هشتمین نمایشگاه بین المللی و چهارمین میز کشوری طلا در مشهد

چکیده

تقی زادگان عنوان کرد: هشتمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر، نقره، فیروزه ،گوهر سنگ ها و ماشین آلات وابسته مشهد، از 9 تا 12 آذر برگزار می شود.

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱ آذر
342
هشتمین نمایشگاه بین المللی و چهارمین میز کشوری طلا در مشهد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ یوسف تقی زادگان رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد مقدس بیان داشت: این نمایشگاه در تالار فردوسی نمایشگاه مشهد و در فضایی بالغ بر 5 تا 6 هزار متر از ساعت 16 تا 21 برگزار خواهد شد.

وی افزود:‌ نمایشگاه طلا و جواهر مشهد در سال گذشته به دلیل اوضاع سیاسی کشور برگزار نشد و مقررگردید در اردیبهشت ماه برگزار شود ولی با توجه به گفته مجری نمایشگاه فقط 30 درصد ظرفیت نمایشگاه متقاضی اعلام حضور کرده بود، که اکنون با برنامه ریزی های انجام گرفته افتتاحیه  این نمایشگاه  9 آذر برگزار خواهد شد.

تقی زادگان تصریح کرد: مهمترین مشکل در برگزاری نمایشگاه ها این است برگزاری نمایشگاه ها  از طریق مزایده به شرکت های مجری و برگزار کننده نمایشگاه واگذار می شود که اگر برگزاری نمایشگاه  توسط اتحادیه ها انجام شود بسیاری از  چالش ها  در این حوزه کاهش خواهد یافت.

حضور شرکت های هندی و ترک در نمایشگاه مشهد

 وی اذعان داشت:‌ در مورد برگزاری نمایشگاه مشهد هم علیرغم ضعیف بودن تبلیغات عملا بسیاری از کارها توسط اتحادیه انجام شده و در سفر به هند از مسئولین  و تیم های هندی با تمام  ماشین آلات، برای حضور در نمایشگاه مشهد دعوت شده است.

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد ادامه داد:‌ در نمایشگاه ترکیه هم از شرکت های تولید ماشین آلات دعوت شده در نمایشگاه مشهد شرکت کنند که تعدادی از این شرکت ها در هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر مشهد  حضور خواهند داشت.  

وی هدف از برگزاری نمایشگاه را ورود ماشین آلات به روز و آخرین دستاوردهای کشور هایی مانند ترکیه، ایتالیا و هند به مشهد و ارتقاء صنعت تولید طلا در مشهد و دو برابر شدن  تعداد سازندگان  مشهد عنوان کرد.

افزایش 2.5 برابری تعداد تولیدکنندگان طلا در مشهد

تقی زادگان خاطر نشان کرد:‌ علیرغم وجود پتانسیل خوبی که در مشهد وجود دارد ولی شهر مشهد در حوزه طلا و جواهر به یک شهر مصرفی تبدیل شده است و به لحاظ تولید طلا در بین شهرهای تولید کننده در ردیف آخر قرار دارد ولی به لحاظ طراحی و تولید نقره در کل کشور حرف اول را می زند و بیش از 2 هزار کارگاه تولید  نقره در مشهد فعالیت دارند .

وی با اشاره به اینکه در دوران قبلی ریاست وی در سال های 86 تا 90 تعداد کد های صادر شده برای کارگاه تولید طلا 320 کد استاندار بوده است که اکنون به 55 کد کاهش یافته است تصریح کرد:‌ از زمان فعالیت هیات مدیره جدید اتحادیه طلا و جواهر در 14 ماه  گذشته تعداد کد کارگاه های ساخت طلا در  مشهد از 55  به 130 کد افزایش یافته است و همچنین تعداد پروانه های کسب اتحادیه 1420 مورد  به 2120 پروانه فعال رسیده  است.

تقی زادگان بیان داشت:‌ متقاضیان دریافت مجوز فروشندگی طلا در مشهد بایستی  در دو کلاس طلاشناسی و گوهر شناسی شرکت و گواهی دریافت کنند و سپس با ارائه  مدرک مورد تایید فنی حرفه ای پروانه برای متقاضی صادر می شود.

تبدیل مشهد  به شهر صنعتی تولید طلا

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد خاطر نشان کرد:‌ اولویت و تصمیم اتحادیه طلا و جواهر مشهد  بر این است که مشهد تبدیل به شهر صنعتی تولید طلا شود و به همین منظور در نمایشگاه مشهد بیشتر  از شرکت های ساخت و تولید ماشین آلات دعوت شده است.

وی ادامه داد:‌ اتحادیه طلا و جواهر مشهد تنها اتحادیه  تمام الکتروینک کشور است که اعضا از طریق اپلیکیشن و به صورت غیر حضوری با اتحادیه تماس داشته و ازطریق اپ درخواست ها را به اتحادیه اعلام و اتحادیه هم بر اساس درخواست ها  امور را انجام می دهد.

برگزاری چهارمین میز کشوری طلا

تقی زادگان  در تشریح برنامه های هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر مشهد بیان داشت: در اولین روز  این نمایشگاه چهارمین میز کشوری طلا برگزار و مشکلات و موانع صادرات و تولید مطرح خواهد شد و امید می رود با توجه به اینکه در حال حاضر خروج سه کیلو نقره توسط اتباع مجاز است بر اساس قول مسئولین  خروج تا سقف  10 کیلو نقره  آزاد شود.

وی گفت:‌رونمایی از سکه حرمین، بازدید از معدن فیروزه نیشابور ، رونمایی از وکیوم سکه اتحادیه مشهد و اقدامات انجام شده  اتحادیه طلا و جواهر مشهد در افزایش ضریب امنیت سکه ها، تشریح عملکرد اتحادیه، برنامه گردشگری طرقبه و تجلیل از پیشکسوتان صنف، و بازدید از یک شرکت دانش بنیان ، بازدید از کوهسنگی و خوشه های جواهرات مشهد در تالار خورشید، تجلیل و اهدا تندیس به غرفه ها از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای نمایشگاه مشهد است.

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از سایت بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.

گلدنیوز در صفحه ای ویژه آخرین اخبار نمایشگاه های طلاوجواهر ایران و جهان را منتشر میکند.