کشاورزان مشتریان خوش حساب طلافروشی ها

چکیده

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت شهرستان چناران عنوان کرد:‌ شهرستان چناران در نزدیکی شهر مشهد قرار گرفته و این هم جواری با مشهد باعث شده که 50 درصد مردم برای خرید طلا بازار مشهد را ترجیح بدهند.

۱۴۰۲ شنبه ۲۰ آبان
250
کشاورزان مشتریان خوش حساب طلافروشی  ها

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ امین پور، نائب رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر و ساعت شهرستان چناران بیان داشت: بازار طلای مشهد طلاهای رنگارنگ و تنوع بیشتری نسبت به ویترین طلافروشی های شهرستان چناران دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان چناران فقط 30 واحد طلافروشی فعالیت دارد و این واحد ها نمی توانند همه طلاهای متنوع مشهد را بیاورند تا مشتری برای خرید به مشهد نرود تصریح کرد:‌ با توجه به نزدیکی شهرستان چناران به نیشابور مهد سنگ فیروزه و مشهد قطب طراحی و ساخت طلا و جواهرات تولید و ساخت طلا در این شهرستان صرفه ندارد و شهرستان هیچ تولید کننده طلایی ندارد.

امین پور تصریح کرد:‌ نزدیکی شهرستان چناران به مشهد باعث ضعیف شدن فروش صنف طلا و جواهر شهرستان چناران شده و صنف طلافروشی شهرستان های سبزوار، قوچان،تربت حیدریه از طلافروشی های شهرستان چناران قوی تر هستند و شهرستانی مانند تربت حیدریه نسبت به چناران تعداد روستاهای بیشتری دارد که روستاییان نیز از توان خرید خوبی برخوردارند.   

اغلب ویترین داران چناران طلای مورد نیاز خود را به طور مستقیم از بازار مشهدخرید می کنند.

کشاورزان مشتریان خوش حساب طلافروشی ها در چناران

وی با بیان اینکه  اقتصاد شهرستان چناران متکی به کشاورزی است و عمده محصولات کشاورزی شهرستان گوجه، زعفران، چغندر قند، گندم و جو است اظهار داشت:‌ کشاورزان  شهرستان اغلب مشتریان خوش حساب طلافروشی ها هستند.

امین پور با تاکید بر اینکه بهترین زمان رونق  بازار طلا و جواهر شهرستان چناران در ایام شب عید است بیان داشت: بانوان شهرستان چناران اغلب تمایل به خرید النگو و طلاهای خرده ریز دارند و عمده طلای خود را از مشهد خرید می کنند.

ادغام با مشاغل غیر مرتبط مشکل اساسی صنف طلا در چناران

وی در بیان چالش های صنف طلا و جواهر شهرستان چناران بیان داشت: در صنف طلا و جواهر چناران مشکل چندان حادی وجود ندارد و طلافروشان نیز تخلف خاصی ندارد ولی عمده مشکل صنف طلا ادغام صنف طلا و جواهر با دیگر اصناف است که در حال حاضر صنف طلا و جواهر شهرستان با صنف سیم پیچی موتور، الکترونیک،  عکاسی و فیلم برداری، کافی نت، موبایل و برق و الکترونیک و... ادغام شده است.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان چناران اذعان داشت:‌ در هیات مدیره اتحادیه نیز رئیس اتحادیه از صنف سیم پیچی الکتروموتور است و تنها دو عضو از اعضای هیات مدیره فعلی اتحادیه (نائب رئیس اول و نائب رئیس دوم) از صنف طلا فروش هستند.

امین پور در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان چناران به لحاظ گردشگری دارای اماکن و بناهای تاریخی منحصر به فردی است  و بناهای تاریخی چون  میل اردکان ساخته شده توسط خواجه نصیر الدین طوسی، و اماکن گردشگری مانند چشمه گلمکان، آبشار اخلمد، روستاهای گلمکان و کاهو و .. از زیبایی های این شهرستان است بیان داشت: به دلیل اینکه شهرستان چناران در مسیر تردد قرار دارد اغلب مسافران و زائران مشهد از این شهرستان گذر می کنند و توقفی ندارند.

نزدیکی به مشهد همه اصناف چناران را ضعیف کرده

عباس منفرد، یکی از طلافروشان چناران و رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر شهرستان نیز در ادامه گفت: به دلیل اینکه چناران نزدیکترین شهر به مشهد است و مردم با طی مسافت نیم ساعته به مشهد می روند و در کنار زیارت خرید های خود را انجام می دهد، این نزدیکی باعث شده کل اصناف چناران ضعیف شوند.

وی ادامه داد: ادغام اتحادیه طلا و جواهر چناران با دیگر اصناف از مشکلات فعلی صنف طلا است و با توجه به قانون جدید اصناف مبنی بر منع عضویت بیش از دو دوره متوالی در هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی صنف طلافروشان که یک صنف تخصصی است با اجرای این قانون دچار مشکل می شود .

قانون منع عضویت بیش از دو دوره در هیات مدیره اتحادیه‌ها اصناف را ضعیف میکند

منفرد تصریح کرد:‌این قانون باعث می شود که با کنار رفتن  با تجربه ها و افرادی که استخوان در این کار خرد کرده اند اصناف ضعیف شوند.

وی در ادامه بیان داشت:‌ تامین امنیت مغازه های طلافروشی  و پیگیری حذف قانون مالیات بر ارزش افزوده و برداشته شدن آن از دوش طلا فروشان از عمده اقدامات هیات مدیره قبلی اتحادیه طلا و جواهر بوده است. 

انتهای پیام/