تمامی اهالی صنعت و صنف از سراسر کشور میزبان این نمایشگاه هستند و اتحادیه تبریز تلاش دارد به بهترین شکل این نمایشگاه را برگزار کند و در این راستا برنامه های چون تجلیل از پیشکسوتان صنف، برگزاری نشستی با رسانه های حوزه طلا به منظور داشتن متفاوت کردن فضای اطلاع رسانی این صنعت ، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه و تفاهم نامه همکاری با کشور های خارجی با در نظر گرفتن معذورات آنها پیش بینی و اجرا خواهد شد.

رونمایی از پک امنیتی سکه

 رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و سکه تبریز در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه سکه هایی که در بازار وجود دارد به لحاظ تشخیص اصالت سکه کار دشواری است توسط اتحادیه تبریز پکی برای وکیوم سکه طراحی شده که لایه های امنیتی دارد که در این نمایشگاه رونمایی می شود.

وی بیان داشت: در بحث طراحی  نیز اتحادیه تبریز نگاه ویژه ای داشته و اقدامات خوبی انجام داده که در این نمایشگاه افرادی که مدرک طراحی از اتحادیه گرفته اند به صورت حضوری برنامه ویژه ای را ارائه خواهند کرد.

شربیانی خاطر نشان کرد: در سایت نمایشگاه به آدرس tabrizjewelryshow.com به صورت روزانه اخبار و رویدادهای نمایشگاه اطلاع رسانی و منعکس خواهد شد.

انتهای پیام/