حباب 200 هزار میلیاردی سکه در دست مردم

چکیده

شفایی عنوان کرد: از اول انقلاب تا کنون نزدیک به 40 میلیون سکه ضرب سال 86 ، توسط بانک مرکزی ضرب شده است که  اگر برای هر سکه به طور میانگین 5 میلیون تومان حباب در نظر گرفته شود در حال حاضر بانک مرکزی با ضرب این تعداد سکه 200 هزار میلیارد تومان حباب  در دست مردم ایجاد کرده است.  

۱۴۰۲ دوشنبه ۱۳ آذر
200
حباب 200 هزار میلیاردی سکه در دست مردم

 به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ؛ سید حجت شفایی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر ، نقره و سنگ های قیمتی ایران در نشست میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهرات، در مشهد خواستار پاسخ به چرایی ضرب سکه از سوی بانک مرکزی شد و بیان داشت: چه اصراری وجود دارد که بانک مرکزی سکه سال 86 ضرب کند و با ایجاد این حباب ها مردم  به چالش کشیده شوند و اصلا چرا بانک مرکزی سکه سال جدید را ضرب نمی کند.

وی افزود: طراحان طلا و جواهر مغزهای متفکر این صنعت و ماشین آلات نیز قایق های این صنعت هستند که بهتر است مسئولین به این دو توجه و نگاه ویژه ای داشته باشند و در مورد  برخی ماشین آلات و تجهیزات که در کشور وجود ندارد حمایت های گمرکی در نظر گرفته شود.

ضرورت توجه به زیر ساخت های صنعت طلا

شفائی با تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه و توجه بیشتر به زیرساخت این صنعت اظهار داشت: خوشه طلا تهران 12 سال است فعالیت می کند و جز قدیمی ترین خوشه های صنعتی در تهران است که جای تاسف دارد که مسئولان از این مهم اطلاع ندارد.

وی با بیان اینکه در مورد ایجاد شهرک های طلا با کمک رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر استان تهران یک پروپوزال تهیه و هماهنگی هایی با شرکت شهرک های صنعتی ایران ایجاد شده و با کمک دیگر سازمان ها و به خصوص سازمان استاندارد این موضوع را پیش خواهیم برد اذعان داشت: دوستان می توانند در این زمینه راهکارها و طرح های خود را به صورت مکتوب ارائه دهند.

 پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر تهران در بهمن ماه

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر ، نقره و سنگ های قیمتی ایران ضمن دعوت از حضار، از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر و نقره و  سنگ های قیمتی و ماشین آلات و تجهیزات تهران در 11 تا 15 بهمن 1402 خبر داد و گفت: همزمان با نمایشگاه تهران میز کشوری طلا نیز برگزار خواهد شد.

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.