حاشیه های انتخابات کمیسیون تخصصی طلا ، جواهر و نقره ایران

چکیده

انتخابات کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران ابتدا قرار بود ۲۰ آبان ۱۴۰۲ برگزار گردد اما به دلایل نامعلومی متوقف شد و سایت انتخابات از دسترس خارج گردید. این انتخابات در نهایت در روز 15 آذر 1402 برگزار شد و با واکنش های مختلفی از سوی اعضاء صنف طلا مواجه گردید.

۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۶ آذر
276
حاشیه های انتخابات کمیسیون تخصصی طلا ، جواهر و نقره ایران

به گزارش گلدنیوز به استناد بند هفتم مصوبه سیصد و نوزدهمین جلسه هیات رییسه اتاق اصناف ایران مقرر گردید کمیسیون های تخصصی در صنوف مختلف از جمله صنف طلاوجواهر تشکیل شود.
انتخابات هیات رئیسه کمیسیون تخصصی طلاوجواهر ایران ابتدا قرار بود ۲۰ آبان ۱۴۰۲ برگزار گردد اما به دلایل نامعلومی متوقف شد و سایت انتخابات از دسترس خارج گردید. اما این انتخابات ذوباره در روز 15 آذر 1402 برگزار شد و بر اساس انتخابات انجام شده ، اعضای کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران به شرح زیر مشخص شدند:

 کیومرث امیریان

سید میثم هاشمی

محمد کشتی آرای    

سید رضا اخلاقی شریعت

ستار عبادی

در پی انتخابات کمیسیون تخصصی طلا، جواهر و نقره اتاق اصناف ایران انتقاداتی از سوی برخی اتحادیه ها مطرح شده است .

به عنوان نمونه نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نسبت به نحوه برگزاری و عدم اطلاع رسانی برای داوطبان شرکت در این انتخابات و برگزاری خاموش آن اعتراض کرد.

در همین رابطه سید میثم هاشمی عضو منتخب این کمیسیون به گلدنیوز گفت: فراخوان ثبت نام در این انتخابات در سایت اتاق اصناف ایران منتشر شده بود و هیچ مانعی برای ثبت نام افراد واجد شرایط وجود نداشته است.

ایشان ادامه داد : بر اساس این فراخوان 12 نفر ثبت نام کردند که یک نفر رد صلاحیت شد و 11 نفر باقی مانده در انتخاب هیات رئیسه این کمیسیون شرکت کرده و در نهایت 5نفر انتخاب شدند.

سیدمیثم هاشمی نایب رئیس کمیسیون تخصصی طلاوجواهر اتاق اصناف ایران در خصوص کارکردهای این کمیسیون گفت: این کمیسیون به نوعی جایگزین اتحادیه کشوری طلاوجواهر است که چندسال پیش منحل شد.

ایشان در خصوص نحوه تصمیم گیری در این کمیسیون گفت: در جلسات میز طلا که در این کمیسیون تخصصی تشکیل خواهد شد از تمامی اتحادیه های استانی سراسر کشور دعوت خواهد شد تا تصمیمات با خرد جمعی گرفته شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تفاوت این میز طلا با میز طلایی که وزارت صمت تشکیل میدهد چیست ؟ گفت: در میز طلای وزارت صمت فقط نماینده چند استان معدود دعوت میشوند اما در میز طلای کمیسیون تخصصی نماینده تمامی استان ها حضور خواهند داشت.

شایان ذکر است تعدد مراجع تصمیم گیر در خصوص طلا نه تنها گره از مشکلات موجود باز نخواهد کرد بلکه بر سردرگمی مسئولان برای گرفتن تصمیم مناسب می افزاید.

اخبار اتحادیه طلاوجواهر و تشکل های صنفی فعال در صنعت طلاوجواهر ایران را میتوانید از بازار طلا گلدنیوز دنبال کنید.