ضرورت تصویب قانون جامع حمایت از مجموعه طلایی کشور

چکیده

ذوالفقاری عنوان کرد:‌ در حال حاضر مجموعه طلای کشور در وضعیت  بد سرپرستی قرار دارد و هیچ نهادی مسئولیت تولیت  مجموعه طلا را قبول نمی کند و ضروری است که یکبار برای همیشه قانون جامع حمایت از مجموعه طلایی کشور  وضع شود.

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۲ آبان
243
ضرورت تصویب قانون جامع حمایت از مجموعه طلایی کشور

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ ذوالفقاری، کارشناس بازار طلا بیان داشت: اگر قانون جامع حمایت از مجموعه طلا تدوین و تصویب شود، می توان تحت این  قانون تمام مشکلات صنف را حل کرد.

وی افزود: متاسفانه به جهت برخی مصوبات ناپخته که وضع می شود، بیشتر از اتحادیه های دیگر مجموعه طلا در معرض تهاجم قرار می گیرد لذا تدوین و تصویب  یک قانون حمایتی جامع ضروری است و برای تهیه پیش نویس قانون و انجام کار کارشناسی  بایستی نظرات انجمن ها و تشکل ها  و اتحادیه طلا و جواهر و فعالان این حوزه جمع و در قالب طرح جامع در یک لایحه و یا طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس و یا مجلس که در آینده نزدیک انتخابات آن برگزار می شود ارائه کرد و بدین شکل یک کار اساسی برای صنف طلا  انجام شود.

  این قانون باید به گونه ای باشد که همه بخش های مرتبط  و دستگاه ها مرتبط با طلا اعم  از بانک مرکزی، سازمان اقتصاد دارایی،گمرک، اداره کل استاندارد، نیروی انتظامی کالای قاچاق، را در بر بگیرد.

مجموعه طلایی کشور  در معرض زوال و فروپاشی

وی گفت: اینکه مجموعه طلایی کشور  نیازمند قانون جامع و کامل است بلا انکار است و اگر فعالیت های این مجموعه در سایه سایر قانون جامع انجام نشود، این  بخشی و جزیره ای شدن که در حال حاضر در مجموعه طلا شکل گرفته، خواه ناخواه موجب زوال و فروپاشی این مجموعه خواهد شد.

ذوالفقاری  با تاکید بر اهمیت نقش این قانون در رفع مشکلات فعلی صنف طلا بیان داشت: در حال حاضر یقین بر این است که مالیات ستانی کلانی که اداره مالیات از صنف طلا دارد، خیلی کارشناسی و واقع بینانه نیست و با توجه به اینکه در حال حاضر  حاکمیت رویکرد مردم به طلا را عوض کرده تا رویکرد جدید نباید اینگونه روی طلا زوم شود.

در حوزه قوانین حاکم در رابطه با کارگر و کارفرما به صورت شمولیت، بنا به اقتضائاتی که در صنف طلا وجود دارد این قوانین جوابگو نیست و صنف طلا مختصات کاری خاص  خود را دارد و همچنین  در رابطه با حوزه بانک و تولید هم همینطور می توان تحت لوای قانون جامع مشکلات رفع شود.

این کارشناس بازار طلا با تاکید بر اینکه ضروری است  مسئولین به ایجاد این قانون با نظربلند نگاه کنند و پیشنهاد انجام این کار را پیگیری کنند بیان داشت: فعالیت گسترده شود در این مهم در مجموع به نفع حاکمیت است و حالت برد برد دارد .

نفع قانون جامع حمایت از مجموعه طلا برای حاکمیت

وی ادامه داد: حاکمیت دو بهره عمده از اجرای این قانون جامع می برد، و این قانون می تواند دو ابرچالش حاکمیت، اشتغال و تولید را به صورت  همزمان با حداقل هزینه  محقق کند.

ذوالفقاری اظهار داشت:  طلا زود بازده ترین طرح ممکن در کشور است و با حداقل مکان و در حداقل زمان و حداقل هزینه می تواند قابلیت تولیدی که ارزآوری دارد را داشته باشد.

وی اذعان داشت: با توجه به کوتاهی و کسری ها و مشکلاتی که برای مجموعه طلایی کشور به وجود آمده، در وضعیت تنگناها و مشکلات مالی حاکمیت  که قطعا هم همیشه چنین وضعیتی هست، با توجه به اقدامات آرمانی حاکمیت لذا طلا می تواند بهشت آرمانی سرمایه گذاری باشد و  استحکام اقتصادی کشور باشد.

باید صندوق ذخیره طلایی هر خانواده دوباره احیا شود

ذوالفقاری  با اشاره به اینکه  میزان طلا در کشور پشتوانه حاکمیت است و در این مثال هندوستان توانسته با  داشتن 14 درصد طلا (4 درصد پشتوانه و 11 درصد نزد مردم) در بسیاری از چانه زنی های اقتصاد کلان به عنوان یک پله و رکن رکین و سکو از ذخیره طلایی خود استفاده کند.

ذوالفقاری در ادامه بیان داشت: با توجه به ایفای نقش طلا در این زمینه که می تواند ترغیب و جمع کننده سرمایه های سرگردان اشخاص باشد؛ رویکرد بر این است که صندوق ذخیره طلایی هر خانواده دوباره احیا شود و در همه مناسبت های ملی و مذهبی طلا خریداری کنند تا در مواقع خاصی که می خواهند برای استحکام بنیان خانواده و یا خرید منزل و .. از آن استفاده کند.

وی تاکید کرد: طلا هیچگاه در مرور زمان دستخوش تغییر ناگهانی و تنزل نخواهد بود و خواه ناخواه رشد خود را همگام با رشد اقتصادی جهان خواهد داشت و از طرفی هم تابع سیاست های کشور نیست و تعیین انس جهانی خارج از کشور است و همیشه رو به رشد بوده و تنزل نخواهد داشت.

انتهای پیام/